هزاران یهودی حسیدی با زیارت سال نو در اوکراین جنگ زده هشدارهای سفر را نادیده می گیرند.

این روزنامه گزارش داد که زائران از اسرائیل، ایالات متحده و سایر کشورها به شهر عمان، شهری در مرکز اوکراین که محل دفن بنیانگذار جنبش برسلوف حسیدی است، سفر می کنند.

یهودیان حسیدی در طول روش هاشانه سالانه به شهر اومان، یکی از شهرهای مرکزی اوکراین، زیارت می کنند.

  • اوایل ماه جاری، سفارت اوکراین در اسرائیل از کسانی که قصد سفر زیارتی را دارند، خواست تا از این سفر خودداری کنند. در اخطاریه ای که در 11 سپتامبر در فیس بوک منتشر شد، آمده است: “لطفا از زیارت خودداری کنید. حملات مداوم روسیه جان شما را با خطر واقعی مواجه می کند!”

    به گزارش نیویورک تایمز، هزاران یهودی حسیدی با رفتن به اوکراین جنگ زده برای زیارت سالانه، هشدارهای سفر را نادیده می گیرند.

    از سال 1811، یهودیان افراطی ارتدوکس در حوالی زمان روش هاشانه (سال نو یهودیان 5783) که از غروب یکشنبه آغاز می شود، به عمان سفر کرده اند تا بر سر قبر خاخام محترم، ناچمان برسلوف، دعا کنند.

    در سال های معمول، ده ها هزار نفر می روند. طبق برآوردهای سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، طبق برآوردهای سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل، در تایمز، امسال انتظار می‌رود تعداد کمتری به این سفر سفر کنند، اما حدود 4000 زائر اسرائیلی در حال حاضر وارد شده‌اند. به گفته این روزنامه، سخنگوی سخنگوی این روزنامه گفت که این تعداد احتمالا به 5000 یا بیشتر خواهد رسید.

    با این وجود، کسانی که قبلاً در این کشور هستند به رسانه های خبری اسرائیل گفتند که به سختی می توانند تأثیرات جنگ را احساس کنند.

    یک افسر پلیس مسلح در حالی که زائران یهودی حسیدی پس از اقامه نماز بر سر قبر خاخام ناچمان در اومان، اوکراین راه می‌روند، نگهبانی می‌دهد.سرگئی سوپینسکی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    • یهودیان حسیدی در اومان، اوکراین نماز می خوانند

      ایالات متحده همچنین نسبت به سفر به اوکراین برای هر هدفی هشدار داد و به صراحت به شهروندان آمریکایی توصیه کرد برای سال جدید یهودی به عمان سفر نکنند.

      آنها در کنار قبر خاخام مورد احترام قرن نوزدهم، ناچمان برسلوف، عبادت خواهند کرد.

    در هشدار دیگری، سفارت اوکراین در اسرائیل از زائران احتمالی خواست به جای رفتن به عمان برای سال نو یهودی، «دعا کنند که صلح به اوکراین بازگردد».

    نیویورک تایمز گزارش داد که امسال، هزاران نفر علیرغم هشدارها به عمان سفر می کنند.

  • تایمز خاطرنشان کرد که اوکراین مرکزی در حال حاضر به اندازه شهرهای شرق خطرناک نیست. با این حال، مقامات اسرائیلی و اوکراینی هشدار داده‌اند که در هفته‌های اخیر حملات موشکی در این منطقه صورت گرفته است.

    یک گردشگر یهودی در عمان که فقط کولر نام دارد، به آژانس تلگراف یهودی گفت: “به هر حال، آیا موشک های روسی می بینید؟ اینجا همه چیز خوب است. عصر ما از ساعت 11 تا 5 منع رفت و آمد داریم و بس. “

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    و الکساندر تکاچنکو، وزیر فرهنگ اوکراین به آژانس تلگراف یهودی گفت که “به وضوح بهترین زمان” برای بازدید نیست. او گفت: “زمان بهتری پس از پیروزی ما فرا خواهد رسید.”