هیچ مدرکی برای پنهان شدن در پرونده محکومیت نادرست وجود ندارد

کوین استریکلند در نوامبر 2021 پس از گذراندن بیش از 40 سال برای یک قتل سه گانه در کانزاس سیتی در سن 62 سالگی از زندان آزاد شد. او اظهار داشت که در صحنه جرم نبوده و ژان پیترز بیکر، دادستان شهرستان جکسون، گفت که بررسی او او را متقاعد کرده است که استریکلند حقیقت را می گوید. یک قاضی دستور آزادی استریکلند را صادر کرد.



منبع

موضوع درخواست تحریم، آزمایش پزشکی قانونی روی ژاکتی است که پس از دستگیری جانسون از صندوق عقب او ضبط شده است. آزمایشگاه جنایی در کانزاس سیتی، میسوری، اخیراً مشخص کرد که کت حاوی بقایای گلوله است. اشمیت گاردنر را متهم کرد که این شواهد را پنهان کرده است، که اشمیت در یک پرونده قضایی آنها را مطالبی خواند “زیرا نشان می دهد جانسون مجرم است.”

دادستان سابق و کارآگاهی که این پرونده را بررسی کردند، ادعاهای گاردنر را رد کردند.

در آن پرونده، گاردنر اعتراف کرد که در ارائه مدارک کوتاهی کرده است و به اشتباه اظهار داشت که تمام اسناد در پرونده جنایی سال 2018 در اختیار وکلای گریتنس قرار گرفته است که او را متهم به گرفتن عکسی توهین آمیز از یک زن و تهدید به استفاده از آن در صورت صحبت از آنها می کند. رابطه خارج از ازدواج

جانسون به خاطر قتل بوید به دلیل بدهی 40 دلاری مواد مخدر مجرم شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد، در حالی که مظنون دیگر به نام فیل کمبل، در ازای مجازات هفت سال زندان، به کاهش اتهامات خود اقرار کرد.

در پرونده دادگاه گاردنر آمده است: “این مربوط به آزمایش بقایای گلوله است که روی یک کت قرمز و مشکی شیکاگو بلک هاکس انجام شده است که حتی در جنایت استفاده نشده است.” “در 28 سال، هیچ شاهد عینی هرگز به کت قرمز Blackhawks اشاره نکرده است. با توجه به اینکه بوید از فاصله نزدیک مورد اصابت گلوله قرار گرفت، می توان انتظار داشت که ژاکت پر از خون باشد. این نیست.»

پرونده او، درخواست اشمیت را “تلاش ضعیفی برای تغییر روایت” خواند زیرا دادستان کل پرونده ای ندارد.

در پرونده تحریم اشمیت آمده است که در ماه آوریل، گاردنر این ژاکت را به آزمایشگاه کانزاس سیتی فرستاد. گزارش آزمایشگاهی می گوید که هیچ DNA روی ژاکت پیدا نکرد. اما ماه گذشته، آزمایش دیگری نشان داد که حاوی بقایای گلوله است. گاردنر گفت که «ایمیل غیرمنتظره و غیرقابل توصیف» که گزارش باقی مانده گلوله را ارائه می‌کرد، مورد توجه قرار نگرفت.

ST. لوئیس (AP) – کیم گاردنر، دادستان منطقه سنت لوئیس، روز جمعه دادستان کل میسوری را متهم کرد که به دنبال تحریم علیه او است “زیرا او پرونده ای ندارد” در تلاش خود برای نگه داشتن لامار جانسون در زندان به دلیل قتلی که جانسون مدت ها مدعی است که او چیزی ندارد. برای انجام با.

اریک اشمیت، دادستان کل جمهوری خواه، روز پنجشنبه از یک قاضی سنت لوئیس خواست تا گاردنر، یک دموکرات را به اتهام کتمان مدارک در حالی که می خواهد محکومیت جانسون را لغو کند، تحریم کند. جانسون در سال 1994 به جرم قتل مارکوس بوید 25 ساله در یک منازعه ادعایی مواد مخدر محکوم شد.

ادعای بیگناهی جانسون به اندازه کافی قانع کننده بود که قانون ایالتی تصویب شده در سال 2021 را تشویق کند که در مواردی که شواهد جدیدی مبنی بر محکومیت نادرست وجود دارد، رسیدگی به جلسات جدید را برای دادستان ها آسان تر می کند. قانون جدید سال گذشته یک زندانی قدیمی دیگر را آزاد کرد.

گاردنر تحقیقاتی را با همکاری وکلای پروژه بی گناهی میدوست آغاز کرد. او گفت که در تحقیقات انجام شده، سوء رفتار توسط دادستان، پرداخت‌های مخفیانه به شاهد، گزارش‌های پلیس که جعلی بوده‌اند و شهادت دروغ نشان داده شده است.

سخنگوی اشمیت بلافاصله به یک پیام ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

جانسون ادعا کرد که در زمان کشته شدن بوید با دوست دخترش کیلومترها دورتر بوده است. در همین حال، سال ها پس از قتل، تنها شاهد ایالتی از شناسایی جانسون و کمپبل به عنوان تیراندازان رد کرد. دو مرد دیگر به قتل بوید اعتراف کرده و گفته اند جانسون در این قتل دخالتی نداشته است.

گاردنر اوایل سال جاری به دلیل اتهامات مربوط به کتمان مدارک در یک پرونده پرمخاطب دیگر تنبیه شد.

در ماه آوریل، او با دفتر وکیل انضباطی میسوری به توافق رسید که در آن اشتباهات خود را در رسیدگی به محاکمه اریک گریتنز فرماندار سابق میسوری اعتراف کرد. او توبیخ کتبی دریافت کرد.

گاردنر در یک اقدام پاسخی در روز جمعه گفت که عدم افشای آزمایش باقی مانده گلوله یک نادیده گرفتن ساده است – و از آنجایی که ژاکت مورد نظر در جنایت استفاده نشده است، بی ربط است. گاردنر گفت که دفتر او حتی از گزارش باقی مانده گلوله تا قبل از بررسی مجدد ایمیل ها در روز پنجشنبه، پس از اینکه اشمیت درخواست تحریم را ارائه کرد، اطلاع نداشت.

این اتهام در نهایت حذف شد، اما گریتنز در ژوئن 2018 استعفا داد.