هواداران قطری با فراخوانی اوزیل در اعتراض به آلمان پاسخ دادند

گریندل بعداً گفت که باید از اوزیل حمایت بیشتری می کرد.

اوزیل در آن زمان گفت: «وقتی برنده می‌شویم من آلمانی هستم، اما وقتی می‌بازیم یک مهاجر هستم.

این بدرفتاری قبل از جام جهانی 2018 زمانی که اوزیل برای عکس گرفتن با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شروع شد، شروع شد و بعد از مسابقات، با اظهارات تحریک آمیز الیور بیرهوف، مدیر تیم آلمان و راینهارد گریندل، رئیس فدراسیون در آن زمان، افزایش یافت.

اوزیل، آلمانی الاصل از تبار مهاجران ترک، فدراسیون فوتبال، هواداران و رسانه های این کشور را در برخورد با افراد دارای ریشه ترک به نژادپرستی متهم کرد.

الخور، قطر (AP) – هواداران فوتبال قطر با در دست داشتن تصاویر مسعود اوزیل بازیکن سابق آلمان در حالی که دهان خود را در جریان بازی با اسپانیا پوشانده بودند، به اعتراض آلمان در جام جهانی در روز یکشنبه واکنش نشان دادند.

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

___

آلمان و اسپانیا در این دیدار در ورزشگاه البیت به تساوی یک بر یک دست یافتند.

هواداران قطری روز یکشنبه به رفتار مشکوک آلمان با اوزیل اشاره کردند، بازیکن سابقی که پس از تبدیل شدن به هدف آزار نژادپرستانه از تیم ملی کناره‌گیری کرد و قربانی خروج زودهنگام آلمان از جام جهانی 2018 شد.

نمایش کاملا هماهنگ ظاهراً در پاسخ به ژست بازیکنان آلمان در روز چهارشنبه بود، زمانی که آنها دهان خود را برای اعتراض به فیفا پس از سرکوب بازوبند “One Love” توسط هیئت حاکمه پوشانده بودند. این ژست پاسخی بود به رد کردن مؤثر برنامه های هفت تیم اروپایی برای بستن بازوبند توسط فیفا که به عنوان توبیخ برای کشور میزبان قطر و سابقه حقوق بشر آن تلقی می شد.

گروهی از هواداران کپی هایی از طرح اوزیل را که با دست کشیده شده بود در دست داشتند، در حالی که دیگران عکس هایی از او را در حال حرکت برای آلمان نشان دادند.