هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با انرژی خورشیدی پس از 908 روز بازگشت

X-37Be اکنون بیش از 1.3 میلیارد مایل پرواز کرده و در مجموع 3774 روز را در فضا سپری کرده است.



منبع

برای اولین بار، هواپیمای فضایی میزبان یک ماژول خدماتی بود که آزمایشاتی را برای آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی، آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده و دیگران انجام می داد. ماژول قبل از خارج شدن از مدار برای اطمینان از فرود ایمن از وسیله نقلیه جدا شد.

آزمایش دیگری اثرات قرار گرفتن در معرض فضای طولانی مدت بر دانه ها را ارزیابی کرد.

ژنرال چنس سالتزمن، رئیس عملیات فضایی، گفت: «این مأموریت تمرکز نیروی فضایی بر همکاری در اکتشاف فضایی و گسترش دسترسی کم‌هزینه به فضا برای شرکای ما، در داخل و خارج از وزارت نیروی هوایی، را برجسته می‌کند.

جیم چیلتون، معاون ارشد بوئینگ، توسعه‌دهنده آن، گفت: «از اولین پرتاب X-37B در سال 2010، این هواپیما رکوردها را شکست و توانایی بی‌نظیری را برای کشور ما برای آزمایش و ادغام سریع فناوری‌های فضایی جدید فراهم کرد.

در میان آزمایش‌ها، ماهواره‌ای به نام FalconSat-8 بود که توسط دانشجویان آکادمی با مشارکت آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی طراحی و ساخته شد. در اکتبر 2021 مستقر شد و هنوز در مدار است.

کیپ کاناورال، فلوریدا (AP) – یک هواپیمای فضایی نظامی بدون سرنشین ایالات متحده بامداد روز شنبه پس از گذراندن رکورد 908 روز در مدار برای ششمین ماموریت خود و انجام آزمایش های علمی به زمین نشست.

این وسیله نقلیه با انرژی خورشیدی که شبیه یک شاتل فضایی مینیاتوری است، در مرکز فضایی کندی ناسا فرود آمد. ماموریت قبلی آن 780 روز به طول انجامید.