“هیچ چیز به دستور احمقانه ای که هرگز داده نشده است”

ترامپ و متحدانش استدلال می‌کنند که او یک «دستور ثابت» داشت تا بتواند اسنادی را که پس از دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری از کاخ سفید گرفته بود، از حالت طبقه‌بندی خارج کند.

همه 18 مقامی که با سی ان ان صحبت کردند، موافق بودند که در کاخ سفید اینگونه نیست که از طبقه بندی اسناد خارج می شود.

یکی از مقامات ارشد سابق کاخ سفید ترامپ گفت: “فرآیندی برای از حالت طبقه بندی وجود دارد، رئیس جمهور نمی تواند فقط یک عصای جادویی را تکان دهد.”

اما برخی از مقامات سابق وی، از جمله دو رئیس کارکنان کاخ سفید – جان کلی و میک مولوینی – پنجشنبه به سی‌ان‌ان گفتند که در طول مدتی که برای دولت ترامپ کار می‌کردند «هرگز چنین دستوری نشنیده‌اند».

کلی که از سال 2017 تا 2019 به عنوان رئیس ستاد خدمت می کرد، به سی ان ان گفت: «هیچ چیز به دستور احمقانه ای که داده شده بود، نبود. نمی‌توانم تصور کنم کسی که بعد از من در کاخ سفید کار می‌کرد، به سادگی شانه‌هایش را بالا انداخته بود و اجازه می‌داد که این دستور بدون مرگ در خندق جلوی آن را بگیرد.»

یک منبع ناشناس که با روند از حالت طبقه بندی اسناد و سوابق کاخ سفید آشناست به این رسانه گفت که این ادعا “خنده دار” است و اگر دستوری وجود داشته باشد، “بهترین راز پنهان شده ترامپ” بوده است. تعدادی از منابعی که سی ان ان با آنها صحبت کرد نیز به این مفهوم خندیدند و یکی از مقامات ارشد دولت آن را “چرند” خواند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی است که اسنادی که در مار-آ-لاگو در جریان بازرسی FBI از خانه‌اش در 8 اوت کشف شده بود، «از حالت طبقه‌بندی خارج شده‌اند». با این حال، 18 نفر از مقامات ارشد سابق او می گویند که آنها معتقدند این ادعا “یک تخیل کامل” است، بر اساس گزارش اختصاصی CNN.

جدیدترین دفاع ترامپ از داشتن اسناد “فوق محرمانه” در خانه اش این است که آنها “از طبقه بندی” خارج شده اند.

  • جیمی گانگل، الیزابت استوارت و جرمی هرب از سی ان ان گزارش دادند که با تعدادی از مقامات سابق امنیت ملی و اطلاعاتی صحبت کردند که مجموع دوره تصدی آنها معادل کل مدت زمان ترامپ به عنوان فرمانده کل است. هر یک از مقاماتی که با آنها صحبت کردند اطلاعاتی در مورد روند حذف طبقه بندی اطلاعات داشتند یا در گفتگوها شرکت می کردند.

    مولوینی به سی ان ان گفت که در طول دوره ریاست ستاد خود از هیچ گونه دستوری “آگاهی نداشت”.

    جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت: “هیچ دستور ثابتی وجود نداشت” و این یک “داستان کامل” است.

    جان کلی و میک مولوینی گفتند که هرگز در مورد هیچ دستوری برای حذف طبقه بندی نشنیده اند.

  • 18 مقام ارشد سابق ترامپ می گویند که این یک “تخیلی کامل” است، طبق یک انحصاری CNN.

  • بولتون در اوایل این هفته در برنامه «روز جدید» سی‌ان‌ان گفت: «زمانی که به عنوان مشاور امنیت ملی شروع به کار کردم، در مورد چنین چیزی مطلع نشدم. “من هرگز در مورد آن نشنیده ام، هرگز آن را در حال کار ندیده ام، هرگز چیزی در مورد آن نمی دانم.”

    رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.براندون بل/گتی ایماژ

    • رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.
      یک منبع، که با نحوه عملکرد ترامپ آشنا بود، به سی ان ان گفت که رئیس جمهور سابق این تصور را داشت که می تواند هر گونه اسنادی را در هر زمانی از طبقه بندی خارج کند، اما “به او توصیه شده که این روش کار نمی کند.”

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



      منبع

      بسیاری از مقاماتی که با سی ان ان صحبت کردند این کار را تحت پوشش ناشناس بودن انجام دادند تا بتوانند صریح صحبت کنند و از واکنش احتمالی ترامپ در زمانی که وزارت دادگستری علنا ​​تایید کرده است که در بحبوحه تحقیقات جنایی فدرال بی سابقه است. رئيس جمهور سابق.

      بر اساس گزارش‌ها، اف‌بی‌آی 11 مجموعه از اسناد محرمانه را که برخی از آنها با علامت “فوق محرمانه” از ملک ترامپ در پالم بیچ گرفته شده بود، برداشت.