هوپ هیکس با دادستان های نیویورک در حال تحقیق درباره ترامپ دیدار می کند

در مورد تحقیقات مربوط به پول خاموش، دفتر دادستانی ایالات متحده در منهتن تصمیم گرفت که شخصاً ترامپ را به دلیل پرداخت ها تحت پیگرد قانونی قرار ندهد. سپس دفتر دادستان منطقه منهتن شروع به بررسی پرداخت ها کرد تا ببیند آیا قوانین ایالتی نقض شده است یا خیر.

نیویورک (AP) – سخنگوی سابق دونالد ترامپ، هوپ هیکس، روز دوشنبه با دادستان های منهتن که در حال تحقیق در مورد پرداخت های بی پولی به زنان از طرف رئیس جمهور سابق هستند – آخرین عضو حلقه داخلی جمهوری خواه که در تحقیقات جدید مورد بازجویی قرار گرفت، ملاقات کرد.

هیکس و وکیلش، رابرت تروت، چندین ساعت را در دفتر دادستان منطقه منهتن گذراندند و پس از آن، در حال راه رفتن به سمت یک SUV منتظر دیده شدند. وقتی سوار خودرو شدند به خبرنگاران چیزی نگفتند.

کوهن از طریق شرکت خود 130000 دلار به دانیلز پرداخت و سپس توسط ترامپ بازپرداخت شد و شرکت وی بازپرداخت ها را به عنوان “هزینه های قانونی” ثبت کرد. پرداخت 150000 دلاری مک دوگال از طریق ناشر روزنامه سوپرمارکت National Enquirer انجام شد، که داستان او را در یک عمل مشکوک روزنامه نگاری معروف به “گرفتن و کشتن” خنثی کرد.

وکلای ترامپ گفته اند که پرداخت ها به این دو زن هیچ قانونی را نقض نکرده است. ترامپ می گوید که تحقیقات با انگیزه سیاسی انجام شده است.



منبع

تروت نظر خود را رد کرد. دفتر دادستان منطقه همچنین از اظهار نظر خودداری کرد و تأیید نکرد که دادستان با هیکس مصاحبه کرده بود، که قبلاً در سال 2018 توسط دادستان های فدرال بازجویی شده بود که همین رفتار را بررسی کردند.

بر اساس اسناد دادگاه از تحقیقات فدرال، هیکس در 8 اکتبر 2016، یک روز پس از انتشار نوار “دسترسی به هالیوود” در سال 2005 که در آن ترامپ با جزئیات گرافیکی در مورد چنگ زدن زنان به خود می بالید، چند دقیقه تلفنی با ترامپ و کوهن صحبت کرد. اندام تناسلی

دادستان فعلی منطقه، آلوین براگ، علاقه مجددی به پیگیری اتهامات بیشتر، احتمالاً علیه شخص ترامپ، نشان داده است. انجام این کار بی سابقه خواهد بود. هیچ رئیس‌جمهوری سابق تاکنون به جرمی متهم نشده است.

پرداخت پول خاموش به مک دوگال تا چند روز قبل از انتخابات مخفی بود، تا زمانی که وال استریت ژورنال داستانی در مورد آن منتشر کرد. سوابق دادگاه نشان می دهد که کوهن و هیکس از اینکه داستان آنطور که می ترسیدند مورد توجه قرار نگرفت، به یکدیگر آرامش دادند.

هیکس همچنین شاهد کلیدی در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه سابق در روسیه بود و اطلاعات مهمی در مورد تلاش های ترامپ برای ممانعت از این تحقیقات ارائه کرد.

در دوران تصدی دادستان سابق منطقه منهتن، سایروس ونس جونیور، که تمرکز تحقیقات را به رویه های تجاری سازمان ترامپ معطوف کرد، هیچ اتهامی علیه ترامپ مطرح نشد. این شرکت در ماه دسامبر به اتهام کلاهبرداری مالیاتی محکوم شد و 1.6 میلیون دلار جریمه شد.

“تاکنون فقط 6 داستان دیده ام. با توجه به سوابق، کوهن پیامک داد.

کوهن گفت: «سطح مشخصه‌ای که آنها به موضوعات مختلف حمله می‌کنند فوق‌العاده است.

کوهن پس از جلسه جمعه گذشته خود به خبرنگاران گفت که تحقیقات «واقعاً در حال پیشرفت است.» او گفت که انتظار دارد به زودی در مقابل هیئت منصفه بزرگی که از ژانویه شواهد را می‌شنود شهادت دهد.

کوهن در سال 2018 به اتهامات فدرال از جمله تخلفات مالی کمپین به دلیل ترتیب دادن پرداخت ها به بازیگر پورن استورمی دنیلز و کارن مک دوگال مدل برای جلوگیری از انتشار عمومی آنها اعتراف کرد. ترامپ این موضوع را رد کرده است.

وکیل کانوی به پیام‌های متعدد درباره ملاقات هفته گذشته او با دادستان‌ها که اولین بار توسط نیویورک تایمز گزارش شد، پاسخ نداد.

“یکسان. دعا کن!! آن کار می کند!” هیکس پاسخ داد.

بر اساس سوابق دادگاه تحقیقات فدرال، هیکس به عنوان دبیر مطبوعاتی کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016 خدمت کرد و طی تلاشی دیوانه وار برای دور نگه داشتن روابط ادعایی وی در مطبوعات در هفته های آخر قبل از انتخابات، تلفنی با ترامپ صحبت کرد. هیکس بعداً در کاخ سفید خود نقش های مختلفی از جمله مدیر ارتباطات داشت.

سال گذشته، هیکس توسط کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان مصاحبه کرد و به هیئت گفت که ترامپ به او گفته است که در صورت شکست در انتخابات 2020، هیچکس به میراث او اهمیت نمی دهد. او به کمیته گفت که ترامپ به او گفته است: “تنها چیزی که مهم است برنده شدن است.”

کوهن که نگران این بود که کمپین به طور جبران ناپذیری توسط داستان‌های مربوط به امور مورد ادعای ترامپ آسیب ببیند، سپس با مدیران ارشد National Enquirer قبل از تماس با ترامپ صحبت کرد. کوهن سپس دوباره در ساعت 8:03 شب با ترامپ تماس گرفت و به مدت 8 دقیقه با او صحبت کرد و پس از آن تماس‌های بیشتر و پیام‌های متنی شامل کوهن و یکی از مدیران نشنال انکوایرر انجام شد.

هفته گذشته، دادستان از کوهن، که پرداختی به دو زن را ترتیب داده بود، و کلیان کانوی، مشاور سیاسی سابق ترامپ، بازجویی کردند.