هزاران بیمار سرطان پروستات به لطف تحقیقات پیشگامانه از شیمی درمانی در امان خواهند ماند

بیماران سرطان پروستات ممکن است پس از یافتن روشی برای “درمان هوشمندانه تر، نه سخت تر” از شیمی درمانی نجات پیدا کنند.

دانشمندان دانشگاه کالج لندن (UCL) دریافتند که شیمی درمانی برای برخی از مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات به طور قابل توجهی موثرتر از سایرین است.

در طول همه‌گیری، به دلیل تأثیر بالقوه شیمی‌درمانی بر سیستم ایمنی، دوستاکسل کمتر به نفع درمان‌های هورمونی جدیدتر تجویز می‌شد.

اما مردانی که متاستازهای کمتری داشتند و تومورهایشان در مراحل اولیه تشخیص داده شد، اصلاً از شیمی درمانی بهره مند نشدند.

یافته‌ها به پزشکان این امکان را می‌دهد که «درمان دقیق‌تر، نه سخت‌تر» – Science Photo Library RF

نتایج به پزشکان اجازه می دهد

دکتر کلر ویل، نویسنده مطالعه و محقق اصلی در واحد کارآزمایی‌های بالینی شورای تحقیقات پزشکی دانشگاه کالج لندن، گفت: یافتن چنین پیوندهای واضحی بین ویژگی‌های بیمار و اثربخشی درمان او بسیار نادر است. در این مورد، شواهد واضح است و ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در اسرع وقت در عمل بالینی ادغام می شود.

اما تحقیقات جدید که در کنفرانس سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو در این ماه ارائه شد، نشان داد که برخی از مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات به هیچ وجه از شیمی درمانی سود نمی برند.

پس از پنج سال، 38 درصد از مردانی که تعداد زیادی متاستاز داشتند و دوستاکسل – رایج ترین شکل شیمی درمانی برای سرطان پروستات – دریافت کردند، زنده بودند، در مقایسه با 26 درصدی که به تنهایی هورمون درمانی دریافت کردند.

از بین افرادی که تومورهای بزرگتر داشتند، 58 درصد به مدت 5 سال زنده ماندند، در مقایسه با 19 درصد با درمان هورمونی به تنهایی که 39 درصد افزایش داشت.

بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند اغلب از حالت تهوع، ریزش مو، خستگی، از دست دادن اشتها و عفونت رنج می برند.

این تحقیق به پزشکان کمک می‌کند شیمی‌درمانی را برای کسانی که بیشترین سود را از آن می‌برند، هدف قرار دهند، در حالی که ممکن است به سایرین درمان‌های جایگزین و طولانی‌مدت ارائه شود که به آنها اجازه می‌دهد از عوارض جانبی منفی اجتناب کنند.

سالانه حدود 47500 مرد مبتلا به سرطان تشخیص داده می شوند که 6000 مورد به عنوان پیشرفته طبقه بندی می شوند.

درمان معمولاً برای همه مردانی که سرطان پیشرفته پروستات تشخیص داده شده است، همراه با هورمون درمانی ارائه می شود.

داده‌های ممیزی ملی سرطان پروستات نشان می‌دهد که تعداد مردان مبتلا به سرطان متاستاتیک حساس به هورمون، بین آوریل تا دسامبر 2020، دوستاکسل کاهش یافته است.

کسانی که در هنگام تشخیص تعداد زیادی متاستاز – تومورهای ثانویه – داشتند و آنهایی که تومورهای بزرگتر داشتند، بیشتر از کسانی که به تنهایی هورمون درمانی دریافت کردند، از شیمی درمانی بهره بردند.

دکتر هیلی لوکستون، سرپرست تحقیقات تاثیر در سرطان پروستات بریتانیا، گفت: “این واقعا هیجان انگیز است، زیرا دقیقاً نشان می دهد که چگونه می توانیم “هوشمندانه تر، نه سخت تر” درمان کنیم و بیشترین بهره را از درمان های موجود در برابر سرطان پروستات ببریم. “



Source link