هر سیاره در منظومه شمسی در “رژه سیاره” نادر قابل مشاهده است

او گفت که چهارشنبه شب، اورانوس و نپتون نسبتا نزدیک به هم هستند، اما از آنجایی که اورانوس دو برابر نپتون به دور خورشید حرکت می کند، سیارات از یکدیگر دورتر می شوند.

مه باعث انباشته شدن انبوه روی پل چینی می شود

باران بیشتر برای خیس کردن ساحل غربی

پرومیان به سی‌بی‌اس نیوز گفت که سیارات می‌توانند در طول گردش خود به دور خورشید با هم در همان قسمت از آسمان ظاهر شوند.

امنیت داخلی هشدار می دهد که تهدیدات افراطی مرتبط با پایان دادن به عنوان 42



منبع

این پدیده که سه شنبه شب نیز قابل مشاهده بود، دید خوبی از عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل را با چشم غیر مسلح به تماشاگران آسمان می دهد. با یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ می توان اورانوس و نپتون را نیز دید.

سیارات منظومه شمسی چهارشنبه شب در آسمان در یک پدیده نجومی قابل مشاهده از زمین که به “رژه سیاره ها” معروف است، صف آرایی می کنند.

رژه سیاره یک اتفاق بسیار نادر نیست – حداقل هر دو سال یکبار اتفاق می افتد. در واقع، هم ترازی هشت سیاره آخرین بار در این سال اتفاق افتاد ژوئن.

برای دیدن این پدیده توصیه می شود بعد از غروب آفتاب به جنوب نگاه کنید. از شرق به غرب، سیارات به این ترتیب ظاهر می شوند: مریخ، اورانوس، مشتری، نپتون، زحل، عطارد، زهره.

پرومیان گفت که هر دو سیاره “زمان قابل توجهی را در سمت های مخالف خورشید از نقطه دید ما سپری می کنند.”

او گفت: “عطارد یک مدار را در 88 روز کامل می کند و زهره در 225 روز. سیارات بیرونی بسیار کندتر حرکت می کنند: مشتری 12 سال طول می کشد تا به دور خورشید بچرخد، زحل 29 سال طول می کشد.” بنابراین، تا زمانی که مشتری و زحل قابل رویت هستند، این اتفاق می‌افتد مگر اینکه از دیدگاه ما در طرف مقابل خورشید باشند، در نهایت سیارات باقی‌مانده در یک ردیف قرار می‌گیرند.»

پرومیان افزود، در نتیجه، “برای چندین دهه امکان مشاهده همزمان هر دو سیاره در آسمان شب وجود نخواهد داشت.”

واهه پرومیان، استاد نجوم و فیزیک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می گوید: «مردم باید حدود 30 تا 45 دقیقه پس از غروب خورشید به سمت جنوب نگاه کنند تا عطارد و زهره را قبل از اینکه برای رصد به افق نزدیک شوند، بگیرند. مشتری، زحل و مریخ پس از تاریک شدن هوا، از جنوب شرقی به شرق قابل مشاهده خواهند بود.

برای نپتون و اورانوس که به ترتیب 165 سال و 84 سال طول می کشد تا به دور خورشید بچرخند، همزمان قابل رویت باشند.