هوآوی چین می گوید فروش کاهش یافته اما سرمایه گذاری های جدید در حال رشد است

شرکت خودروسازی آن در پنج مدل عرضه شده توسط سه خودروساز چینی نقش داشته است. هواوی اجزا و نرم افزار را برای ناوبری، نمایشگر داشبورد، مدیریت سیستم های خودرو و سایر خدمات ارائه می کند.

هوآوی که در سال 1987 تاسیس شد، می‌گوید متعلق به شهروندان چینی است که نیمی از نیروی کار جهانی آن را تشکیل می‌دهند که 195 هزار نفر است. این شرکت از یک دهه پیش شروع به اعلام نتایج مالی در تلاش برای خنثی کردن نگرانی‌های امنیتی غرب در مورد این شرکت کرد.

همچنین روز جمعه، هواوی نسبت به قانون جدید ایالات متحده، “قانون تراشه و علم” ابراز نگرانی کرد که به شرکت هایی که در تولید تراشه های پردازنده در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند، وعده کمک می دهد. در نظر گرفته شده است که اتکای ایالات متحده به تایوان، که بیشتر تراشه‌های پیشرفته دنیا را تولید می‌کند، و چین که اکثر گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی را مونتاژ می‌کند، کاهش دهد.

فروش واحد دستگاه هوآوی که شامل گوشی های هوشمند می شود، 25.3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت و به 101.3 میلیارد یوان (15 میلیارد دلار) رسید. فروش تجهیزات شبکه به اپراتورها و شرکت های مخابراتی افزایش یافت.

پکن (AP) – غول فناوری چینی هوآوی روز جمعه اعلام کرد درآمدش در نیمه اول سال 2022 کاهش یافته است اما سرمایه گذاری های جدید در خودرو و سایر صنایع به جبران کاهش فروش گوشی های هوشمند تحت تحریم های ایالات متحده کمک کرده است.

به گفته این شرکت، بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه برای اپراتورهای تلفن و اینترنت، درآمد 5.9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 301.6 میلیارد یوان (44.8 میلیارد دلار) در شش ماه منتهی به 30 ژوئن رسید. هیچ سودی نداد اما گفت که حاشیه سود آن 5 درصد است که حدود 15 میلیارد یوان (2.2 میلیارد دلار) خواهد بود.

Huawei Technologies Ltd.، اولین برند جهانی فناوری چین، از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2019 دسترسی به تراشه های پردازنده و سایر فناوری های ایالات متحده را مسدود کرد، با مشکل مواجه شده است. این شرکت اتهامات آمریکا را رد می کند که این یک خطر امنیتی است و ممکن است جاسوسی چین را تسهیل کند.

کاهش فروش در نیمه اول نسبت به کاهش 14 درصدی گزارش شده برای سه ماه اول سال بهبود یافته است. حاشیه سود بیشتر از 4.3 درصد در سه ماهه اول بود.

هواوی در سال گذشته 113.7 میلیارد یوان (17.8 میلیارد دلار) سود را گزارش کرد اما گفت که درآمد آن نسبت به سال 2020 28.6 درصد کاهش یافته است.

هوآوی در بیانیه ای اعلام کرد، هرگونه اقدامی که همکاری صنعت جهانی را کاهش دهد «به شدت مانع نوآوری علمی و فناوری خواهد شد».



منبع

هواوی که دفتر مرکزی آن در شنژن، نزدیک هنگ کنگ قرار دارد، توسعه فناوری شبکه برای خودروها، بیمارستان ها، معادن و تولید را افزایش داده است. می گوید که اکنون کمتر در برابر تحریم های ایالات متحده آسیب پذیر است.

کن هو، یکی از سه مدیر اجرایی که به نوبت به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت می کنند، در بیانیه ای کتبی گفت: «در حالی که کسب و کار دستگاه ما به شدت تحت تأثیر قرار گرفت، تجارت زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات ما رشد ثابتی داشت.