واشنگتن پست – اسنادی که از خانه ترامپ ضبط شده است، توانایی های هسته ای دولت خارجی را توصیف می کند

واشنگتن (رویترز) – روزنامه واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش داد که در جستجوی FBI در ماه گذشته از خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا، سندی که دفاع نظامی یک دولت خارجی از جمله قابلیت های هسته ای آن را توصیف می کند، پیدا شد.

(گزارش توسط اریک بیچ؛ ویرایش توسط ساندرا مالر)



منبع

گزارش پست که به نقل از افراد آشنا با این موضوع منتشر شده است، دولت خارجی مورد بحث در این سند را مشخص نکرده است و همچنین نشان نمی دهد که دولت خارجی دوست یا دشمن ایالات متحده است.

بر اساس سوابق دادگاه، اف بی آی بیش از 11000 سند و عکس دولتی را در جریان بازرسی 8 آگوست خود در املاک مار-آ-لاگو ترامپ کشف کرد.

بر اساس گزارش پست، برخی از اسناد توقیف شده جزئیات عملیات فوق محرمانه ایالات متحده را نشان می دهد که نیاز به مجوزهای ویژه دارد، نه فقط مجوز فوق سری.

نمایندگان ترامپ و وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست‌های رویترز برای اظهارنظر پاسخ ندادند.

به گفته پست، برخی از اسناد آنقدر محدود هستند که حتی برخی از بلندپایه ترین مقامات امنیت ملی دولت بایدن مجاز به بررسی آنها نبودند.

روز دوشنبه، یک قاضی فدرال با درخواست ترامپ برای تعیین یک استاد ویژه برای بررسی سوابق ضبط شده در جستجوی FBI موافقت کرد، اقدامی که احتمالاً تحقیقات جنایی وزارت دادگستری را به تاخیر می اندازد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تحقیق از ترامپ برای حذف اسناد دولتی از کاخ سفید پس از خروج وی در ژانویه 2021 و ذخیره آنها در مار-آ-لاگو است.