هیئت کالیفرنیا آزادی مشروط قاتل سابق مافیای مکزیکی را تایید کرد

او دو همدست باند، از جمله دختر فیگوئروآ را داشت که به دلیل تخلفاتی مانند سرقت مواد مخدر و پول کشته شدند. در مورد دوم، او و یکی از همدستان خود ابتدا به زور هروئین قربانی خود را مصرف کردند و سپس او را به منطقه ای دورافتاده بردند که در آنجا انریکز او را به ضرب گلوله کشت.

فرماندار گاوین نیوسام تصمیم نهایی در مورد سرنوشت انریکز که اکنون 60 ساله است را به یک هیئت 12 نفره از هیئت 21 نفره آزادی مشروط تحویل داد.

اما بستگان و دوستان سینتیا فیگوروآ گاوالدون در صف ایستادند تا استدلال کنند که او هنوز خطرناک است و پس از آزادی او نگران امنیت خود هستند. زمانی که انریکز دستور قتل او را در شب کریسمس سال 1989 صادر کرد، او 27 ساله بود و دو فرزند داشت.

نیوسام پیش از این دو بار در سال‌های 2019 و 2020 آزادی مشروط انریکز را مسدود کرد و جری براون، فرماندار وقت، سه بار در سال‌های 2015، 2016 و 2017 آن را مسدود کرد.

شپرد گفت امیدوار است دادگاه تجدیدنظر همچنان در مورد این پرونده تصمیم بگیرد، حتی با وجود آزادی مشروط انریکز، تا یک سابقه قانونی ایجاد کند که “فرماندار نمی تواند فقط بر اساس گمانه زنی ها و مسائل تاریخی تصمیم بگیرد.”

یک قاضی شهرستان لس آنجلس در ماه آگوست لغو آزادی مشروط نیوسام در سال 2020 را لغو کرد و گفت که فرماندار مدرکی مبنی بر خطرناک بودن انریکز نشان نداده است. دادگاه استیناف ناحیه دوم آزادی انریکز را در حالی که درخواست تجدید نظر نیوسام را بررسی می کند، مسدود کرده بود.

کرتیس “وال استریت” کارول، 43 ساله، در سال 1996، زمانی که 17 سال داشت، به دلیل یک سرقت-قتل به حبس ابد محکوم شد. او به شروع یک برنامه سواد مالی در زندان ایالتی سن کوئنتین کمک کرد، جایی که او، سایر زندانیان و داوطلبان مدیریت پول را آموزش می دادند. او در سال 2016 یک سخنرانی در TEDx ارائه کرد که بیش از 4.1 میلیون بازدید داشت.

او از سال 1993 در زندان به سر می برد و به خاطر دو قتل درجه دوم، ضرب و جرح متعدد و توطئه قاچاق مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده است.

با این حال، انریکز قصد دارد به همکاری با مقامات فدرال ادامه دهد، زیرا آنها دوباره در حال تعقیب رهبری باند مستقر در زندان هستند که در دهه 1950 در یک زندان نوجوانان شروع شد و از آن زمان به یک سازمان جنایی بین المللی تبدیل شده است.

فلیکس آگویر، کارآگاه بازنشسته پلیس سن دیگو و کارشناس باند گفت: “من بدترین بدترین ها را دیده ام و می دانم که او قطعا دنیایش را تغییر داده است.”

ساکرامنتو، کالیفرنیا (AP) – مقامات کالیفرنیا با آزادی مشروط یکی از رهبران سابق زندان مافیای مکزیکی که نزدیک به 20 سال است با مجریان قانون همکاری کرده است، موافقت کردند.

بر اساس سوابق آزادی مشروط، انریکز در سال 1985 در حالی که قبلاً در زندان به دلیل تجاوز جنسی و سرقت مسلحانه گذرانده بود، به مافیای مکزیکی – ملقب به دست سیاه یا «لا اِم»، اولین زبان اسپانیایی آن پیوست. او تقریباً دو دهه بعد را صرف ساختن شهرت در باند از طریق قتل، مواد مخدر و ترور، چه در داخل و چه در خارج از زندان کرد.

پدرش، ریموند فیگوئروآ، با اشاره به انریکز به عنوان یک «هیولا» گفت: انریکز “چیزی برای ارائه به جامعه ندارد. هر چیزی که او تاکنون می دانسته و لمس کرده است مرده است.”

شپرد گفت: “او چگونه جبران می کند.”

شپرد گفت: “با شناختی که از مافیا دارد، این اعتقاد او این است که اگر از سر راه آنها دور بماند… خوب خواهد شد.” در فیلم ها، او را در سراسر جهان شکار کنید.”

مقامات از جمله دستیار بازنشسته سیستم زندان کالیفرنیا در جلسه روز دوشنبه به هیئت آزادی مشروط گفتند که انریکز مردی تغییر یافته است که به مشارکت در نبرد مجری قانون علیه باند ادامه خواهد داد.

براون در سال 2016 نوشت: «او شخصاً انتظارات مافیای مکزیکی از اعضایش را شکل داد و شکل داد و دامنه این باند را به خارج از زندان گسترش داد. .

او در بخشی از آن به “تهدیدات امنیتی منحصر به فرد” اشاره کرد. انریکز «عملکرد درونی انجمن‌های باندهای بزرگ را فاش کرده و از اعضای باند فردی مطلع شده است. او در موارد متعددی برای دادستان شهادت داد.

و در طول سال ها، انریکز ده ها نامه حمایتی برای آزادی مشروط خود از FBI، مقامات محلی اجرای قانون، چندین دادستان ایالتی و فدرال، و معاون دادستان کل ایالت دریافت کرده است.

دو فرماندار متوالی قبلاً آزادی مشروط رنه «باکسر» انریکز را تا حدی بر اساس این استدلال که او در زندان امن‌تر از خیابان است، مسدود کردند، جایی که ممکن است توسط دوستان قدیمی‌اش به عنوان جاسوس مورد هدف قرار گیرد.

آنها نمی توانند آزادی مشروط او را بر اساس “ممکن است در خطر باشد” رد کنند. لورا شپرد، وکیل او، روز سه شنبه گفت: این یک نوع ریسک است که باید بپذیرد.

انریکز گفته است که در سال 2002 زمانی که متوجه شد اعضای باند در حال کشتن کودکان و بستگان بی گناه اعضای باند بودند، از باند خارج شد. او گفته است که در صورت آزادی از برنامه حفاظت از شاهدان کمک خواهد کرد.

در سال 2015، اداره پلیس لس آنجلس از افسران SWAT و یک هلیکوپتر پلیس برای ایمن سازی ساختمان مرکز شهر استفاده کرد تا انریکز بتواند با گروهی از روسای پلیس و رهبران تجاری در مورد رشد و عملیات باند صحبت کند. همین هفته گذشته، مقامات زندان به دلیل نگرانی های امنیتی از ارائه عکس فعلی او خودداری کردند.

مقامات اقدامات خارق‌العاده‌ای را برای محافظت از او در طول سال‌ها انجام داده‌اند، یک بار او را با نام جعلی به اتهام داشتن یک اره‌ماهی بدون مجوز بازداشت کردند.

کمیسیون‌ها اواخر روز دوشنبه به طور جداگانه دستور دادرسی‌های جدید آزادی مشروط را برای دو زندانی مشهور صادر کردند.

هر دو مرد در ماه مارس از آزادی مشروط محروم شدند، کارول برای اولین بار و بوهانا برای بار ششم.



منبع

او و یک مرد دیگر همچنین در سال 1991 در اتاق مصاحبه در زندان شهرستان لس آنجلس، سالوادور “مون” بوئنروستو، رهبر مافیای مکزیکی را 26 ضربه چاقو با سلاح های ساخت زندانی زدند، اگرچه بوئنروسترو جان سالم به در برد.

دونالد بوهانا، 85 ساله، در حال گذراندن حبس ابد برای قتل دلورس «دی دی» جکسون در سال 1994 است. او همسر سابق تیتو جکسون، یکی از اعضای گروه موسیقی جکسون 5 است.

نیوسام این بار گفت که تصمیم خود را به دلیل «سابقه رویه‌ای و استیناف منحصربه‌فرد» و «سایر عوامل غیرمعمول پیچیده» به هیئت آزادی مشروط واگذار می‌کند. او از مقامات آزادی مشروط خواست که هم «سابقه جنایی خشن انریکز» و هم سوابق توانبخشی منحصر به فرد او را در نظر بگیرند.