وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که مذاکره با کرملین برای اوکراین دشوارتر خواهد بود

نقل قول: “ما تماس ها را رد نمی کنیم [with the West – ed.]، و زمانی که پیشنهادات مربوطه می آید، ما موافقت می کنیم. شرکای ما می خواهند بی سر و صدا ملاقات کنند تا کسی از آن مطلع نشود، لطفا. اما در شرایطی که ما در آن قرار داریم، روسیه هیچ گام اولیه ای را بر نخواهد داشت.»

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند.
پشتیبانی اوکراینی پراودا یا تبدیل شدن حامی ما.



منبع

کاترینا تیشچنکو – شنبه، 24 سپتامبر 2022، 23:03

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که روسیه اولین گام ها را در گفت و گو با غرب بر نخواهد داشت و هر چه کیف مدت طولانی تری از مذاکره امتناع کند، انجام آن دشوارتر خواهد بود.

جزئیات: لاوروف همچنین اظهار داشت که روسیه از مذاکره با اوکراین امتناع نمی‌کند، «اما کسانی که امتناع می‌کنند باید درک کنند که هر چه طولانی‌تر رد کنند، در نهایت مذاکره دشوارتر می‌شود».

منبع: لاوروف روز شنبه در سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خبرگزاری ریانووستی

او همچنین شکایت کرد که غرب به دلیل به اصطلاح «رفراندم» در سرزمین‌های تحت اشغال روسیه در اوکراین، «تند خشم» به راه انداخته است. وزیر حتی سخنان رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را به یاد آورد.

اما مردمی که در آنجا زندگی می کنند اساساً فقط به آنچه رئیس جمهور زلنسکی در یکی از مصاحبه های خود در آگوست 2021 به آنها توصیه کرد واکنش نشان می دهند. سپس او به همه کسانی که احساس می کنند روس هستند توصیه کرد به خاطر فرزندان و نوه های خود به آنجا بروند. روسیه، این همان کاری است که ساکنان مناطق مذکور اکنون انجام می دهند و زمین های خود را که اجدادشان قرن ها در آن زندگی می کردند، با خود می برند.