هشدار عربستان سعودی و شورای همکاری خلیج فارس به غول استریم در مورد نقض “ارزش های اسلامی”

تلویزیون دولتی عربستان کلیپ‌های مبهمی از دنیای ژوراسیک: کمپ کرتاسه پخش کرد که در آن دو شخصیت زن همدیگر را می‌بوسند.

تصاویری از فیلم جنجالی فرانسوی Cuties نیز در گزارش تلویزیون الاخباریه همراه با عنوانی که نتفلیکس را به “پوشش سینمایی برای پیام های غیراخلاقی که تربیت سالم کودکان را تهدید می کند” متهم می کند، منتشر شد.

فیلمنامه از انیمیشن نتفلیکس نشان می دهد Jurassic World: Camp Cretaceous دو دختر نوجوان را در حال بوسیدن یکدیگر نشان می دهد.

ناظران رسانه ای عربستان و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای هشدار دادند که مطالب اخیر، از جمله مطالبی که برای کودکان ساخته شده، مغایر با مقررات است.

در ماه آوریل، سینماهای عربستان سعودی فیلم Doctor Strange در چند جهان جنون را اکران نکردند، زیرا دیزنی درخواست مقامات سعودی برای قطع آنچه را که آنها “ارجاعات LGBTQ” نامیدند را رد کرد.

مسئولان نسبت به رعایت این بخشنامه ها پیگیر خواهند بود و «در صورت ادامه پخش مطالب متخلف، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد».

“[Netflix] در بیانیه مشترک کمیسیون عمومی رسانه های سمعی و بصری عربستان و کمیته مسئولان رسانه های الکترونیکی شورای همکاری خلیج فارس آمده است که برای حذف این محتوا، از جمله محتوایی که برای کودکان ارسال می شود، و اطمینان از پایبندی به قوانین تماس گرفته شده است.

این کانال همچنین با چندین چهره عمومی که اتهامات مشابهی را مطرح کرده اند، مصاحبه کرده و از مقامات خواسته است تا اقدامات فوری انجام دهند.

جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

بر اساس گزارش ها، انیمیشن Lightyear که یک بوسه همجنس را به نمایش می گذاشت، در ماه ژوئن در پادشاهی و امارات متحده عربی ممنوع شد.

هیچ واکنشی فوری به اتهامات نتفلیکس دریافت نشد.

ویدئوی دیگری در وب سایت الاخباریه این ادعا را نشان می دهد این سرویس استریم “با تمرکز بیش از حد بر همجنس گرایان، همجنس گرایی را ترویج می کرد”.

رسانه های سعودی گزارش دادند که کشورهای عربی خلیج فارس از نتفلیکس خواسته اند تمام محتوایی را که ناقض “ارزش ها و اصول اسلامی و اجتماعی” است حذف کند.

بر اساس تفسیر این کشور از قوانین اسلامی، رفتار جنسی همجنس‌گرای توافقی، بسته به جدیت درک شده، مجازات اعدام یا شلاق دارد.

اما تلویزیون دولتی عربستان کلیپ‌های مبهمی از برنامه انیمیشن دنیای ژوراسیک: کمپ کرتاسه را نشان داد که در آن دو دختر نوجوان اعتراف می‌کنند که یکدیگر را دوست دارند و می‌بوسند.

در همین حال، یوتیوب ماه گذشته توسط مقامات سعودی متهم شد که به “تبلیغات نامناسب” که ارزش های اسلامی را نقض می کنند، اجازه داده است.

شما همچنین ممکن است علاقه مند باشید:





منبع

اگرچه عربستان سعودی تحت حکومت مسلمانان سنی هیچ قانونی در رابطه با گرایش جنسی یا هویت جنسی ندارد، روابط جنسی خارج از ازدواج، از جمله رابطه جنسی همجنسگرا، اکیدا ممنوع است.