هیچ وثیقه ای برای زن متهم به مرگ مادر اجتماعی وجود ندارد

اما قاضی منطقه ای ایالات متحده متیو کنلی از آزادی مک خودداری کرد. او گفت: «دلایل زیادی برای این باور وجود دارد که او برای دیگران خطری ایجاد می کند.

در سال 2017، رابرت بیبز به دلیل مشاوره به مک و شفر در مورد نحوه کشتن مادر مک به 9 سال زندان محکوم شد. انگیزه آنها ظاهرا به ارث بردن پول از فون ویز-مک بود که بیوه آهنگساز جاز و کلاسیک جیمز ال. مک بود.

خواهر کوچکتر فون ویز-مک، دبی کوران، در میان گریه گفت که او در تمام زندگی خود “مادر دوم” ماک بوده است، اما خواهرزاده اش را “دستکاری استاد” خواند.

Savage یکی از اعضای سپاه برای Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند.



منبع

گزارش شده است که مک رابطه‌ای بد و اغلب خشونت‌آمیز با مادرش داشت. پلیس ده ها بار به خانه خانواده در اوک پارک، ایلینوی پاسخ داد.

مایکل لئونارد، وکیل مدافع گفت که مک در زمان بازداشت رفتار خوبی داشته است و در صورت اعطای وثیقه، خطری برای فرار یا تهدیدی برای مردم ایجاد نخواهد کرد. او به رابطه “محبت آمیز” او با دختر 7 ساله اش اشاره کرد که اندکی قبل از اینکه مک و شفر در مرگ فون ویز-مک در سال 2015 محکوم شوند به دنیا آمد.

این تصمیم به این معنی است که هدر مک، 27 ساله، در حالی که منتظر محاکمه ماه ژوئیه در دادگاه فدرال شیکاگو است، بدون ضمانت در بازداشت باقی خواهد ماند.

خواهر و برادر فون ویز-مک شهادت دادند که در صورت آزاد شدن مک از امنیت خود می ترسیدند.

___

لئونارد، وکیل مدافع گفت که او و مک از اینکه او از وثیقه محروم شد، “ناامید” شدند، اما تصمیم قاضی را به دلیل اتهامات جدی علیه او درک کردند.

ماک که در طول جلسه بی‌تفاوت به نظر می‌رسید، در حین صحبت کوران اشک‌هایش را پاک کرد. فرزند مک در حضانت دختر کوران است.

اگرچه مک در اندونزی محکوم شد، اما دادستان های ایالات متحده پرونده خود را تشکیل دادند و او را متهم کردند که قبل از سفر به جزایر در سال 2014 با دوست پسرش، تامی شیفر، توطئه کرده است.

شفر هنوز در اندونزی در زندان است و محکومیت طولانی تری نسبت به مک دارد.

مک در نوامبر 2021 پس از گذراندن بیش از هفت سال در زندان اندونزی به دلیل نقشش در قتل در شیکاگو دستگیر شد. جسد مادر اجتماعی‌اش، شیلا فون ویز-مک، در یک چمدان گذاشته شد و در تاکسی بیرون هتلی در جزیره بالی رها شد.

شیکاگو (AP) – یک قاضی روز پنجشنبه از تسهیل شرایط ضمانت و آزادی یک زن شیکاگویی که متهم به توطئه در قتل مادر ثروتمندش در سال 2014 در یک تعطیلات مجلل در بالی است، خودداری کرد.