وزارت دادگستری به ایالت ها 231 میلیون دلار برای برنامه های پیشگیری از خشونت با سلاح گرم می دهد

به عنوان مثال، مظنون تیراندازی دسته جمعی که در ماه نوامبر یک کلوپ شبانه دگرباشان جنسی را در کلرادو اسپرینگز، کلرادو هدف قرار داد، یک سال و نیم قبل مادرش را با یک بمب دست ساز تهدید کرده بود، اما هیچ سابقه عمومی وجود ندارد که پلیس یا بستگانش سعی در ایجاد آن داشته باشند. قانون کلرادو

قوانین پرچم قرمز توسط رئیس جمهور جو بایدن و دیگران به عنوان ابزاری قدرتمند برای توقف خشونت با سلاح قبل از وقوع آن تبلیغ شده است. اما یک تحلیل آسوشیتدپرس نشان داد که آنها اغلب کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتی در حالی که تیراندازی‌ها و مرگ‌های مسلحانه در سراسر ایالات متحده افزایش می‌یابد که می‌تواند به دلیل عدم آگاهی یا عدم تمایل به اجرای قوانین باشد.

واشنگتن (AP) – وزارت دادگستری بیش از 200 میلیون دلار برای کمک به ایالت ها و ناحیه کلمبیا برای اجرای “قوانین پرچم قرمز” و سایر برنامه های مداخله در بحران به عنوان بخشی از قانون مهم سلاح دو حزبی که توسط کنگره در تابستان تصویب شد، ارسال می کند. مقامات روز سه شنبه گفتند.

این بودجه بخشی از 1.4 میلیارد دلار از قوانین ارائه شده به وزارت دادگستری طی پنج سال برای اقدامات پیشگیری از خشونت با اسلحه است.

قوانین بر اساس ایالت ها متفاوت است، اما عموماً به افرادی مانند اعضای خانواده یا مجریان قانون اجازه می دهند تا حداکثر یک سال از دادگاه درخواست کنند تا دستور حذف سلاح ها را صادر کنند. برخی از منتقدان نگران هستند که از آنها برای محدود کردن اشتباه حقوق متمم دوم استفاده شود. وزارت دادگستری گفت که این برنامه بررسی هایی را برای اطمینان از روند درست انجام داده است.

قوانین پرچم قرمز، که به عنوان دستورات حفاظت از خطر شدید نیز شناخته می‌شوند، برای حذف موقت اسلحه از افراد دارای رفتار بالقوه خشونت‌آمیز و جلوگیری از آسیب رساندن به خود یا دیگران است. 19 ایالت و ناحیه کلمبیا قوانینی با پرچم قرمز دارند.

بخشی از بودجه 231 میلیون دلاری اعلام شده در روز سه شنبه، در پنجمین سالگرد تیراندازی مرگبار در مدرسه در پارکلند، فلوریدا، نیز به دادگاه مداخله در بحران و سایر برنامه های کاهش خشونت با اسلحه اختصاص خواهد یافت.

مریک گارلند، دادستان کل، گفت که این بودجه «به محافظت از کودکان، خانواده‌ها و جوامع در سراسر کشور در برابر اعمال بی‌معنای خشونت با اسلحه کمک می‌کند».



منبع

قانونی که در ماه ژوئن تصویب شد، گسترده‌ترین لایحه خشونت با اسلحه در دهه‌های اخیر بود. این امر شرایط را برای جوانانی که به دنبال خرید اسلحه هستند، سخت‌تر کرد، از سلاح گرم برای بیشتر آزارگران خانگی خودداری کرد، و بودجه برنامه‌های بهداشت روان و مدارس را تقویت کرد.