همانطور که جستجو نشان می دهد ترامپ پرونده های مخفی داشت، جمهوری خواهان بر سر حمله به اف بی آی از هم جدا شدند

نماینده جیم جردن از ایالت اوهایو، متحد سرسخت ترامپ، به طور مشابه با استناد به ادعای رئیس جمهور سابق مبنی بر اینکه او اسناد بازیابی شده توسط FBI را از حالت طبقه بندی خارج کرده است، سوالاتی را در مورد نحوه کار ترامپ با اسناد فوق محرمانه مطرح کرد.

نماینده مایک ترنر از اوهایو، جمهوری خواه رتبه بندی در کمیته، اظهارات جمهوری خواهان، از جمله مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا را محکوم کرد، که از کنگره خواسته اند قبل از درک کامل آنچه که افسران به دنبال آن هستند، “اف بی آی را کاهش دهد”. . (گرین شروع به پوشیدن کلاه “Defund the FBI” کرده است.)

او گفت: «هدف کل این کار جلوگیری از اینکه رئیس جمهور ترامپ هرگز بتواند مقام خود را حفظ کند، است.

جردن گفت: “بیا، او طبقه بندی کننده و تصمیم گیرنده نهایی است.” همه می دانند که این مسخره است. همه آن را می دانند.»

در پله‌های کاپیتول، گرین به گروهی از خبرنگاران گفت که قصد دارد به داخل ساختمان راهپیمایی کند تا مواد استیضاح گارلند را که او را به «آزار و شکنجه سیاسی» ترامپ متهم کرده است، معرفی کند.

تام کول، نماینده R-Okla، گفت: “من طرفدار هیچ چیز انتقادی نسبت به اجرای قانون نیستم.” از سوی دیگر، این یک وضعیت بسیار غیرعادی است و وزارت دادگستری و اف بی آی باید به اینجا بیایند و به سوالات پاسخ دهند. فقط به نظر من این بیش از حد و بیش از حد بود.»

در کاپیتول هیل، گروهی از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار که به عنوان «حزب آزادی مجلس نمایندگان» شناخته می‌شوند – بسیاری از آنها روز سه‌شنبه در باشگاه بدمینستر، نیوجرسی، با ترامپ شام خوردند و جستجوی FBI را به عنوان نشانه‌ای از اینکه دولت بایدن کشور را به یک کشور تبدیل می‌کند محکوم کردند. جمهوری موز» – کنفرانس خبری را که برای صبح جمعه برنامه ریزی شده بود لغو کرد. آنها قصد داشتند به وزارت دادگستری حمله بیشتری کنند.

در عوض، قانونگذاران جمهوری‌خواه که روز جمعه به رسانه‌ها سخنرانی کردند، اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان بودند که پیام ظریف‌تری را ارائه کردند و گفتند که همچنان از اجرای قانون حمایت می‌کنند و بر تمایل خود برای حفظ FBI تأکید کردند.

این تصمیم که به طور علنی به یک درگیری برنامه ریزی نسبت داده می شود، پس از حمله یک مرد مسلح به دفتر FBI در سینسیناتی در بعدازظهر پنجشنبه و زمانی که جزئیات بیشتری در مورد در اختیار داشتن اسناد طبقه بندی شده توسط ترامپ آشکار شد، اتخاذ شد.

به طور علنی، متحدان ترامپ به تلاش های تهاجمی خود برای نشان دادن رئیس جمهور سابق به عنوان یک هدف سیاسی ادامه دادند و در عین حال درخواست های فوری برای جمع آوری کمک های مالی برای حامیان ارسال کردند. اما به طور خصوصی، برخی از مشاوران اطراف ترامپ، که مطمئن نبودند اف‌بی‌آی چه چیزی را بازیابی کرده است، شروع به هشدار دادن به جمهوری‌خواهان دیگر کردند که اظهارات خود را کاهش دهند.

حامیان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 9 اوت 2022 در نزدیکی اقامتگاه مار-آ-لاگو او در پالم بیچ، فلوریدا گرد هم می آیند. (سائول مارتینز/نیویورک تایمز)

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

کول گفت که “مایل است” به آنچه وزارت دادگستری باید بگوید گوش دهد.

برای گرین اینطور نیست.

حامیان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در 9 اوت 2022 در نزدیکی اقامتگاه مار-آ-لاگو او در پالم بیچ، فلوریدا گرد هم می آیند. (سائول مارتینز/نیویورک تایمز)

در حالی که جمهوری خواهان گفتند که همه در کنار ترامپ ایستاده اند، برخی از آنها پاسخی ملایم را پذیرفتند.

واشنگتن – جمهوری خواهان تلاش کردند تا درباره نحوه پاسخگویی به جستجوی FBI از مار-آ-لاگو گرد هم آیند، زیرا روز جمعه مشخص شد که افسران مجری قانون فدرال پرونده های فوق محرمانه را از خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در فلوریدا بازیابی کرده اند.

در مقابل، ترنر روز جمعه با اشاره گفت: «ما از مردان و زنان یونیفرم پوش خود حمایت می کنیم. و ما از هر کسی که چنین اظهارات توهین آمیزی کرده است، درخواست می کنیم که شما آنها را زیر سوال ببرید و نه ما را.

با این حال، آنها گفتند که سؤالات سختی برای مریک گارلند، دادستان کل در مورد تصمیم وی مبنی بر انجام اقدام جسورانه برای دستور بازرسی از خانه رئیس جمهور سابق باقی مانده است و آنها قول دادند که وزارت دادگستری را پاسخگو کنند.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

پس از اینکه یک قاضی فدرال حکم بازرسی مار-آ-لاگو و فهرستی از اقلام خارج شده از اموال را توسط ماموران فدرال باز کرد، جمهوری خواهان استراتژی های مختلفی را در واکنش دنبال کردند. این اسناد نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی 11 مجموعه از اسناد طبقه‌بندی شده، از جمله چهار مجموعه از اسناد فوق سری را به عنوان بخشی از تحقیق در مورد نقض احتمالی قانون جاسوسی و دو قانون دیگر بازیابی کرده است.

این اظهارات با پیام ترنر ساعاتی قبل بسیار فاصله داشت، زمانی که او به خبرنگاران گفت: «مساله رسیدگی به اطلاعات طبقه بندی شده موضوعی است که البته کمیته ما با آن برخورد می کند و ما بسیار نگران آن هستیم.»

یکی دیگر از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، نماینده آریزونا، پل گوسار، بلافاصله پس از جستجو تا آنجا پیش رفت که در توییتر نوشت: “ما باید اف بی آی را نابود کنیم.” (گسار روز جمعه از جستجوی FBI اجتناب کرد و حساب توییتر خود را به موضوعات دیگر اختصاص داد.)

نماینده تیم رایان، نامزد دموکرات‌ها برای سنا در اوهایو، روز جمعه در جلسه مجلس نمایندگان گفت: «در حالی که طرف مقابل می‌خواهد بودجه اف‌بی‌آی را کاهش دهد، ما می‌خواهیم بودجه آینده بچه‌هایمان را تأمین کنیم».

آنها بر سر این که آیا به سازمان های مجری قانون عالی کشور حمله کنند و اینکه چگونه در این حملات تهاجمی عمل کنند، اختلاف نظر داشتند.

به نوبه خود، دموکرات‌ها – که جنگ درون حزبی آنها بر سر اینکه آیا و چگونه باید ادارات پلیس را اصلاح کنند، توسط جمهوری‌خواهان علیه آنها استفاده شده است تا حزبی را که می‌خواهد پول پلیس را کاهش دهد – به نظر می‌رسد از این فرصت برای تغییر وضعیت استقبال می‌کنند. .