واکنش ها به ممنوع نشدن دونالد ترامپ در توییتر

تیلور گرین نوشت: «جالب یک نظرسنجی طول کشید تا تصمیم بر بازگرداندن او (ترامپ) به کار گرفته شود. “… برای بازگرداندن حساب من چه چیزی لازم است؟”

برخی از دموکرات ها این اقدام را محکوم کردند.

دریک جانسون، رئیس NAACP، از تبلیغ‌کنندگان خواست کار با توییتر را متوقف کنند.

تروی نلز، نماینده ایالات متحده، آر-تگزاس، این خبر را در توییتر به اشتراک گذاشت و نوشت: “2023 عالی خواهد بود. 2024 بهتر خواهد بود.”

پاسکرل نوشت: «682 روز پیش شورشیان ساختمان کنگره آمریکا را غارت کردند و ساعاتی بعد 68 درصد از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان به پایان کار آشوبگران و تبدیل ترامپ به یک دیکتاتور رأی دادند. “هرگز فراموشش نکن.”

“خوش آمدید، @realDonaldTrump!” یک حساب کاربری برای جمهوریخواهان در کمیته قضایی مجلس نمایندگان در توییتر نوشت. هیئت کنگره که توسط دموکرات ها کنترل می شود، مسئول آغاز روند استیضاح رئیس جمهور سابق بود.

در هفته‌های اخیر، این شرکت حساب‌های نشریه طنز راست افراطی The Babylon Bee، فعال حقوق مردان کانادایی جردن پترسون و کمدین کتی گریفین را بازگرداند.

مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه جورجیا که با تئوری توطئه بی‌اساس QAnon ارتباط دارد، روز شنبه از توییتر خواست تا حساب شخصی خود را که توییتر در ژانویه برای همیشه به دلیل نقض مکرر سیاست اطلاعات نادرست COVID-19 خود مسدود کرده بود، بازگرداند.

ماسک گفت: “مردم صحبت کردند. ترامپ دوباره بر سر کار خواهد آمد. Vox Populi، Vox Dei.” نوشت در شب شنبه در توییتر، شامل یک عبارت لاتین به معنای “صدای مردم صدای خداست.”

#مهاجرت توییتری؟ اگر در حال تغییر هستید، چگونه داده های خود را از توییتر بارگیری کنید

ترامپ در بیانیه‌ای قبل از بسته شدن نظرسنجی عصر شنبه گفت: “اکنون با مثبت رای دهید، اما نگران نباشید، ما به جایی نمی‌رسیم. Truth Social ویژه است!”

ترامپ روز شنبه در یک حضور مجازی در نشست سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری خواه در مورد آینده خود در این پلتفرم توضیح داد و گفت که در حالی که ماسک را «همیشه دوست داشته است»، بازگشت خود را به توییتر نمی بیند.

مشخص نیست که آیا سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز ممکن است ممنوعیت حساب های ترامپ را لغو کنند یا خیر. انتظار می رود فیس بوک در ژانویه تصمیم بگیرد که آیا تعلیق ترامپ را لغو کند یا خیر. و سوزان وویچیکی، مدیر عامل یوتیوب، سال گذشته گفت که این پلتفرم ممنوعیت ترامپ را لغو خواهد کرد «زمانی که تشخیص دهیم خطر خشونت کاهش یافته است».

جید مگنوس اوگونایکه، معاون موقت رئیس جمهور رنگ، گفت: «انتخاب ساده است: در برابر یک بلندگو برای برتری سفیدپوستان موضع بگیرید یا یک بار دیگر جوامع سیاه پوست و دموکراسی ما را در تیررس یک رهبر افراطی راست افراطی و پیروانش قرار دهید. از تغییر، در بیانیه ای گفت. هیچ مسیر قابل قبولی برای بازگشت ترامپ به سکوهایی که او را ممنوع کرده اند وجود ندارد.»

جاناتان گرینبلات، مدیر عامل اتحادیه ضد افترا، تصمیم ماسک را تهدیدی برای دموکراسی آمریکا می‌گوید، اینکه ماسک پس از یک نظرسنجی کوتاه، ترامپ را به سمت خود بازگرداند “نشان می‌دهد که او از راه دور برای محافظت از این پلتفرم در برابر نفرت، آزار و اطلاعات نادرست جدی نیست.”

آیا دونالد ترامپ باز هم توییت می کند؟ ماسک در توییتر می‌گوید ترامپ دوباره به قدرت می‌رسد

لیز چنی، نماینده ایالات متحده، جمهوریخواه وایومینگ که موضع شدید عمومی علیه ترامپ اتخاذ کرده است، پیوندی به یک جلسه استماع مجلس نمایندگان از کمیته تحقیق درباره حمله 6 ژانویه به اشتراک گذاشت.

در یک دوره 24 ساعته، اکثریت 15 میلیون نفر به بازگرداندن حساب ترامپ رای مثبت دادند. مشخص نیست که چه تعداد از شرکت کنندگان در نظرسنجی کاربران یا ربات های تایید شده بودند.

جانسون در بیانیه‌ای گفت: «در فضای توییتر ایلان ماسک، می‌توانید شورشی را در ساختمان کنگره آمریکا تحریک کنید که منجر به کشته شدن چندین نفر شد، و همچنان اجازه دارید سخنان نفرت‌انگیز و توطئه‌های خشونت‌آمیز را در پلتفرم او پخش کنید». هر تبلیغ‌کننده‌ای که هنوز از توییتر حمایت مالی می‌کند باید فوراً تمام تبلیغات را متوقف کند.»

ماسک، ثروتمندترین مرد جهان که مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا نیز هست، از زمانی که سکان هدایت توئیتر را برعهده گرفته است، یک سری تغییرات گسترده در توییتر ایجاد کرده است. ماه گذشته، او اعلام کرد که توییتر یک «شورای تعدیل محتوا» ایجاد خواهد کرد.

وی در توییتی نوشت: همانطور که قبلاً گفته‌ایم، ترامپ از توئیتر برای دامن زدن به عدم تحمل، تهدید و تحریک حمله خشونت‌آمیز علیه دولت آمریکا استفاده کرد. علاوه بر این، او هیچ نشانه‌ای نشان نداده است که اگر این فرصت به او داده شود، کار متفاوتی انجام خواهد داد.»

در واکنش به اعلامیه کمپین ترامپ در هفته جاری، گروه غیرانتفاعی حقوق مدنی Color of Change گفت کاندیداتوری ترامپ “رسماً توییتر، متا، یوتیوب و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را برای نظارت بر اطلاعات نادرست مضر در نظر می‌گیرد.”

سناتور جف مرکلی از ایالت اورگان نوشت: «من منزجر هستم.

دقایقی پس از اعلام این خبر، بیل پاسکرل جونیور، نماینده ایالات متحده، DN.J. از کاربران توییتر خواست تا شورش 6 ژانویه 2021 را به یاد بیاورند – حمله خشونت آمیز به ساختمان کنگره ایالات متحده که منجر به حذف ترامپ از سکو شد.

ایلان ماسک پس از تقریباً دو سال ممنوعیت، شنبه شب حساب توییتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را بازگرداند که واکنش‌های متفاوتی را از سوی قانون‌گذاران و دیگر شخصیت‌های عمومی برانگیخت.

پروفایل توئیتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را می توان در تلفن مشاهده کرد.

ترامپ گفت: “من آن را نمی بینم زیرا دلیلی برای آن نمی بینم. آنها در توییتر مشکلات زیادی دارند. شما ببینید چه خبر است.”

بازگرداندن ترامپ به این پلتفرم با نظرسنجی روز جمعه منتشر شده توسط ماسک، که اواخر ماه گذشته توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، تحریک شد. ماسک این نظرسنجی را عصر جمعه در حساب کاربری شخصی خود در توییتر راه‌اندازی کرد و به کاربران این امکان را داد که در مورد «بازگرداندن رئیس‌جمهور سابق ترامپ» با «بله» یا «نه» پاسخ دهند.

پل گوسار، نماینده آمریکا در آریزونا، از بازگشت ترامپ به سکو استقبال کرد و نوشت: او برگشته است.

ماسک در اوایل این ماه به گروه‌های برجسته حقوق مدنی گفت که اجازه نمی‌دهد حساب‌های ممنوعه به این پلتفرم بازگردند تا زمانی که فرآیند روشنی برای بررسی آنها ایجاد کند.

با این حال، بسیاری هنوز شنبه در توییتر برای بیان دیدگاه‌های خود درباره اقدام ماسک شرکت کردند. در حالی که رهبران لیبرال نسبت به آینده این شرکت تأثیرگذار رسانه های اجتماعی ابراز نگرانی کردند، بسیاری از جمهوری خواهان این تصمیم را تشویق کردند. حداقل یکی از آنها فکر می کند که آیا او نیز اجازه بازگشت به سکو را خواهد داشت یا خیر.

“افزایش در غیرفعال شدن افراد”: توییتر در یک هفته پس از خرید ایلان ماسک، بیش از 1.3 میلیون کاربر را از دست داد

توییتر: کارمندان پس از پایان مهلت ایلان ماسک برای تعهد مجدد استعفا می دهند و از راه دور برمی گردند

پروفایل توئیتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را می توان در تلفن مشاهده کرد.

USA TODAY نتوانست روز شنبه برای اظهار نظر با توییتر تماس بگیرد. در میان استعفاها و اخراج های دسته جمعی، این شرکت دیگر بخش ارتباطات ندارد.

در حالی که حساب ترامپ زنده است، هنوز مشخص نیست که رئیس جمهور سابق به سکو باز خواهد گشت یا خیر. ترامپ که روز سه‌شنبه اعلام کرد برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌شود، قبلاً گفته بود که به توییتر بازنمی‌گردد و به پلتفرم رسانه اجتماعی خود، Truth Social پایبند خواهد بود.

مطالعه جدید: سخنان تنفر آمیز توییتر به دنبال تصاحب ایلان ماسک افزایش یافت

چنی: “با بازگشت ترامپ به توییتر، زمان خوبی برای تماشای این جلسه 6 ژانویه است. هر یک از توییت های ترامپ در آن روز، از جمله توییت هایی که حذف شده اند را پوشش می دهد، و چندین کارمند ترامپ WH را در توصیف رفتار غیرقابل توجیه او در طول خشونت ها نشان می دهد.” در توییتر نوشت.

جانسون افزود: «اگر ایلان ماسک با استفاده از نظرسنجی‌های زباله‌ای که نماینده مردم آمریکا و نیازهای دموکراسی ما نیست، به مدیریت توییتر به همین شکل ادامه دهد، خدا به همه ما کمک کند».

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ترامپ توییتر را بازگرداند: دموکرات ها ایلان ماسک را محکوم کردند، حزب جمهوری خواه جشن گرفت





منبع