هفت نتیجه تکان دهنده از انتخابات میان دوره ای 2022

نتایج برای جمهوری خواهان فاجعه بار بود. مقامات دموکرات در سراسر ایالت همگی رقبای جمهوریخواه را شکست دادند و کنترل هر دو شاخه قانونگذاری را به دست گرفتند. یکی از نامزدهای سنای ایالتی مورد حمایت ترامپ که در انتخابات مقدماتی خود شکست خورد، پیش‌بینی کرد: «فکر نمی‌کنم شما برای مدت طولانی شاهد قرمز شدن میشیگان باشید.»

پیلین به یک دموکرات در آلاسکا شکست خورد – دو بار

با این حال، ناحیه او – که بخش روستایی غرب ایالت را در بر می گیرد و مناطقی در اطراف کلرادو اسپرینگز را شامل می شود – یک تیر هشدار به سمت سیاست او شلیک کرد: بوبرت تنها با 546 رأی در برابر رقیب دموکرات خود، آدام فریش، جان سالم به در برد. این مسابقه به بازشماری رفت و این یکی از آخرین مسابقاتی بود که در کشور نهایی شد.

با وجود همه اینها، لیک با 17117 رای از بیش از 2.5 میلیون رای شکست خورد.

پلتولا با سیستم رای‌دهی انتخابی رتبه‌بندی آلاسکا و نارضایتی از رقیب جمهوری‌خواه مورد حمایت ترامپ، سارا پیلین، فرماندار سابق این ایالت و نامزد سابق معاونت ریاست‌جمهوری، که به عنوان نامزد انتخاباتی سناتور جان مک‌کین شهرتی به‌عنوان یک آتش‌زای راست‌گرایانه به دست آورد، تقویت شد. در سال 2008.

و دموکرات ها، علیرغم عملکرد بیش از حد در زمینه های سخت برای حزب، به طرز چشمگیری در یکی از سنگرهای خود ذوب شدند.

هیچ پیشگوی دیگری از این که حکم دادگاه عالی مبنی بر لغو رو در مقابل وید چگونه بر انتخابات تأثیر می‌گذارد، نسبت به کانزاس وجود نداشت، جایی که رای دهندگان با اکثریت قاطع یک اقدام همه‌پرسی در ماه اوت که به ایالت اجازه می‌داد سقط جنین را ممنوع کند، رد کردند.

در نهایت، نتیجه ماه اوت در کانزاس باعث شد که جمهوری‌خواهان در سراسر کشور برای تنظیم پیام‌های خود تلاش کنند تا بهتر با میانه‌روها هماهنگ شوند. اما به نظر می‌رسید که تلاش‌ها کوتاهی کند.

دموکرات‌ها با گره زدن ماستریانو – یک سناتور ایالتی جناح راست که موضع تندرو ضد حقوق سقط جنین و حضورش در خارج از ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021، معتدل‌ها را شورش کرد – به طور قانع‌کننده‌ای پیروز شدند – با نامزدهای بالا و پایین رای‌گیری، از جمله اوز. ، که تلاش می کرد تا از ماستریانو فاصله بگیرد تا رأی دهندگان میانه رو جلب کند.

دموکرات‌ها در ایالت‌های حساس میشیگان و پنسیلوانیا به دستاوردهای بزرگی دست یافتند که هر دو هسته اصلی ائتلاف‌های انتخاباتی پیروز بودند که ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن را به قدرت رساندند.

در اینجا برخی از شوکه کننده ترین نتایج آورده شده است.

دریاچه کاری شعله ور شد

در میشیگان، ترامپ بر روی دستیابی به متحدان نزدیکی متمرکز بود که اظهارات نادرست او در مورد انتخابات دزدیده شده را در تمام سطوح حکومت تقویت کردند. در همین حال، انتخابات مقدماتی فرماندار با رد صلاحیت‌های متعدد نامزدهای برجسته همراه بود، که باعث شد جمهوری‌خواهان با دیکسون، یک مفسر محافظه‌کار متحد شوند.

جمهوری خواهان آریزونا در حالی که لیک در صدر جدول بود، در رقابت های ایالتی برای فرمانداری، سنا، دادستان کل و وزیر امور خارجه شرکت کردند. او یکی از معدود نامزدهای مورد حمایت ترامپ است که از پذیرفتن شکست خود امتناع کرده اند.

منکران انتخابات MAGA در ایالت های نوسان شکست خورده اند

به گزارش نیویورک تایمز، دموکرات‌ها در لانگ آیلند شکست خوردند، هر چهار رقابت را باختند و دو کرسی حزب جمهوری‌خواه را به دست آوردند – یکی از کرسی‌های جورج سانتوس برنده شد، که گفته می‌شود قسمت‌های عمده رزومه‌ای را که در آن شرکت کرده بود به اشتباه معرفی کرده است. (سانتوس روز دوشنبه اعتراف کرد که در مورد تجربه شغلی و تحصیلات دانشگاهی خود در مصاحبه با نیویورک پست دروغ گفته است.)

و در یک چرخش دراماتیک تر، دو جمهوری خواه مجلس نمایندگان که به استیضاح ترامپ رای دادند – پیتر مایجر از میشیگان و جیمی هررا بوتلر از واشنگتن – در انتخابات مقدماتی از نامزدهای حزب جمهوری خواه شکست خوردند که این کرسی ها را در نوامبر به دموکرات ها از دست دادند. یکی از آنها مورد حمایت ترامپ قرار گرفت: جو کنت، که در یک شکست بزرگ از ماری گلونکمپ پرز، دموکرات، در یک منطقه دوستدار حزب جمهوری خواه در واشنگتن شکست خورد.

رقبای وزیر امور خارجه که ادعاهای ساختگی ترامپ مبنی بر شکست در انتخابات دزدیده شده را تکرار کردند، از جمله مارک فینچم در آریزونا، کریستینا کارامو در میشیگان و جیم مارچانت در نوادا.

این در کانزاس صادق بود، جایی که فرماندار لورا کلی، دموکرات، درک اشمیت جمهوری خواه را در تلاش برای انتخاب مجدد خود شکست داد – نتیجه ای که ناظران را نیز غافلگیر کرد.

نزدیک باخت لورن بوبرت

یکی از مقامات فعلی که عملاً هیچ کس فکر نمی کرد در خطر انقراض باشد، نماینده لورن بوبرت از کلرادو، جمهوری خواه ماگا راست افراطی بود که برای اولین بار در سال 2020 در یک منطقه امن حزب جمهوری خواه انتخاب شد و به دنبال حمل اسلحه خود در محوطه کنگره به کنگره رفت.

جمهوری‌خواهان سال را با پیروزی‌های بزرگ آغاز کردند، اما نتوانستند کنترل مجلس را به دست آورند. دموکرات‌ها به دلیل اینکه حزبی که در قدرت بود، اکثریت سنا خود را افزایش داد و دو کرسی فرمانداری را به دست آورد، از شانس‌های طولانی سرپیچی کردند.

این یک سلسله شکست های طنین انداز برای منکران انتخابات بود.

جمهوریخواهان در … نیویورک دستاوردهای بزرگی به دست می آورند

در مجموع، این یک فاجعه برای حزب در سنگر دموکرات ها نبود، به ویژه در سالی که در سطح ملی بیش از حد عمل کرد و تقریباً کنترل مجلس را در دست داشت.

لغزش دموکرات ها در پنسیلوانیا، میشیگان

برخی از آسیب ها به خودی خود وارد شده است. مجلس قانونگذاری تحت کنترل دموکرات ها تلاش کرد نقشه کنگره جدیدی را ترسیم کند که به حزب کمک کند تا کرسی های خود را انتخاب کند، اما دادگاه آن را کنار گذاشت. مالونی تنها قربانی دموکرات نبود. تصمیم او برای کاندیداتوری در ناحیه هفدهم، نماینده موندیر جونز را وادار کرد تا در یک منطقه جدید نامزد شود، جایی که مقدماتی خود را از دست داد. نماینده کارولین مالونی در یک منطقه جدید منهتن مقابل جری نادلر نماینده مجلس قرار گرفت و همچنین شکست خورد.

نامزدهای سنا که نزدیک به برند MAGA بودند، مانند بلیک مسترز در آریزونا و دان بولدوک در نیوهمپشایر نیز شکست خوردند.

کری لیک، مجری کاریزماتیک تلویزیونی سابق در بزرگترین بازار رسانه ای آریزونا، فینیکس، و یکی از حامیان برند MAGA، پس از کمپین انتخاباتی که در آن قاطعانه ادعاهای دروغ ترامپ مبنی بر یک انتخابات دزدیده شده را پذیرفت، مورد علاقه برای تبدیل شدن به فرماندار بعدی ایالت بود. لیک به طور گسترده ای به عنوان نامزد منکر انتخابات با بهترین شانس برای پیروزی در یک رقابت سراسری در یک میدان نبرد کلیدی در انتخابات 2022 شناخته می شد. تقریباً همه نظرسنجی‌ها در مرحله نهایی نشان می‌دهند که او پیشتاز رقیب دموکرات خود، کیتی هابز، وزیر امور خارجه مستعفی آریزونا، که با انتقادات داخلی به خاطر آنچه که برخی از اعضای حزب آن را کمپین کم‌رنگ می‌خواندند، پیشتاز بود.

در ماه اوت، یک دموکرات برای اولین بار پس از 50 سال، کرسی مجلس را در آلاسکا به دست آورد. تنها سه ماه قبل از آن بود که مری پلتولا، دموکرات، دوباره پیروز شود – برای یک دوره کامل در مجلس.

در پنسیلوانیا، جاش شاپیرو فرماندار منتخب و جان فترمن، سناتور منتخب، به ترتیب با ۱۵ امتیاز و ۵ امتیاز، جمهوری خواهان مورد حمایت ترامپ، ماستریانو و مهمت اوز را شکست دادند. پیروزی های آنها باعث شد تا دموکرات ها در هر رقابت رقابتی مجلس نمایندگان پیروز شوند و برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته کنترل مجلس ایالتی را به دست آورند – اگرچه جای خالی اخیر اکثریت را زیر سوال برده است.

شکست لیک بخشی از یک روند در ایالات رقابتی بود: منکران انتخاباتی همسو با ترامپ مانند تودور دیکسون در میشیگان و داگ ماستریانو در پنسیلوانیا نیز در انتخابات فرمانداری شکست خوردند.

در ایالت های نوسان، و حتی برخی از مناطق قرمز، رای دهندگان بسیاری از نامزدهای حزب جمهوری خواه را بالا و پایین رد کردند، از جمله آنهایی که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تایید شده بودند.

واشنگتن – انتخابات میان دوره ای 2022 پر از شگفتی بود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

به یک معنا، یک موج قرمز در سال 2022 وجود داشت. این موج در سواحل لانگ آیلند سقوط کرد و نیویورک را در نوردید – اما قبل از اینکه بتواند دورتر را طی کند، اوج گرفت. جمهوری خواهان چهار کرسی قابل توجه مجلس نمایندگان را در سراسر ایالت به دست آوردند، نتیجه ای مهم که اکثریت محدود 220-213 آنها را قادر ساخت. یکی از مدیران فعلی سقوط کرده، شان پاتریک مالونی، رئیس کمپین مجلس نمایندگان بود که منطقه حومه‌ای-روستای خود را به دست مایک لاولر، تازه‌کار حزب جمهوری‌خواه، از دست داد.

حتی در سرخ‌ترین ایالت‌های جمهوری‌خواه، طرف بحث حق سقط جنین پیروز شد. به عنوان مثال، شهرستان فرانکلین را در نظر بگیرید که ترامپ در سال 2020 با 40 امتیاز از آن حمایت کرد. گزینه “نه” در مورد اقدام همه پرسی، که همان حامیان سقط جنین بود طرفدار، با بیش از 13 امتیاز برنده شد. این روند در تعدادی از کشورهای طرفدار ترامپ تکرار شد.

پلتولا اولین بومی آلاسکا بود که به کنگره برگزیده شد، هنگامی که در انتخابات ویژه در ماه اوت پیروز شد تا کرسی نماینده فقید جمهوریخواه دان یانگ را پر کند.

کانزاس قرمز عمیق از حقوق سقط جنین حمایت می کند