هواپیمایی یونایتد 305 هزار دلار به خلبان بودایی که از شرکت در جلسات الکلی های گمنام امتناع کرد پرداخت می کند.

او با استناد به جنبه‌های مذهبی برنامه 12 مرحله‌ای AA، که ریشه در یک گروه مسیحی دارد، در صفحه پرسش‌های متداول این گروه مخالفت کرد. کمیسیون گفت که یونایتد پیشنهاد او را برای استفاده از گروه پشتیبانی همتایان مبتنی بر بودیسم Refuge Recovery به عنوان جایگزین رد کرد.

جفری برستین، وکیل منطقه ای EEOC نیویورک، گفت: «کارفرمایان موظفند سیاست های خود را برای انطباق با اعتقادات مذهبی کارکنان اصلاح کنند. “اگر آنها از کارکنان خود بخواهند که به عنوان بخشی از یک برنامه توانبخشی در AA شرکت کنند، باید مطمئن شوند که برای کارمندان خود که مخالفت مذهبی با AA دارند، گزینه های جایگزین را در نظر بگیرند.”

سخنگوی یونایتد به Insider گفت: “در مورد EEOC، ایمنی اولویت اصلی ما است و ما بالاترین اعتماد را به برنامه HIMS داریم که استاندارد طلایی در صنعت ما برای نظارت بر سوء مصرف مواد در نظر گرفته می شود.”

این مرد که 30 سال خلبان بود، پس از تشخیص، گواهی پزشکی صادر شده توسط اداره هوانوردی فدرال (FAA) را از دست داد. گامی برای به دست آوردن مجدد گواهینامه در برنامه درمان سوء مصرف مواد شغلی HIMS United شامل شرکت در جلسات AA است.

خطوط هوایی متحد

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

برنامه HIMS یونایتد ایرلاین، خلبانان را ملزم می کند در صورت تشخیص وابستگی به الکل، در جلسات AA شرکت کنند.جاستین سالیوان / گتی ایماژ

  • برای حل این دعوا، یونایتد 305000 دلار به عنوان حقوق معوقه و خسارت به خلبان پرداخت می کند و او را به برنامه HIMS خود باز می گرداند و در عین حال به او اجازه می دهد در برنامه بازیابی همتایان غیر 12 مرحله ای شرکت کند. همچنین در برنامه خود در آینده اقامتگاه های مذهبی را نیز خواهد پذیرفت.

    هواپیمایی یونایتد 305000 دلار به یک خلبان بودایی که به دلایل مذهبی از شرکت در AA خودداری کرده است، پرداخت خواهد کرد.

  • خطوط هوایی یونایتد 305000 دلار به یک خلبان بودایی که از شرکت در جلسات سازماندهی شده توسط برنامه الکلی های گمنام (AA) با محوریت مسیحی امتناع کرد، پرداخت می کند.

    آسوشیتدپرس در آن زمان گزارش داد که این تصمیم ناقض عنوان هفتم قانون حقوق مدنی سال 1964 است که تبعیض بر اساس مذهب را ممنوع می کند، طبق کمیسیونی که در سال 2020 از شرکت هواپیمایی به نمایندگی از این مرد شکایت کرد.

    یونایتد موافقت کرد که کارکنان مذاهب غیر مسیحی را در برنامه خود در آینده جای دهد.

این تصمیم به این معنی بود که او گواهی پزشکی خود را از دست داد و دیگر اجازه پرواز نداشت.

  • کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر ایالات متحده (EEOC) در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که این شرکت هواپیمایی به دلایل مذهبی و زمانی که خلبان از شرکت در جلسات AA با استناد به شرع خود در ارائه مسیر جایگزین ناکام ماند، تبعیض قائل شد. ته رنگ

    EEOC قوانین فدرال را برای منع تبعیض شغلی اجرا می کند.