هیئت منصفه بیشتر از پلیس شکایت شده توسط سرباز به دلیل توقف ترافیک حمایت می کند

نازاریو در ماشین ماند. گوتیرز از پنجره باز به او اسپری فلفل زد. در دادخواست آمده است، هنگامی که نازاریو از SUV خارج شد، افسران به او دستور دادند که روی زمین بنشیند و گوتیرز از زانوهایش برای ضربه زدن به پاهای نازاریو استفاده کرد.

گوتیرز پاسخ داد: «تو باید باشی.

آن لارن، یکی از وکلای کراکر، در بیانیه‌ای گفت: «با شنیدن همه شواهد و آگاهی از تصویر کامل این پرونده، ما معتقدیم که هیئت منصفه به تصمیم درستی رسیده‌اند.» در شرایط فعلی، این کار بسیار طول کشید. شجاعت داریم و از هیئت داوران برای خدماتشان تشکر می کنیم.»

نازاریو دستانش را در هوا بیرون پنجره سمت راننده نگه داشت و مدام از او پرسید که چرا او را متوقف می کنند.

نیوپورت نیوز، ویرجینیا (AP) – یک هیئت منصفه فدرال در ویرجینیا روز سه شنبه بیشتر به نفع دو افسر پلیس که توسط یک ستوان ارتش ایالات متحده پس از اسپری فلفل، ضربه زدن و دستبند زدن به وی در حین توقف ترافیک مورد شکایت قرار گرفتند، نتیجه گرفت.

رودریک سی یانگ، قاضی منطقه ای ایالات متحده، دامنه دعوای نازاریو را محدود کرده بود. یانگ سال گذشته حکم داد که قوانین مصونیت فدرال کراکر و گوتیرز را در برابر ادعاهای نازاریو مبنی بر نقض قوانین اساسی وی در برابر زور بیش از حد و توقیف غیرمنطقی، و همچنین حق آزادی بیان نازاریو با تهدید او به دستگیری در صورت شکایت از رفتارشان، مصون نگه داشته است.

در ماه اوت، یک دادستان ویژه تشخیص داد که گوتیرز نباید متهم جنایی شود، بلکه باید به دلیل نقض احتمالی حقوق مدنی مورد تحقیق قرار گیرد.

نازاریو در سال 2021 شکایت خود را تنظیم کرد. ویدیو نشان می دهد که کراکر و گوتیرز تفنگ های دستی را به سمت نازاریو یونیفرم پوش پشت فرمان Chevy Tahoe خود در پمپ بنزین نشانه می گیرند. افسران مکرراً به نازاریو دستور دادند تا از SUV خود خارج شود، و گوتیرز در یک نقطه هشدار داد که نازاریو در حال «تعمیر برای سوار شدن بر رعد و برق» است، زمانی که او پیاده نشد.

همچنین از هیئت منصفه خواسته شد تا بررسی کنند که آیا گوتیرز مسئول جستجوی غیرقانونی است یا خیر. افسر سابق انکار کرد که می دانست کراکر در حال انجام جستجو است.



منبع

نازاریو طبق دادخواست خود دچار اضطراب، افسردگی و PTSD شده است. یک روانشناس همچنین دریافت که نازاریو، که سیاه‌پوست و لاتین تبار است، از آسیب‌های نژادی مرتبط با برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس رنج می‌برد، که می‌تواند جراحات را تشدید کند «به روش‌هایی که معمولاً بر جمعیت سفیدپوست تأثیر نمی‌گذارد».

به گفته وکلای هر دو طرف، هیئت منصفه دادگاه فدرال در ریچموند، جو گوتیرز، افسر پلیس سابق ویندزور را مسئول تجاوز تشخیص داد و به نازاریو 2685 دلار غرامت پرداخت کرد.

نازاریو همچنین گفت: “راستش می ترسم بیرون بیایم.”

به گفته قاضی، نازاریو اجازه داشت طبق قانون ایالتی، ادعاهای حبس کاذب و حمله و ضرب و شتم را به هیئت منصفه ارائه کند. قاضی همچنین کراکر را مسئول جستجوی غیرقانونی اسلحه در خودروی شاسی بلند نازاریو دانست و موضوع خسارت را به هیئت منصفه واگذار کرد. نازاریو مجوز حمل مخفیانه سلاح را داشت.

وکلای دادگستری گفتند که هیئت منصفه پس از اینکه دانیل کراکر افسر پلیس ویندزور به طور غیرقانونی خودروی شاسی بلند نازاریو را بازرسی کرد، به نازاریو 1000 دلار غرامت پرداخت. یک قاضی فدرال قبلاً در سال گذشته حکم داده بود که کراکر مسئول جستجو است.

وکلای دادگستری گفتند که هیئت منصفه به نفع کراکر و علیه ادعاهای نازاریو مبنی بر حمله و ضرب و جرح و حبس کاذب رای دادند. هیئت منصفه به نفع گوتیرز در رابطه با ادعای سرباز، حبس کاذب و جستجوی غیرقانونی، به نفع او پی برد.

کراکر و گوتیرز استدلال کردند که آنها وظایف خود را در چارچوب قانون انجام دادند، زیرا نازاریو نتوانست فوراً خود را عقب بکشد و از خروج از خودرو خودداری کرد. بعلاوه، یک قاضی فدرال قبلاً متوجه شده بود که آنها دلایل محتملی داشتند تا نازاریو را به دلیل نمایش نامناسب پلاک خودرو متوقف کنند و او را به پلیس فراری و همچنین ممانعت از اجرای عدالت و عدم اطاعت متهم کنند.

ویدئوی حادثه سال 2020 در شهر کوچک ویندزور پس از طرح شکایت فدرال کارون نازاریو، میلیون ها بازدید را به خود اختصاص داد و ترس از بدرفتاری در بین رانندگان سیاه پوست را برجسته کرد و سوالاتی را در مورد رفتار معقول پلیس ایجاد کرد.

کراکر و گوتیرز هر دو تهدید به کشتن نازاریو را انکار کردند. آنها مدعی شدند که نازاریو گفته گوتیرز مبنی بر اینکه نازاریو در حال تعمیر برای سوار شدن بر رعد و برق است، اشتباه برداشت کرده است. بر اساس پرونده های دادگاه، گوتیرز این کلمات را در حالی که اسلحه خود را در آغوش گرفته بود و تیزر خود را می کشید و به تفنگ بیهوش کننده خود اشاره می کرد، گفت، نه اعدام.

کراکر هنوز در خدمت است، اما گوتیرز در آوریل 2021 برکنار شد، همان ماهی که نازاریو شکایت خود را ارائه کرد.