والمارت دستور داد به مرد اورگان 4.4 میلیون دلار برای پروفایل نژادی بپردازد

طبق دادخواست، کارمند از داوی “جاسوسی” کرده است

او گفت که منگوم با همکاران والمارت در حالی که در حال نظارت و توقف دزدان تایید شده مغازه بودند، مداخله کرد و سپس با وجود درخواست مکرر از ترک آن امتناع کرد.

او گفت: «ما در حال بررسی گزینه‌های خود از جمله درخواست‌های پس از محاکمه هستیم.



منبع

ویلیامز به مانگوم گفت که فروشگاه را ترک کند، اما منگوم نپذیرفت و گفت که هیچ اشتباهی نکرده است. وکلای منگوم گفتند ویلیامز به مانگوم گفت که می‌خواهد با پلیس تماس بگیرد و به آن‌ها بگوید که مانگوم تهدید کرده است که «صورتش را می‌کوبد».

ویلیامز در اظهاراتی این اتهامات را رد کرد که به اشتباه با پلیس تماس گرفته است و گفت که منگوم او را تهدید به ضربه زدن کرده است.

ویلیامز با خط اعزام پلیس غیر اضطراری تماس گرفت و به اپراتور گفت که “شخصی دارد که از خروج امتناع می کند.”

پورتلند، اور (AP) – هیئت منصفه بزرگ شهرستان DDA Multnomah به والمارت دستور داده است تا 4.4 میلیون دلار غرامت به مردی که از فروشگاه شکایت کرده بود بپردازد و گفت که توسط یک کارمند والمارت در یک فروشگاه منطقه پورتلند، اورگان، مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار گرفته است. 2020.

طبق دادخواست و انتشار خبری از وکلایش، منگوم، که در آن زمان 59 سال داشت، در 26 مارس 2020 از والمارت در وود ویلج بازدید کرد تا یک لامپ برای یخچال خود بخرد. پس از ورود مانگوم، متوجه شد که جو ویلیامز کارمند فروشگاه او را در حال خرید تماشا می کند.

به گزارش KGW، منگوم هنگام خرید به او دستور داد که آنجا را ترک کند و وقتی او نپذیرفت با پلیس تماس گرفت.

به گفته وکلای منگوم، معاونان کلانتری شهرستان Multnomah پاسخ دادند و “از اقدام علیه منگوم خودداری کردند.” وکلای دادگستری گفتند که نمایندگان این تصمیم را بر اساس “توضیحات تغییردهنده” ویلیامز به دلیل تماس وی و به دلیل “شهرت وی در ارائه گزارش های نادرست به پلیس” گرفته اند.

مانگوم شکایتی را علیه والمارت به دلیل نگهداری سهل انگارانه و اقدام علیه شخصی که پلیس را با نیت نامناسب احضار می کند، تنظیم کرد.

به گفته وکلای منگوم، روز بعد، گروهبان کلانتر برایان وایت و معاون دیگر با مدیر Walmart و دستیار مدیر ملاقات کردند و توضیح دادند که معاونان متوجه «الگوی رفتار» شده‌اند که در آن ویلیامز با پلیس تماس می‌گیرد تا «فعالیت خطرناک» را گزارش کند. موقعیت‌هایی مانند حمله فیزیکی مشتریان به او یا سایر کارمندان، که اتفاق نمی‌افتاد.

ما تبعیض را تحمل نمی کنیم. هارگرو در بیانیه ای به این خبرگزاری گفت: ما معتقدیم که این حکم بیش از حد است و شواهد آن را تایید نمی کند.

فروشگاه و مقامات شرکت Walmart او را چندین ماه دیگر در کار نگه داشتند. و در ژوئیه 2020 او را به دلیل “سوء استفاده از اموال 35 دلاری والمارت” اخراج کرد.

گرگ کافوری، وکیل دادگاه منگوم، در بیانیه‌ای گفت: «او همان پیام احترام به خود را که به جوانان می‌آموزد، زندگی می‌کند، وقتی می‌دانید حق با شماست، از خود دفاع کنید». “به دلیل شجاعت او، ما توانستیم به هیئت منصفه یک شکست غیرعقلانی در مسئولیت بزرگترین شرکت جهان را نشان دهیم.”

رندی هارگرو، سخنگوی والمارت، برخی از ادعاها را زیر سوال برد و گفت که والمارت این حکم را “بیش از حد” می داند.