واکنش ها به کیفرخواست دونالد ترامپ

“اگر ترامپ در رقابت نبود پیروز شدن در این انتخابات برای من بسیار آسان تر بود، اما من از اصول بر سیاست دفاع می کنم. متعهد می شوم در 20 ژانویه 2025 ترامپ را فورا عفو کنم و حاکمیت قانون را در کشورمان بازگردانم. کشور.”

امروز واقعا روز سیاهی برای ایالات متحده آمریکا است.»

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا: “به نظر می رسد علاقه به تعقیب ترامپ در مقایسه با سایر افراد در سیاست بسیار بیشتر است. بسیار مهم است که سیستم قضایی آنچه را که به نظر می رسد اجرای متفاوت است رد کند وگرنه اعتماد عمومی را از دست خواهند داد.”

(رویترز) – در اینجا واکنش ها پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که وزارت دادگستری ایالات متحده علیه وی متهم شده است، ظاهراً به دلیل سوء استفاده از اسناد حساس دولتی است.

(ویرایش توسط دانیل والیس و لینکلن فست.)



منبع

این کشور بر این اصل بنا شده است که ما حکومت قانون هستیم، نه مردم، و هیچ شخصی، حتی رئیس جمهور سابق، بالاتر از قانون نیست.»

“جمهوری خواهان مجلس این سلاح وقیحانه قدرت را پاسخگو خواهند دانست.”

دن گلدمن، نماینده دموکرات کنگره:

ویوک راماسوامی، کاندیدای نامزدی جمهوری‌خواهان:

آسا هاچینسون، کاندیدای نامزدی جمهوری‌خواهان:

اقدامات دونالد ترامپ – از بی توجهی عمدی او به قانون اساسی گرفته تا بی احترامی او به حاکمیت قانون – نباید ملت ما یا حزب جمهوری خواه را تعریف کند. این روز غم انگیزی برای کشور ما است.

ما از یک سیستم حقوقی برخوردار هستیم که برای دفاع از حقوق قوی همه متهمان طراحی شده است و مانند هر متهم جنایتکار دیگری، دونالد ترامپ نیز از حقوق دیرینه قانون اساسی برای محاکمه توسط هیئت منصفه، مقابله با متهمان و حقوقی برخوردار است. مشاوره.”

کوین مک کارتی، سخنران خانه ایالات متحده: