وام گیرندگان وام دانشجویی فکر می کردند که در حال دریافت تسهیلات هستند. اکنون، دادگاه ها زندگی خود را متوقف کرده اند.

بیش از 40 میلیون وام گیرنده مانند مورالس-بارتلت واجد شرایط لغو تا سقف 20000 دلار بدهی وام دانشجویی فدرال تحت طرح یکبار بخشش وام دانشجویی جو بایدن بودند.

جوی مورالز-بارتلت (با احترام: جوی مورالز-بارتلت)

ژان ماری پس از انجام چندین شغل برای پرداخت هزینه های کالج، به رویای خود یعنی انجام کارهای غیرانتفاعی دست یافت، اما همچنان با بدهی دانشجویی 88000 دلار به پایان رسید.

او گفت که در سن براون، صورت حساب های پزشکی نیز شروع به انباشته شدن کرده است. حتی با وجود بیمه، او هنوز 2600 دلار موجودی از عمل جراحی دو سال پیش را پرداخت می کند.

گوکی که با این امید که یک چهارم بدهی دانشجویی او را ببخشد، به این برنامه مراجعه کرد، گفت: “اما کل برنامه اکنون در معرض خطر است.”

استرادا پرز گفت که مادرش ممکن است هرگز نتواند 90000 دلار بدهی دانشجویی را که شامل وام Parent Plus برای شهریه کالج استرادا پرز است، پرداخت کند.

دیاس لوپز برای بخشش وام فدرال که حداکثر 20000 دلار برنامه بایدن بود، واجد شرایط بود. او گفت، اما با بیش از 300000 دلار بدهی، او گاهی اوقات در نیمه شب از خواب بیدار می شود، او گفت: “درمورد همه چیز وحشت زده است.”

کریستر استرادا-پرز (کرسی: کریستر استرادا-پرز)

نیک مارسیل (با احترام: نیک مارسیل)

الکسیس وی گفت که در حین تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از یک خشونت جنسی جان سالم به در برد. او در نهایت از مرخصی بهداشتی گرفت و در دسامبر 2013 فارغ التحصیل شد، یک ترم دیرتر از حد انتظار.

جوی مورالز-بارتلت سرانجام می تواند تا پایان سال جاری شاهد پایان دادن به بدهی های چند دهه ای دانشجویی خود باشد.

استر ژان ماری (با احترام: Esther Jean-Marie)

الکسیس که اکنون 55000 دلار بدهی دانشجویی دارد، گفت: «این برای من هزاران دلار هزینه داشت، فقط به این دلیل که برای رسیدگی به جراحات ناشی از تجاوز جنسی به زمان نیاز داشتم.

به عنوان دریافت کنندگان گرنت پل فدرال، استرادا-پرز و مادرش در صورت صدور حکم دادگاه عالی مبنی بر حفظ برنامه بایدن، 20000 دلار بابت بخشش بدهی دریافت خواهند کرد. او گفت، اما با این حال، این به سختی نرخ بهره ای را که وام های آنها در طول سال ها انباشته شده است، پوشش می دهد.

از زمانی که این برنامه به حالت تعلیق درآمد، وام گیرندگان از این احساس کردند که امیدشان از بین می رود که دولت بایدن بتواند از مسدود کردن این اقدام توسط ایالت ها جلوگیری کند.

مورالس-بارتلت یکی از آن 20 میلیون نفری خواهد بود که از طریق برنامه بایدن بدون بدهی خواهند بود. پس از اینکه مجبور شد به دلایل سلامتی شغل خود را ترک کند – و در حال حاضر از پس انداز بازنشستگی خود استفاده کند، وزن زیادی از روی دوش او برداشته می شود.

ان‌بی‌سی نیوز با ده‌ها متقاضی بخشش وام دانشجویی در سراسر کشور، بین 24 تا 60 سال، صحبت کرد که امیدوار بودند از بدهی‌های فلج‌کننده‌شان خلاص شوند – که باعث شده برخی برای تامین هزینه‌های پزشکی و مایحتاج اولیه و برخی دیگر قادر به خرید خانه یا تشکیل خانواده نباشند. .

بحران بدهی حل نشده دانشجویی بسیاری از وام گیرندگان را به این سوال واداشته است که آیا اهداف وسیله را توجیه می کند یا خیر. استر ژان ماری یکی از آنهاست.

استر ژان ماری (با احترام: Esther Jean-Marie)

برایانا دانلپ، که 123000 دلار بدهی دانشجویی دارد، گفت: “بی اعتمادی از سوی مردم وجود دارد که این حتی می تواند کارساز باشد.” او برای برنامه دیگری برای لغو بدهی دانشجویی درخواست داده بود، اما تغییر در شرایط مانع از دریافت تسهیلات او شد. با این حال، این مرد 32 ساله اهل کانکتیکات با اکراه برای این برنامه درخواست داد و منتظر پاسخگویی است.

استرادا پرز، که در رشته تاریخ در دانشگاه سنت جوزف در وست هارتفورد تحصیل کرده بود، آرزو داشت وکیل شود، اما «نمی‌توانستم به این فکر کنم که اگر حتی بخواهم به دانشکده حقوق بروم، بدهی‌ام چگونه خواهد بود».

لیزا براون (با احترام: لیزا براون)

دولت بایدن از آن زمان تا زمانی که دادگاه در مورد سرنوشت این برنامه در سال آینده تصمیم بگیرد، روند درخواست را بسته است.

دانشجوی سابق دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، با باقیمانده 19000 دلار، به محض باز شدن برنامه، با امیدهای زیادی برای آن درخواست داد. مورالس-بارتلت دو هفته پیش ایمیلی از وزارت آموزش ایالات متحده دریافت کرد که در آن گفته شده بود درخواست او تایید شده است.

توماس گوکی، یک مدیر سیاست در Debt Collective، اتحادیه ای مبتنی بر عضویت برای بدهکاران، گفت که وزیر آموزش و پرورش این اختیار را دارد که “بدهی دانش آموزان را در صورت اضطرار لغو کند” طبق قانون HEROES در سال 2003 و “برای مصالحه و تسویه حساب”. وام های دانشجویی به هر دلیلی» تحت قانون آموزش عالی سال 1965، که تا حدی نحوه اجرای برنامه های بخشودگی وام موجود توسط وزیر را تنظیم می کند.

این بحران باعث شده است که والدین و فرزندان بزرگسالشان با نحوه پرداخت بدهی دانش‌آموزان دست و پنجه نرم کنند که بیش از یک دهه است که به طور پیوسته در ایالات متحده در حال افزایش بوده و امسال به 1.745 تریلیون دلار رسیده است. متوسط ​​بدهی وام دانشجویی فدرال نزدیک به 30000 دلار است.

دولت بایدن از قانون قهرمانان استفاده کرد، اما گوکی گفت که با ایجاد یک فرآیند درخواست، راه را برای جمهوری خواهان برای به چالش کشیدن این برنامه در دادگاه باز کرد. گوکی گفت که این درخواست برای حذف تعداد کمی از وام گیرندگان وام دانشجویی (حدود 3٪) که بیش از 125,000 دلار از دریافت تسهیلات در طول دو سال اول همه‌گیری درآمد داشتند، انجام شد.

دخترش کریستر استرادا-پرز گفت برای دیزی پرز، 49 ساله، کسب مدرک دانشگاهی و پرستار شدن به خانواده او کمک کرد تا از فقر بیرون بیایند و “حداقل امرار معاش کنند.”

هزینه هنگفت آموزش عالی یک چالش دائمی است زیرا جوامع همچنان به تشویق تکمیل کالج می‌پردازند، به‌ویژه برای گروه‌هایی مانند لاتین تبارها که از نظر تعداد بزرگسالان دارای مدرک دانشگاهی عقب مانده‌اند و دستاوردهای اخیر به دلیل همه‌گیری کاهش یافته است.

الکسیس با دریافت 10000 دلار بخشش وام تحت برنامه بایدن موافقت شده است. در حالی که هنوز به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که او امیدوار بود، به عنوان اولین کسی که در خانواده فیلیپینی اش به کالج رفت، “من بهتر می توانستم از والدینم حمایت کنم. امیدوارم پدرم در مورد بازنشستگی استرس کمتری داشته باشد.”

نیک مارسیل (با احترام: نیک مارسیل)

همچنین به ژان ماری و نیک مارسیل از پنسیلوانیا کمک کرد تا تعمیرات ماشین‌هایشان را که مدت‌ها معوقه مانده بودند، انجام دهند.

او گفت که این زن 30 ساله هائیتی تبار در سال 2015 از دانشگاه هارتفورد فارغ التحصیل شد و برای افزایش شانس خود برای دستمزد قابل زندگی و “خود را برای موفقیت آماده کرد.”

اما توانایی او برای پرداخت آن اکنون در دست دیوان عالی کشور است.

پسر براون با وجود اینکه یکی از هزاران نفر از ساکنان کارولینای شمالی است که به عنوان بخشی از توافق چند ایالتی با ناوینت، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان وام دانشجویی کشور، به دلیل ادعای وام دانشجویی ناعادلانه و فریبنده، وام دانشجویی دریافت کردند، هنوز حدود 50000 دلار بدهی دانشجویی دارد. به گفته دفتر جاش استاین، دادستان کل کارولینای شمالی، خدمات و شیوه های وام دهی غارتگرانه. او همچنین برای بخشودگی وام دانشجویی که در حال حاضر مسدود شده است، درخواست داد و منتظر است که پاسخ دهد.

بر اساس یک نظرسنجی در مورد خشونت جنسی و بدهی دانش آموزان از انجمن پیشگیری از خشونت جنسی، تجربه او منحصر به فرد نیست. اومنی میراندا مارتونه، موسس و مدیر عامل شرکت، گفت که تجربه خشونت جنسی اغلب منجر به وام های دانشجویی بالاتر و افزایش مشکل در بازپرداخت بدهی می شود.

استرادا-پرز، که همچنین مدیر اجرایی صندوق وام دانشجویی در کانکتیکات است، که به وام گیرندگان عمدتا سیاه‌پوست و لاتین تبار کمک می‌کند تا بدهی‌های خود را مدیریت کنند، 80000 دلار برای وام‌های دانشجویی خود پرداخت می‌کند.

وزارت آموزش در پاسخ به پرسشی از NBC News درباره گام‌های بعدی دولت با توجه به توقف برنامه، به اظهارات قبلی وزیر آموزش میگل کاردونا در اعلام تمدید توقف بازپرداخت وام دانشجویی اشاره کرد. هفته گذشته، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه بخشش وام «قانونی است و با تحلیل‌های دقیق وکلای دولت پشتیبانی می‌شود» و اعلام کرد که بایدن «به مبارزه با تلاش‌ها برای ربودن کمک‌هایی که از خانواده‌های طبقه متوسط ​​نیاز دارند و مستحق آن هستند، ادامه خواهد داد. “

اگر برنامه بخشودگی وام فدرال بایدن اجرایی شود، مارسیل 24 ساله تقریباً نیمی از حدود 18000 دلار بدهی دانشجویی خود را بخشوده خواهد کرد. او لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته آموزش از دانشگاه وست چستر گرفت. او که هنوز با والدینش زندگی می کرد، امیدوار بود که یک قدم به آزادی مالی و تنها بودن نزدیکتر شود.

“احساس می کنم هرگز از بین نمی رود”

براون، که به دنبال کار است، گفت: “من تا روزی که با این بدهی تلخ بمیرم مبارزه خواهم کرد.” “اگر قرار است ما را مجبور به پرداخت هزینه کنند… پس کار را برای افراد مسن سخت تر نکنید.” در صورت تایید، براون می تواند تا 10000 دلار بخشش وام تحت برنامه بایدن دریافت کند.

کریستر استرادا-پرز (کرسی: کریستر استرادا-پرز)

مورالس بارتلت، 46 ساله، معلم سابق از کالیفرنیا که در سی سال گذشته 89000 دلار بدهی وام دانشجویی خود را پرداخت کرده است و در حال حاضر با مسائل مربوط به سلامت سروکار دارد، گفت: “این ناامید کننده است.” ما در تمام این مدت کارهای درست را انجام داده‌ایم و به خاطر آن مجازات می‌شویم.»

کارول دیاس لوپز، 60 ساله، یک روانشناس بالینی از کالیفرنیا، گفت که او شروع به حمایت از Debt Collective به عنوان راهی برای مقابله با “افسردگی و اضطرابی که همراه با عوامل استرس زا مالی مانند این است، که این توانایی را دارند که من یا هر کس دیگری بی خانمان باشد یا به طور جدی ما را از نظر مالی نابود کند.”

استرادا پرز گفت: «این یک معامله بزرگ است. «این در مورد عدالت اقتصادی است. ما وام گیرندگانی هستیم که نه تنها با پرداخت بدهی های دانشجویی مشکل داریم، بلکه با تورم و هزینه های زندگی نیز دست و پنجه نرم می کنیم.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

در همین حال، وقفه بازپرداخت وام های دانشجویی فدرال در دوره همه گیر، تمدید شده است، در حالی که دولت منتظر تصمیم دادگاه است.

مبارزه “تا روزی که با این بدهی کثیف بمیرم”

رفتن به دانشگاه با فرصت های بیشتری برای تحرک اجتماعی-اقتصادی اعتبار دارد.

لیزا براون، 60 ساله، اهل کارولینای شمالی به یاد می آورد که حدود چهار دهه پیش، زمانی که شهریه حدود 3000 دلار در سال بود، با کمک والدینش در دانشگاه مین جنوبی، هزینه کالج را پرداخت کرد. در حال حاضر، حضور در یک دانشگاه چهار ساله می تواند به طور متوسط ​​25000 تا 55000 دلار در سال هزینه داشته باشد.

به گفته دولت بایدن، اگر دیوان عالی به نفع این برنامه رای دهد، بدهی نزدیک به 20 میلیون نفر به طور کامل لغو خواهد شد.

اما در عوض، بدهی او و تقریباً 16 میلیون متقاضی که مورد تأیید قرار گرفتند، ممکن است هرگز بخشیده نشود، اگر دیوان عالی از دادگاه‌های پایین‌تری در ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان حمایت کند که برنامه را مسدود کرده‌اند. انتظار می رود در سال آینده حکم صادر شود.

براون پس از اخذ مدرک لیسانس در روانشناسی، در تلاش برای بهبود چشم انداز شغلی خود به مدرسه بازگشت. او در سال 2002 با مدرک کارشناسی ارشد در روانشناسی قانونی از دانشگاه والدن فارغ التحصیل شد.

لیزا براون (با احترام: لیزا براون)

برای مگان استم وید، ساکن ایلینوی، پرداخت‌هایی که از زمان اتمام مدرسه در سال 2014 به مبلغ 39000 دلار بدهی دانشجویی‌اش پرداخت کرده است، به سختی موجودی او را کاهش داده است، زیرا بیشتر آن به سود است. او گفت: “احساس می کند که هرگز از بین نمی رود.” امید او این است که برنامه بدهی دانشجویی در نهایت به او کمک کند تا گامی معنادار به جلو بردارد.

استرادا پرز، 32 ساله، گفت: “او هرگز نمی تواند صاحب خانه شود و به اندازه کافی درآمد کسب کند تا بازنشسته شود.”

صرف نظر از اینکه دانلپ واجد شرایط باشد، همچنان با یک بدهی شش رقمی باقی خواهد ماند. “چگونه می توانم برای بچه دار شدن و پرداخت هزینه آینده آنها برنامه ریزی کنم در حالی که آینده بدهی دانشجویی من کاملاً ناشناخته است؟” دانلپ گفت و توضیح داد که چرا او و همسرش به بچه دار نشدن فکر می کنند.

توقف فعلی در بازپرداخت بدهی دانشجویان به دلیل همه‌گیری کمک کرده است. این کار الکسیس را راحت تر می کرد تا بتواند به تنهایی زندگی کند. برای مارتون (که از ضمایر آنها/آنها استفاده می کند)، نداشتن فشار مالی بازپرداخت به آنها اجازه داد تا هدف خود را برای راه اندازی سازمانی برای جلوگیری از خشونت جنسی دنبال کنند.

مورالس-بارتلت گفت: “امیدوارم دادگاه راهی پیدا کند که دیگر مانع این امر نشود.”

جوی مورالز-بارتلت (با احترام: جوی مورالز-بارتلت)

این بار او با 40000 دلار بدهی وام دانشجویی به پایان رسید که به دلیل بهره مرکب تقریباً دو برابر شده و به حدود 70000 دلار در دهه گذشته رسیده است. براون همچنین یک وام 17000 دلاری Parent Plus دارد – وام های فدرال که والدین دانشجویان وابسته دوره کارشناسی می توانند از آن استفاده کنند – از زمانی که پسر 31 ساله او در یک موسسه هنری در بوستون در حال تحصیل در رشته مهندسی صدا بود.

فارغ التحصیلان نسل اول کالج مانند ژان ماری، استرادا پرز و مورالس بارتلت در مقایسه با کسانی که والدینشان دارای مدرک لیسانس یا بالاتر هستند، به طور متوسط ​​درآمد کمتری دارند و ثروت کمتری انباشته می کنند. طبق تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات پیو در سال 2021، وام ها.

“من به زمان نیاز داشتم”