هزینه بازسازی مطب دندانپزشکی

گلها حس طراوت و صمیمیت را در فضا بالا میبرند و بیمار را خیلی سریع با محیط انس میدهند. از آنجایی که معمولا پزشکان در ساعات بعد از ظهر و شب در مطب خود مشغول به کار می شوند، نیاز به نورپردازی خوب در فضا کاملا محسوس و یک امر ضروری به حساب می آید. همان طور که می دانیم میزان استفاده از نور در یک فضا تاثیر بسیار مستقیمی بر روی رفتار بیمار و مراجعه کنندگان دارد، مناسب ترین نورپردازی در طراحی داخلی مطب ها، استفاده از نور مستقیم می باشد. اتاق نتظار اولین جایی است که مراجعه کنندگان به آن وارد میشوند. این نوع کفپوش ها خود دارای انواع مختلفی می باشند که نوع پی وی سی آن ها به دلیل ضخامت زیادی که پی وی سی در آن دارد در مقابل رطوبت بسیار مقاوم بوده و خاصیت آنتی باکتریالی قوی ای دارد .

مطب دندانپزشکی معمولا جزو مکانهایی است که استرس و اضطراب خاصی در آن وجود دارد. روح و روان شما در آن فضا آرامش می گیرد و در هیچ کجا به اندازه آن فضا احساس امنیت نخواهید داشت. این باعث می شود فضای بیمارستان ها آرامش کمتری داشته باشند. باشند. حتما سعی کنید فضای سرویس بهداشتی را از سادگی خارج کنید و از تزییناتی در آن استفاده کنید. ایده فرمی این پروژه، طراح را به آن سو میبرد که هر سه وجه جعبه از یک جنس باشند که در این پروژه، با توجه به خواسته کارفرما مبنی بر گرم بودن فضا و نیز قابلیت برش آسان با هزینه مناسب، امدیاف برای آن در نظر گرفته شد. این جعبه یو شکل، به دلیل دو وجه نداشته شرقی و غربی، گذری برای عبور نور و جریان هوا شده و باعث شد قانونی برای تمام دیوارهایی که در مسیر آن قرار میگرفت، وضع شود: “دیوارهای موازی بازشوها باید شفاف باشند”.

در واقع، فرآیند تولید فرم از آن جا آغاز شد که سطحی با دو خط تا، به مکعبی با سه وجه تبدیل شده و درون تونل موجود قرار گیرد. دکوراسیون سالن انتظار و به طورکلی نحوه چیدمان مبلمان در هر فضایی میتواند به آن بخش اعتبار ببخشد. این پله ها باید با توجه به فضا در سالن انتظار استفاده می کنند. همچنین در اتاق انتظار از صندلی های راحت استفاده کنید. کرین،کوارتز یا چوبهایی با کیفیت و مقاومت بالا متریال های مناسبی برای میز منشی هستند . هر چقدر که مصالح و مواد اولیه ی بکار رفته در اجرای دکوراسیون این مطب ها با کیفیت تر و زیبا تر باشند، طبیعتا هزینه ی تمام شده برای اجرای دکوراسیون داخلی مطب نیز بیشتر خواهد بود. استفاده از مواد طبیعی مانند چوب نیز حس آرامش مناسبی به مراه دارد. ایجاد دکوراسیون صحیح سبب ایجاد آرامش بیشتر برای بیمار میگردد.

اما طراحان به سبب تخصص داشتن در حوزه طراحی می توانند از فضای کوچک بیش ترین بهره را برده و فضایی متناسب با نیازهای کارفرما ایجاد کنند که در عین حال بزرگ تر از اندازه واقعی خود جلوه کند. پرت شما حواص بیمار از سر وصداها و یا بوهای مربوط به دندانپزشکی سبب کاهش استرس او میشود. بهتر است کار عوض کردن دکور مطب دندانپزشکی را با تغییر رنگ آغاز کنید. توجه داشته باشید که محل انتظار و میز پذیرش اولین مکانی است که کودکان در هنگام مراجعه به مطب پزشک با آن مواجه می شوند بنابراین بهتر است در این مکان ها از المان ها و رنگ و چیدمانی مناسب استفاده شود تا کودک جذب دکوراسیون شود. مثلا ممکن است، کارفرما بخواهد متریال های بسیار خاص و با کیفیت از خارج کشور وارد شود، تمامی زحمات آن اگر بر دوش طراح باشد، پس او هم کار مزد بسیار بالا تری از آن متریال نسبت به متریال های معمولی داخلی دریافت خواهد کرد.

۱۲- جهت رعایت شرایط و ضوابط بهداشتی، طراحی و ساخت فضاها، با متریال مناسب و مطابق آیین نامه های بهداشتی انجام گیرد. طراحی پلان شماتیک با توجه به برنامه ی فیزیکی انجام می گیرد. تابلو ها با طراحی های گرافیک نیز می توانند مناسب این فضا باشند. برای لابی مطب انواع هالوژن ها سقفی و یا لامپ های آویز مناسب است. پژوهش ها نشان می دهد که حضور عناصر طبیعی در فضا، به سلامت روح و ذهن کمک می کند. جمعبندی نظرات کارفرما و نتایج حاصل از بررسی ویژگیها و شرایط فضایی موجب شد دریافت نور و تامین تهویه، به عنوان قویترین نیازهای آسایشی کاربران فضا، ایده اصلی و اساس شکلگیری فرم پروژه شود. برای مثال،رنگ آبی یا فیروزه ای، اگر به عنوان رنگ اصلی و غالب در اتاق به کار رود می تواند اثر آرامش بخشی داشته باشد.

اگر نور طبیعی مستقیماً وارد اتاق معاینه شود بسیار ایده آل و آرامش بخش است. بهطور مثال شاید با ایده خلاقانه یک طراح بتوانید، هزینههای اجرایی را تا حد چشمگیری کاهش دهید. تلویزیون چسبیده به دیوار و مبلمان راحت برای تماشای آن، ایجاد شومینه برای گرمی بخشیدن به فضا و چند صندلی کار آن، صندلی های شیک دور میز قهوه برای ایجاد رابطه صمیمی تر بین افراد و بسیاری ایده های دیگر را در طراحی اتاق انتظار در نظر بگیرید. برای دکور یک مطب باید رنگ را از بین رنگ هایی با طیف های خنثی انتخاب نمایید. دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان مشخصه های خاص و ویژه ای دارد که بیمار با ورود به این محیط به آن دست پیدا می کند. در این مطلب ایدههایی مطرح خواهیم کرد که با کمک آنها شما خواهید توانست محیط مطب خود را زیباتر کرده و آن را برای حضور بیماران مناسب سازی کنید؛ بهگونهای که بیماران از حضور در مطب احساس راحتی و رضایت داشته باشند.

اگر می خواهید بیشتر در این باره بدانید با ما در ادامه مطلب همراه شوید. هدف اصلی در طراحی دکوراسیون مطب پزشکی مانند مطلب پزشکان عمومی، روانشناسان و نیز دکوراسیون دندانپزشکی این است که بتوان به بهترین نحو، فضای داخلی مطب را بهینه نمود و همچنین میزان عملکردها را بالا برد وعلاوه بر موارد ذکر شده در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی باید به زیبایی بصری دکوراسیون طراحی شده نیز توجه لازم را داشت. و خیلی موارد دیگر. نه تنها به این تعداد بلکه می توان هزاران گل دیگر را در این گروه نام برد. در هر حال اگر امکان استفاده از این عناصر به دلیل محدودیت های محیطی وجود ندارد، می توان گیاهان مصنوعی را به کار برد. تعداد پارکینگ ها باید به اندازه تمامی واحد های موجود در یک ساختمان باشد. و همچنین تمامی موارد ایمنی و بهداشت رعایت شود. این موارد میتوانند شامل: استفاده از شیرآلات مناسب, تهویه هوای خوب, طراحی داخلی مطب زنان سرویس تمیز و استاندارد و … اول باید به این نکته دقت کنید که به چه رنگ هایی علاقمند هستید و آیا فکر می کنید ضروری باشد که برای طراحی داخلی فضای مطب دندانپزشکی از رنگ هایی نسبتا ملایم جهت دیوارها و unit استفاده نمایید یا رنگ هایی که اثر بخشی بیشتری دارند و از این جهت می توانند روحیه بیماران و شما را شاد کنند؟

اگر می خواهید یک دکور مطب دندانپزشکی متفاوت داشته باشید باید ابتدا سلیقه فرهنگی خود را در طراحی داخلی مطب بشناسید. آشنایی با تکنولوژی های ساختمان و معماری داخلی نیز به طراحان کمک خواهد کرد تا فضاهای با کیفیت تر طراحی و اجرا کنند . فضاهای عمومی شامل فضاهای ورودی، فضای انتظار و پذیرش، اتاق معاینه، دستشویی، اتاق نظافت، اتاق پرسنل و آشپزخانه است. مانند پروژه ی طراحی مطب دندانپزشکی به سبک مدرن در یک فضای 62 متری که در یک فضای ۶۲ متری، یک کلینیک مدرن را طراحی کرده ایم. مدلی که انتخاب می کنید حتما قابلیت شستشو داشته باشد چرا که محیط دندانپزشکی باید همیشه استریل باشد.

در بخش فضای انتظار برای نورپردازی، طرحی ساده و خاص میخواستیم که با نور خوب و یکدست توجه مخاطب را به خود جلب کند. استفاده از رنگهای روشن مانند آبی ملایم یا کرم فضای مطب را وسیعتر جلوه میدهند بنابراین اگر مطب کوچکی برای طراحی داریم که ممکن است دلگیر به نظر برسد، میتوان از رنگهای روشن برای دیوارها استفاده کرد. البته دیگر رنگ های روشن مانند آبی آسمانی، صورتی ملایم، سبز یا خاکستری با طیف روشن نیز مناسب است. احتمالا فضای نچندان مطبوع مطب های دندانپزشکی در گذشته هم مزید بر علت بوده است. در گذشته های دور کشیدن دندان های خراب یکی از دردناک ترین کارها بود. بنابراین محل قرار گیری سرویس های بهداشتی در مطب باید به گونه ای باشد که بیماران بتوانند به سادگی و در اسرع وقت به آن دسترسی یابند. بررسی و شناخت نیازهای موجود نیازمند آن است که طراحان با کارفرمایان جلسات متعددی را برگزار کنند، تا بتوانند به دقت و جزئیات فضای متناسب براساس درخواست کارفرما خلق نمایند.

کوچکترین جزییات ملموس در مطب شما روی فضای فرهنگی آن تاثیر خواهد گذاشت. به نحوی که طراحی آن هویت کل فضا را تعیین میکند. همین موضوع به رعایت نکات بهداشتی کمک فراوانی میکند. تیم تخصصی بوم، تمام موارد فوق را در طراحی داخلی مطب رعایت میکند. در ادامه به بررسی دقیق موارد لازم خواهیم پرداخت. از تمام کارکنان بخواهید تا ویژگی های لازم برای رسیدن به موفقیت را روی یک برگه کاغذ بنویسند؛ بعد درباره تک تک موارد گفتگو و تبادل نظر کنید تا جایی که به یک لیست واحد برسید. سرگرمی به بخشی مهم در دندانپزشکی های مدرن تبدیل شده است. گاه این اتاق ها چنان طراحی جالبی دارند که احساس می کنید دیگر در یک مطب دندانپزشکی نیستید و به جای دیگری رفته اید. با این روش نور پنجره ها می تواند تمام فضا را روشن کند.