هنگامی که نیروهای اوکراینی یک شهر کلیدی را بازپس گرفتند، به نظر می رسد یکی دیگر از یگان نخبه روسی از «چرخ گوشت» عبور کرده است.

تجهیزات نظامی روسیه در لیمان در 11 اکتبر خراب شد.Andriy Andrienko/SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images

لیمان یک مرکز مهم در شرق اوکراین است و یک نیروی بزرگتر روسیه در آنجا به دام افتاده بود.

  • نیروهای روسی در لیمان و کسانی که عقب نشینی کردند، متحمل خسارات سنگینی شدند، از جمله یک واحد نخبه GRU.

  • سربازان اوکراینی در یک خودروی زرهی در نزدیکی لیمان در 6 اکتبر.YASUYOSHI CHIBA/AFP از طریق گتی ایماژ

    پس از سال ها آموزش نظامی استاندارد و پیشرفته، واحدهای عملیات ویژه درجه یک ایالات متحده، مانند نیروی دلتای ارتش، به انتخاب اضافی و دوره آموزش اپراتور پیشرفته نیاز دارند که می تواند بیش از شش ماه طول بکشد و حتی نیروهای با تجربه را نیز از بین ببرد.

    لیمان اوکراین

    پس از نبرد، سرویس روسی بی‌بی‌سی گزارش داد که شرکت شناسایی تیپ 3 گارد اسپتسناز GRU در درگیری گرفتار شد و تلفات سنگینی متحمل شد و 9 نفر از اعضای خود را از دست داد که بیشترین تعداد برای آن در یک نبرد تا کنون در جنگ بوده است. .

    بر اساس تحقیقات خود و رسانه ها و داوطلبان روسی، بی بی سی تخمین زد که 56 نفر از اعضای تیپ از زمان آغاز تهاجم مسکو در فوریه کشته شده اند. در حالی که اندازه تیپ طبقه بندی شده است، بی بی سی گفت که بر اساس برآوردهای فرسایشی واحدهای روسی در اوکراین، احتمالاً 75 درصد از نیروهای این یگان تاکنون کشته یا زخمی شده اند.

    با این حال، اوکراینی ها با راه اندازی یک ضد حمله سریع در شرق در اطراف خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین، روس ها و جهان را غافلگیر کردند. تنها در چند روز، نیروهای اوکراینی صدها مایل مربع از خاک و ده‌ها روستا را آزاد کردند.

    استاوروس اتلامازوگلو روزنامه نگار دفاعی متخصص در عملیات ویژه، کهنه سرباز ارتش یونان (خدمت ملی با گردان 575 تفنگداران دریایی و ستاد ارتش) و فارغ التحصیل دانشگاه جان هاپکینز است. او برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در استراتژی و امنیت سایبری در دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته جان هاپکینز کار می کند.

    مسکو آنچه را «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند تنها با بخشی از ارتش خود آغاز کرد و از آن زمان «بسیج جزئی» را برای فراخوان نیروهای بیشتر اعلام کرد. تلفات آن به حدی سنگین بوده است که نیروهای عملیات ویژه اغلب به عنوان پیاده نظام معمولی در تلاش برای بستن سوراخ ها در خطوط روسیه استفاده می شوند.

    با شروع ماه سپتامبر، همه انتظار داشتند که ارتش اوکراین حمله بزرگی را علیه خرسون در جنوب انجام دهد.

    بی بی سی گزارش خود در مورد تلفات در لیمان را بر اساس مصاحبه با اعضای خانواده و بررسی پست های شبکه اجتماعی VKontakte از 30 سپتامبر و 1 اکتبر استوار کرد.

    تیپ 2 هدف ویژه جداگانه روسیه، یک تیپ اسپتسناز GRU، در حین آموزش.کنستانتین موروزوف/وزارت دفاع روسیه/Mil.ru

    در جریان ضد حمله اوکراین در پاییز امسال، نیروهای اوکراینی شهر لیمان را محاصره کردند.

  • بر اساس ترجمه‌ای که توسط The Moscow Times منتشر شده، یکی از پست‌های VK می‌گوید که تیپ “به هدر رفته” و “به چرخ گوشت انداخته شده است”.

    جایگزین کردنش سخته

    نیروهای عملیات ویژه اسپتناز روسیه

    برای هفته‌ها، نیروهای اوکراینی از سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا M142 که توسط ایالات متحده تهیه شده بود برای انجام حملات دقیق دوربرد به خطوط تدارکاتی و شبکه‌های ارتباطی روسیه در جنوب شرقی اوکراین استفاده می‌کردند.

    لیمن یک گره لجستیکی کلیدی است که جاده مهمی را بر فراز رودخانه سیورسکی دونتس در منطقه دونتسک اوکراین اداره می کند. از دست دادن آن، شکست روسیه را در هفته های پایانی تابستان تشدید کرد و خشم بیشتری را در میان مفسران طرفدار جنگ در روسیه برانگیخت.

    اوکراینی ها به تعداد قابل توجهی از نیروهای روسی که در لیمان به دام افتاده بودند فرصتی برای تسلیم شدن دادند. روس ها ترجیح دادند در پوشش تاریکی عقب نشینی کنند، اما در اثر کمین های اوکراینی و حملات دوربرد متحمل تلفات سنگین شدند.

    تانک روسی در لیمان منهدم شد

    ارتش روسیه در مجموع در حال ضرب و شتم در اوکراین است، اگرچه برآوردهای تلفات بسیار متفاوت است. ژنرال مارک میلی، ژنرال ارشد ارتش آمریکا، در اوایل نوامبر گفت که روسیه احتمالاً متحمل “بیش از 100000” سرباز کشته و زخمی شده است.

    GRU آژانس اطلاعات نظامی روسیه است. چندین مجموعه ماموریت مختلف از جمله اطلاعات انسانی، جاسوسی سایبری، خرابکاری و ترور را انجام می دهد. کادر کماندوهای اسپتسناز آن در میان بهترین ها در ارتش روسیه است.

    یکی از اصول اصلی جامعه عملیات ویژه ایالات متحده این است که “نیروهای عملیات ویژه را نمی توان تولید انبوه کرد” و خط لوله آموزشی برای اپراتورهای آمریکایی می تواند سال ها طول بکشد.

    شهر لیمان به سرعت در مرکز توجه قرار گرفت زیرا نیروهای اوکراینی تا حدی آن را در روزهای پایانی سپتامبر محاصره کردند و یک پادگان بزرگ روسی را در آنجا به دام انداختند.

    یک سرباز اوکراینی در قبرستانی در لیمان در 11 اکتبر.اشلی چان/SOPA Images/LightRocket از طریق Getty Images

    این واقعیت که فرماندهی عالی روسیه تصمیم گرفته بود نیروهای قابل توجهی را در جنوب برای دفاع از خرسون جمع آوری کند، که مسکو در ماه نوامبر از آن عقب نشینی کرد، به ضدحمله کیف کمک کرد، که مانند یک چاقوی داغ از خطوط روسیه عبور کرد و مکرراً در کنار تشکیلات بزرگ روسیه قرار گرفت. – از جمله در یک مرکز لجستیکی بزرگ در شرق دور اوکراین.

    نبرد برای لیمن

    سربازان اوکراینی سوار بر خودروی زرهی

    جایگزین کردن این ضررها سخت خواهد بود. اپراتورهای ویژه شایسته سالها آموزش نظامی اولیه و پیشرفته و همچنین آموزش متناسب با مجموعه ماموریت آنها را نیاز دارند. تا زمانی که آنها به یک واحد عملیاتی ملحق می شوند، نظامیان آنها میلیون ها دلار برای آماده سازی آنها سرمایه گذاری کرده اند.

    اطلاعات نظامی بریتانیا پس از نبرد ارزیابی کرد که نیروی روسی که از لیمان دفاع می‌کند، انباری از نیروهای ذخیره بسیج شده و واحدهای مستهلک شده از نیروهای حرفه‌ای است.

    آپارتمان های ویران شده در شهر لیمان اوکراین در 27 نوامبر.متین آکتاش/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

    • از اردوگاه بوت تا انتخاب و ارزیابی برای سربازان برای پیوستن به هنگ 75 تکاور، برترین واحد عملیات ویژه پیاده نظام سبک جهان، می‌تواند شش ماه طول بکشد. ممکن است بیش از یک سال و نیم طول بکشد تا نیروی دریایی SEAL شوید و بیش از دو سال طول بکشد تا یک سرباز نجات نیروی هوایی شوید.

      قبرستان سربازان اوکراینی لیمان

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    برنامه ریزی ضعیف همچنین منجر به سوء استفاده از واحدهای نخبه روسیه، مانند نیروهای هوابرد VDV شد که در تلاشی ناموفق برای تصرف فرودگاهی در نزدیکی کیف در روزهای آغازین جنگ، شکست خوردند.