هیئت مجلس نمایندگان «نقص های جدی» در حسابداری هدایای خارجی توسط ترامپ را بررسی می کند

سی ان ان ابتدا در مورد این تحقیقات گزارش داد.

مالونی در نامه خود به هدایای دیگری مانند یک کیف گلف لویی ویتون و عکس های امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به ارزش بیش از 8200 دلار و یک پرتره طلایی ترامپ از نخست وزیر ویتنام به ارزش بیش از 3000 دلار اشاره کرد.

برخی از این هدایا شامل یک بطری ویسکی به ارزش 5800 دلار بود که توسط مقامات ژاپنی به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه وقت، قبل از ناپدید شدن مرموز داده شد.

مالونی در نامه خود گفت که جدول بندی ناموفق دولت ترامپ در مورد هدایا ممکن است امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده را تهدید کرده باشد و ممکن است بند معافیت قانون اساسی را نقض کرده باشد که رئیس جمهور را از نگهداری هدایایی برای استفاده شخصی در صورت تجاوز از هدایا منع می کند. “حداقل ارزش” که در حال حاضر 415 دلار تعیین شده است.

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا پس از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، تحقیقات دیگری را درباره دولت ترامپ آغاز کرده اند. در زمانی که او بر سر کار بود، دموکرات های کنگره تلاش ناموفقی برای شکایت از ترامپ به دلیل نقض بند حقوق دریافتی داشتند، با این استدلال که ترامپ قانون را با کسب و کارهای خود، به ویژه هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن دی سی زیر پا گذاشت.



Source link

یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه تحقیقاتی را درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل عدم موفقیت آشکار دولت او در ثبت صحیح هدایای مقامات دولتی خارجی طبق قانون اعلام کرد.

مالونی نوشت: «این افشاگری‌ها نگرانی‌هایی را در مورد احتمال نفوذ ناروا بر رئیس‌جمهور سابق ترامپ توسط دولت‌های خارجی ایجاد می‌کند.

سخنگوی ترامپ بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این کمیته گفت که وزارت امور خارجه ماه گذشته در جریان روند پیگیری و گزارش هدایای کاخ سفید قرار گرفت و از “نقص های جدی در این روند در دوران دولت ترامپ” مطلع شد.

کارولین مالونی، رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه نامه‌ای به آرشیو ملی ارسال کرد و به دنبال اسنادی در مورد “هدایای سوء مدیریت” دریافت شده از مقامات دولتی خارجی در زمان ریاست جمهوری ترامپ بود. او گفت که نگرانی های کمیته ناشی از اطلاعاتی است که اخیرا توسط وزارت امور خارجه ارائه شده است.

پس از گم شدن هدایایی از خزانه وزارت امور خارجه در هفته های پایانی ریاست جمهوری ترامپ، دفتر بازرس کل وزارت امور خارجه گفت که بررسی خواهد کرد که آیا برخی از منصوبان سیاسی رئیس جمهور سابق، هدایایی که بودجه مالیات دهندگان را با خود به خانه برده اند، با توجه به دلار. ارزش هدایای مفقود شده “قابل توجه” بود.

در ماه آوریل، وزارت امور خارجه اعلام کرد که داده‌های گمشده کاخ سفید مانع از آن شده است که گزارشی رضایت‌بخش از هدایایی که دولت‌های خارجی در سال 2020 به ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی ارائه کرده‌اند، تهیه کند.

ترامپ در سال 2020 هدایای متعددی را از منابع خارجی پذیرفت، اما به نظر می‌رسد این هدایا در فهرست هدایای خارجی وزارت امور خارجه که باید جمع‌آوری کند، وجود ندارد.

مالونی تمام اسناد و ارتباطات مربوط به هدایای خارجی دریافت شده توسط ترامپ، اعضای خانواده او و کارکنان کاخ سفید را تا 20 ژوئن درخواست کرد.