هیئت منصفه جدید در نیویورک در حال بررسی پول های پنهانی ترامپ است

هیأت منصفه بزرگ منهتن آخرین تهدید قانونی برای ترامپ در حالی است که کمپین ریاست جمهوری خود را افزایش می دهد.

خبرگزاری ها به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند که شاهدان روز دوشنبه شهادت در مقابل هیئت منصفه بزرگ را آغاز کردند که نشان دهنده تشدید چیزی است که آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن از آن به عنوان “فصل بعدی” در تحقیقات ترامپ در دفترش یاد کرده است.

سازمان ترامپ ماه گذشته به دلیل تقلب مالیاتی مجرم شناخته شد و 1.6 میلیون دلار به عنوان مجازات برای یک طرح نامرتبط که در آن مدیران ارشد از مالیات بر درآمد شخصی برای مزایای شغلی پرهزینه طفره می رفتند، محکوم شد.

تحقیقات مربوط به پول خاموش در نیویورک شامل پرداخت 130000 دلار به دنیلز و 150000 دلار به مدل سابق پلی بوی کارن مک دوگال برای خرید سکوت آنها در آستانه پیروزی ترامپ در انتخابات 2016 است. ترامپ رابطه با هر دو زن را رد کرده است.

هیئت منصفه بزرگ ویژه در آتلانتا بررسی کرده است که آیا ترامپ و متحدانش هنگام تلاش برای لغو شکست وی در انتخابات 2020 در جورجیا مرتکب جنایتی شده اند یا خیر. ماه گذشته، کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان به ارجاع جنایی به وزارت دادگستری به دلیل نقش ترامپ در برانگیختن شورش خشونت آمیز در ساختمان کنگره آمریکا رأی داد. FBI همچنین در حال تحقیق در مورد ذخیره اسناد طبقه بندی شده توسط ترامپ است.

کوهن قبلاً به آسوشیتدپرس گفته بود که اخیراً به مدت 2 ساعت و نیم با دادستان منهتن ملاقات کرده است.

سازمان ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که براگ، یک دموکرات، در تلاش برای تضعیف کمپین ریاست‌جمهوری نوپای ترامپ در سال 2024 است. این شرکت گفت که احیای تحقیقات سال‌ها پس از تصمیم دادستان‌های فدرال برای عدم طرح پرونده، “به سادگی قابل سرزنش و انتقام‌جویی است”.

نیویورک (AP) – به گفته چندین نفر، دادستان های منهتن که در حال تحقیق از دونالد ترامپ هستند، یک هیئت منصفه جدید تشکیل داده اند تا شواهدی را در تحقیقات چند ساله در مورد پرداخت هایی که برای ساکت نگه داشتن ستاره فیلم های پورن استورمی دنیلز در مورد رابطه جنسی ادعایی با رئیس جمهور سابق انجام شده است، بشنود. گزارش های خبری.

سخنگوی دفتر براگ از اظهار نظر خودداری کرد. ترامپ در پستی در پلتفرم Truth Social خود، براگ را به عنوان “رادیکال چپ منهتن DA” محکوم کرد و گفت که هیئت منصفه جدید “ادامه بزرگترین شکار جادوگران در تمام دوران است.”

براگ در مصاحبه ای پس از محاکمه تقلب مالیاتی به آسوشیتدپرس گفت: «اکنون با پایان محاکمه، اکنون به فصل بعدی می رویم.

نیویورک تایمز گزارش داد که ناشر سابق National Enquirer، دیوید پکر، در حال ورود به ساختمانی که هیئت منصفه بزرگ در آن جلسه داشت روز دوشنبه دیده شد.

هیئت منصفه بزرگ قبلا در نیویورک تشکیل شده بود تا احتمال اتهامات جنایی علیه ترامپ را بررسی کند، اما تا به امروز هیچ یک کیفرخواست صادر نکرده است.

سیروس ونس جونیور، سلف براگ به‌عنوان دادستان منطقه، پیش از اینکه تمرکز تحقیقات را به رویه‌های مالیاتی و تجاری سازمان ترامپ معطوف کند، پرداخت‌های پولی را بررسی کرد.



منبع

کوهن در سال 2018 به اتهامات فدرال مبنی بر نقض قوانین مالی مبارزات انتخاباتی با ترتیب دادن پرداخت ها، اعتراف کرد. او قبل از اینکه به دلیل همه گیری کووید-19 به حبس خانگی آزاد شود، حدود یک سال در زندان گذراند. دادستان های فدرال گفتند که ترامپ از پرداخت ها آگاه بوده است، اما از اتهام زدن او به هر گونه جرم خودداری کردند.

مایکل کوهن، وکیل و تعمیرکار شخصی سابق ترامپ، این مبلغ را از طریق شرکت خود به دانیلز پرداخت کرد و گفت که پس از آن توسط ترامپ بازپرداخت شده است. پرداخت مک دوگال از طریق ناشر روزنامه سوپرمارکت نشنال انکوایرر انجام شد، که سپس داستان او را در یک رویه مشکوک روزنامه نگاری معروف به «گرفتن و کشتن» برای کمک به ترامپ برای رئیس جمهور شدن، خفه کرد.