واکنش جمهوری خواهان به سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه باعث کاهش مدنیت در سیاست می شود

اما این نماینده جو ویلسون، RS.C بود که نتوانست خود را کنترل کند. “دروغ میگی!” ویلسون فریاد زد، حرف اوباما را قطع کرد، و دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را به‌خاطر تجاوز به نجابت تشویق کردند.

این سخنرانی یک روز قبل از اینکه سنا ترامپ را در اولین محاکمه استیضاح او به اتهام سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در کنگره به دلیل درخواست وی مبنی بر آغاز تحقیقات از هانتر بایدن، رئیس جمهور اوکراین، پیش از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، تبرئه کند، ایراد شد.

نماینده لورن بوبرت و نماینده مارجوری تیلور گرین با نماینده بایرون دونالدز در اولین سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه، 1 مارس 2022. (اولین هاکستین/پول از طریق رویترز)

نماینده جو ویلسون، RS.C. که فریاد زد “دروغ می گویی!” در طول سخنرانی پرزیدنت باراک اوباما در مورد مراقبت های بهداشتی در سپتامبر 2009، قبل از ورود اوباما برای ایراد سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه در 27 ژانویه 2010 با یکی از همکارانش تماس گرفت. (کوین لامارک/رویترز)

در پایان آخرین سخنرانی رئیس جمهور دونالد ترامپ درباره وضعیت اتحادیه در 4 فوریه 2020، نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان، با عصبانیت کپی سخنرانی خود را تکه تکه کرد.

پاسخ بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه به سخنرانی رئیس جمهور بایدن در مورد وضعیت اتحادیه در روز سه شنبه، پایین ترین سطح تمدن در سیاست در ایالات متحده را نشان داد.

سناتور مایک براون، R-Ind.، به خبرنگاران گفت: “این چیزی است که من فکر می کنم جایی وجود دارد.” “اینجا جایی برای انجام این کار نیست.”



منبع

بایدن که چندین بار با تمسخر، فحاشی و اتهام دروغگویی از سوی اعضای جمهوری خواه قطع شد، طعنه ها را تحمل کرد و در برخی مواقع به نظر می رسید که از چشم انداز تجاوز به مخالفان سیاسی خود لذت می برد و آنها را به دلیل تهدید به امتناع از افزایش سقف بدهی و غیره فرا می خواند. مسائل بحث برانگیز

در پیش نمایشی از پاسخ روز سه شنبه، نمایندگان لورن بوبرت، آر-کولون و گرین در اولین سخنرانی خود در جلسه مشترک کنگره در سال 2022 بارها و بارها از بایدن انتقاد کردند. به لطف دیدگاه های مختلف در مورد اینکه چه کسی باید به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود، تلاش کرد تا شعار “دیوار را بساز!” در طول سخنرانی بایدن

مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان، در حالی که رئیس جمهور بایدن سخنرانی وضعیت اتحادیه را ارائه می دهد، فریاد می زند. (جیم واتسون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

پلوسی بعداً در رابطه با این سخنرانی به خبرنگاران گفت: «این یک مانیفست دروغ بود.

نمایندگان گرین و بوبرت از اولین سخنرانی بایدن در مورد وضعیت اتحادیه انتقاد کردند

لورن بوبرت، چپ، و نماینده مارجوری تیلور گرین با نماینده بایرون دونالدز

اما وضعیت امشب اتحادیه و واکنش به آن، اگرچه شاید در مقایسه با گذشته خشن‌تر و بی‌توجه‌تر باشد، صرفاً گام دیگری در زوال مدنیت است. در اینجا نگاهی داریم به تحولات اخیر که ما را به اینجا رسانده است.

نماینده جو ویلسون فریاد می زند “دروغ می گویی!” در پرزیدنت باراک اوباما

نماینده جو ویلسون

لحظاتی بعد، زمانی که بایدن در مورد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد فنتانیل بحث می کرد، یکی دیگر از اعضای جمهوری خواه مجلس فریاد زد: “تقصیر توست!”

حتی در آن زمان، تکذیب رسمی طرف مقابل تنها زمانی خبرساز شد که فردی که آن را تحویل می‌داد برای عبور از آن به جرعه‌ای آب نیاز داشت. در مقابل، سارا هاکبی سندرز، فرماندار آرکانزاس، سخنگوی سابق کاخ سفید ترامپ، روز سه‌شنبه با شلیک تفنگ بیرون آمد.

در آن زمان بسیاری از جمهوری خواهان از این دو قانونگذار انتقاد کردند.

مانند تقریباً همه سخنرانی‌های او، سخنرانی ترامپ در مورد وضعیت اتحادیه به شدت جنگ‌جویانه بود و مملو از آن چیزی بود که رسانه‌هایی مانند نیویورک تایمز آن را دروغ و ادعاهای اغراق‌آمیز می‌دانستند.

مارجوری تیلور گرین

در رد خود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به همان اندازه ظریف بود. «وزارت دادگستری سلاح شده جو بایدن، و من قربانی آن هستم، مخالفان سیاسی او را تحت تعقیب قرار می دهد. ترامپ گفت دولت او در حال جنگ با آزادی بیان است. آنها سعی می کنند فرزندان ما را تلقین و مثله کنند. او ما را به آستانه جنگ جهانی سوم می رساند.»

به اصرار رهبری، ویلسون بعداً با کاخ سفید اوباما تماس گرفت و به آنها گفت که اظهارات وی نامناسب است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، سخنان ترامپ را پاره کرد

نانسی پلوسی

سندرز گفت: «او اولین مردی است که ریاست‌جمهوری خود را به گروهی بیدار که حتی نمی‌توانند به شما بگویند زن چیست، سپرد. در آمریکای چپ رادیکال، واشنگتن از شما مالیات می‌گیرد و پول‌هایی که به سختی به دست آورده‌اید را به آتش می‌کشد.»

باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، طی سخنرانی مشترک خود در 9 سپتامبر 2009، جزئیات لایحه اصلاحات مراقبت های بهداشتی را به کنگره و ملت ارائه کرد. جمهوری خواهان حاضر در مجلس که به تصویب آن رای منفی دادند، در حالی که به آن گوش می دادند، خورش کردند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کالیفرنیا، کپی سخنرانی رئیس جمهور دونالد ترامپ در مورد وضعیت اتحادیه را پس از ارائه آن به جلسه مشترک کنگره در 4 فوریه 2020 پاره می کند. (الکس براندون/AP)

سخنرانی های وضعیت اتحادیه، که توسط قانون اساسی اجباری شده است، در بیشتر تاریخ کشور، امور نسبتاً ساکنی بوده است. رئیس‌جمهور از پیشرفت‌های صورت گرفته گزارش می‌دهد، اولویت‌های سیاستی را برای سال پیش‌رو مشخص می‌کند، در حالی که اعضای حزب یا احزاب مخالف یا تشویق بی‌شورانه یا نشستن روی دست‌های خود را برای اعتراض انتخاب می‌کنند. بحث بر سر اصل سخنرانی ها تا همین اواخر به بعد از اتمام آنها اختصاص داشت.

این منجر به طغیان نماینده مارجوری تیلور گرین، رئیس جمهور آمریکا شد که رئیس جمهور را “دروغگو” خواند.