هیئت اوکلاهاما بخشش مرد را در قتل نوزاد رد کرد

وکلای ایالتی و اعضای خانواده قربانی به هیئت مدیره گفتند که علائم بیماری روانی کول اغراق آمیز است و ماهیت وحشیانه قتل دخترش شایسته اعدام اوست.

دونا دانیل، عمه قربانی گفت: “اولین باری که برایانا را شخصاً دیدم، در تابوت دراز کشیده بود.”

اوکلاهما سیتی (AP) – هیئت عفو و آزادی مشروط اوکلاهاما سه شنبه با 4-1 رای داد تا عفو مردی را که به خاطر قتل دختر 9 ماهه خود در سال 2002 محکوم به مرگ شده بود، رد کرد و او را یک قدم به تزریق مرگبار برنامه ریزی شده خود در ماه آینده نزدیک کرد.

کاترینا کنراد لگلر، وکیل کول گفت: “وضعیت او در طول سال جاری رو به کاهش بوده است.”

این ایالت زمانی یکی از شلوغ ترین اتاق های مرگ در کشور را داشت، اما در سپتامبر 2015 به دنبال یک اعدام ناموفق در سال قبل و اختلاط که در آن داروهای کشنده اشتباه برای اعدام به زندان تحویل داده شد، اعدام ها را متوقف کرد.

دادستان ها خاطرنشان کردند که این نوزاد جراحات متعددی داشته است که با سابقه سوء استفاده همخوانی دارد و کول قبلاً به دلیل آزار کودک دیگر در زندان در کالیفرنیا گذرانده بود.

«این بچه سزاوار عدالت است. خانواده ما مستحق عدالت هستند.”

وکلای بنجامین کول، 57 ساله، مخالفت نکردند که کول با خم کردن اجباری نوزاد به عقب، شکستن ستون فقرات و پاره شدن آئورت، برایانا کول را کشته است، اما استدلال کردند که او هر دو به شدت بیمار روانی است و ضایعه فزاینده ای در مغزش دیده می شود. در حالی که او در زندان بوده است، بدتر شده است.

تام هیرد، یکی از وکلای آقای کول، در بیانیه ای پس از جلسه گفت: «شواهد بیماری روانی شدید آقای کول که در جلسه امروز عفو ارائه شد، نیاز به محاکمه کامل صلاحیت او را تقویت می کند.

کنراد لگلر افزود: ضایعه روی مغز کول، که جدا از تشخیص او برای اسکیزوفرنی پارانوئید است، در سال‌های اخیر بزرگ‌تر شده و بخشی از مغز او را که با حل مسئله، حرکت و تعامل اجتماعی سروکار دارد، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اعضای هیئت مدیره همچنین شهادت عاطفی را از اعضای خانواده مادر کودک مقتول شنیدند که از هیئت مدیره خواستند که بخشش را رد کنند.

تسا هنری، دستیار دادستان کل گفت که کول دخترش را کشت زیرا از اینکه گریه دخترش از گهواره اش باعث وقفه او در انجام یک بازی ویدیویی شد، خشمگین بود.

یکی دیگر از دادستان ها، اشلی ویلیس، دستیار دادستان کل، گفت: “او به شدت بیمار روانی نیست. هیچ چیزی در قانون اساسی یا رویه قضایی مانع از اعدام او نشده است.”

کول قرار است در 20 اکتبر در زندان ایالتی اوکلاهاما در مک آلستر یک آمپول کشنده دریافت کند. با این حال، وکلای او هنوز منتظر تصمیم یک قاضی شهرستان پیتسبورگ در مورد اینکه آیا محاکمه ای برای تعیین اینکه آیا کول صلاحیت اعدام را دارد یا خیر، برگزار می شود یا خیر.

اعدام کول ششمین اعدام از زمانی است که اوکلاهاما اجرای مجازات اعدام را در اکتبر 2021 از سر گرفت.

اوکانر گفت: «اگرچه وکلای او مدعی هستند کول تا حد کاتاتونیا بیمار روانی است، اما واقعیت این است که کول در ژوئیه امسال به طور کامل با یک ارزیابی ذهنی همکاری کرد.» ارزیاب که توسط کول و یا ایالت، کول را صلاحیت اعدام دریافت کرد و اینکه “آقای کول در حال حاضر هیچ نشانه آشکار و قابل توجهی از بیماری روانی، اختلال فکری، و/یا اختلال عصبی شناختی را نشان نمی دهد.”

کول از صحبت با هیئت امتناع کرد.

جان اوکانر، دادستان کل اوکلاهاما، در بیانیه‌ای گفت که از تصمیم هیئت متشکر است و معتقد است کول به اندازه کافی شایستگی اعدام را دارد.

وکلای کول به این هیأت گفتند که کول از مراقبت های پزشکی امتناع کرده و بهداشت شخصی خود را نادیده گرفته است، غذا را ذخیره می کند و در یک سلول تاریک زندگی می کند که با کارکنان یا سایر زندانیان ارتباطی ندارد.

بعداً معلوم شد که از همان داروی اشتباه برای اعدام یک زندانی دیگر استفاده شده است و اعدام در ایالت به حالت تعلیق درآمد.



منبع