هیئت منصفه بزرگ اتهامات احتمالی علیه شرکت کارولینای شمالی را بررسی می کند

___

این قانون که حداقل به سال 1931 برمی‌گردد، انتشار عمدی «گزارش تحقیرآمیز» نادرست را غیرقانونی می‌داند که می‌تواند به شانس انتخاب نامزد آسیب برساند.

کمیته مبارزات انتخاباتی استاین هفته گذشته از دادگاه استیناف خواست تا یک دستور مقدماتی برای جلوگیری از اجرای قانون ایالتی صادر کند در حالی که کمیته و سایر شاکیان به دنبال آن هستند که آن را مغایر قانون اساسی قلمداد کنند. قاضی منطقه ای ایالات متحده کاترین ایگلز هفته گذشته از صدور حکم خودداری کرد.

فریمن که همچنین یک دموکرات است، روز دوشنبه گفت که دفتر او می تواند تا ماه آینده کیفرخواست احتمالی را به هیئت منصفه ارائه کند. اما یک حکم در اوایل این هفته از چهارمین دادگاه استیناف ناحیه ای ایالات متحده می تواند فشار دادستان منطقه برای پیگرد قانونی را از بین ببرد.

کمپین اونیل گفت آگهی بازرگانی استین که جمهوری خواهان را متهم می کرد که بیش از هزار کیت تجاوز به عنف را آزمایش نکرده است، “کاذب و تحقیرآمیز” بود زیرا پلیس به جای دادستان مسئول آزمایش کیت های تجاوز جنسی است. دفتر لورین فریمن، دادستان ناحیه ویک کانتی تحقیقات را در سال 2021 آغاز کرد.

کمیته مبارزات انتخاباتی استین گفته است که این تبلیغ درست بوده است.

استاین، نامزد احتمالی فرمانداری سال 2024، در بیانیه‌ای به آنچه که او آن را «تحقیقات مزخرف» خواند، انتقاد کرد.

کمپین استاین در بیانیه‌ای نوشت: فریمن به دنبال تحقیقات مزخرف خود در مورد یک آگهی تبلیغاتی است که مربوط به انتخاباتی است که مدت‌ها از آن گذشته است، با استفاده از یک قانون 91 ساله که هرگز علیه هیچ نامزد دیگری استفاده نشده است. دوشنبه. “در حالی که دادستان کل از این حواس پرتی مداوم ناامید شده است، او همچنان بر کار خود برای آزمایش کیت های تجاوز جنسی و گرفتن عدالت برای بازماندگان تجاوز جنسی تمرکز می کند.”

رالی، NC (AP) – هیئت منصفه بزرگ محلی کارولینای شمالی روز دوشنبه بررسی اتهامات جنایی احتمالی علیه جاش استاین، دادستان کل ایالت و دو دستیار خود را در مورد تحقیق در مورد یک آگهی سیاسی که رقیب انتخاباتی 2020 استین را هدف قرار داده بود، بررسی کرد.

جنایت برای نقض قانون مجازاتی تا 60 روز حبس و تا 1000 دلار جریمه دارد، اما فردی که سابقه کیفری پاکی دارد در صورت محکومیت از گذراندن دوران محکومیت خودداری می کند. هرگونه اتهام جنایی علیه استاین یا دستیارانش می تواند به چشم انداز انتخاباتی دموکرات آسیب برساند.

فریمن خود را از این پرونده منصرف کرده است – به دلیل رابطه کاری اش با اونیل و استین – و آن را به دستیار ارشد در دفترش داده است.

پس از شنیدن یک مامور اداره تحقیقات ایالتی، هیئت منصفه بزرگ ویک کانتی به صورت کتبی از دفتر دادستان ناحیه ویک درخواست کرد تا کیفرخواستی را برای بررسی «علیه هر یک از سه نفر» از جمله خود استاین ارائه کند.

این تحقیقات از شکایت هیئت انتخابات ایالتی که در پاییز 2020 توسط رقیب جمهوری خواه استین، دادستان ناحیه فورسیث، جیم اونیل، ارائه شد، ناشی می شود. او کمپین استین را به پخش یک آگهی سیاسی متهم کرد که قانون افترا 91 ساله را نقض می کند.

دادستان کل دموکرات، اریک استرن، مدیر کمپین انتخاباتی او در سال 2020 و ست دیرمین، رئیس دفتر فعلی وزارت دادگستری ایالتی – مدیر سابق کمپین استاین – در سند “ارائه” روز دوشنبه که توسط رئیس هیئت منصفه امضا شده بود، شناسایی شدند. آنها به هیچ جرمی متهم نشده اند.

Hannah Schoenbaum یکی از اعضای سپاه Associated Press/Report for America Statehouse News Initiative است. گزارش برای آمریکا یک برنامه خدمات ملی غیرانتفاعی است که خبرنگاران را در اتاق های خبری محلی قرار می دهد تا در مورد مسائل پنهان گزارش دهند. او را در توییتر دنبال کنید twitter.com/H_Schoenbaum.





منبع