هرشل واکر و رافائل وارنوک، رقبای سنای جورجیا، سنای ایالات متحده، به مصاف یکدیگر خواهند رفت

نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه جورجیا نشان داد که Warnock با 46% تا 43% از واکر در میان رای دهندگان احتمالی پیشتاز است. این در مقایسه با پیشتازی 51 تا 41 درصدی برایان کمپ، فرماندار جمهوری خواه جورجیا نسبت به استیسی آبرامز دموکرات در رقابت های انتخاباتی مجدد خود است.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ ویرایش توسط ویل دانهام و اسکات مالون)



منبع

خود واکر ماه گذشته در مصاحبه ای با Savannah Morning News تلاش کرد تا انتظارات را کاهش دهد و گفت: “من یک پسر روستایی هستم. من آنقدر باهوش نیستم. او یک واعظ است.”

جورجیا یک ایالت جمهوری خواه قابل اعتماد با دو سناتور جمهوری خواه بود تا اینکه بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ را شکست داد. سپس وارناک و جان اوسف، دموکرات، دو کرسی سنای این ایالت را در دور دوم انتخابات ژانویه 2021 به دست آوردند.

وارناک یک سخنران شیوا است که کشیش ارشد کلیسای باپتیست ابنزر آتلانتا است، جایی که رهبر کشته شده حقوق مدنی مارتین لوتر کینگ زمانی موعظه می کرد. از سوی دیگر، واکر به اظهارات گیج کننده در مورد مسائل سیاستی مانند تغییرات آب و هوا معروف است.

وارناک در ابتدا دعوت به سه مناظره را پذیرفت، اما واکر تنها با یک مناظره موافقت کرد.

وارناک روز چهارشنبه در توییتر نوشت: “رقیب من صحبت کرده است. جمعه زمان پیاده روی است. شما را در صحنه مناظره می بینم، هرشل واکر.”

نبرد بین واکر، ستاره سابق فوتبال و تازه‌کار سیاسی مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، و وارناک، کشیش در کلیسای تاریخی آتلانتا که کمتر از دو سال در سنا خدمت کرده است، یکی از رقابت‌هایی است که از نزدیک تماشا می‌شود. در انتخابات 8 نوامبر کنگره.

انتظار می رود که این موضوع در میان بسیاری از موارد مورد بحث قرار گیرد که واکر و وارناک مناظره خود را برگزار کنند، که قرار است در ساعت 7 بعد از ظهر به وقت شرقی (2300 GMT) در ساوانا آغاز شود. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که این رقابت به‌عنوان یک ولخرجی است.

اگر هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرا را در 8 نوامبر به دست آورد، رقابت در دور دوم انتخابات 6 دسامبر تعیین می شود.

نوشته دیوید مورگان

چارلی بلک، استراتژیست جمهوری خواه افزود: «مردم زیادی که در این رقابت بلاتکلیف باشند، وجود ندارد. اما آنهایی که تصمیم نگرفته‌اند به دنبال چیزی هستند که به آنها اطمینان دهد که او توانایی دارد.

واشنگتن (رویترز) – تلاش هرشل واکر جمهوری خواه برای برکناری سناتور دموکرات آمریکایی رافائل وارنوک از جورجیا روز جمعه زمانی که آنها برای تنها مناظره تلویزیونی خود در یک رقابت مناقشه برانگیز گرد هم می آیند که می تواند به تعیین اینکه کدام حزب سنا را کنترل می کند، به اوج خود رسید.

به گفته تری هود، استاد علوم سیاسی دانشگاه جورجیا، که بر این نظرسنجی نظارت داشت، ممکن است رای دهندگان مستقل و دموکرات که طرفدار یک بلیط تقسیم بین کمپ و وارناک هستند، تفاوت در دو رقابت در جورجیا ایجاد شود.

دو جمهوری‌خواه برجسته سنا – ریک اسکات و تام کاتن – این هفته با واکر به مبارزات انتخاباتی پرداختند و این پیام را ارائه کردند که جمهوری‌خواهان باید اکثریت مجلس را به دست آورند تا برنامه قانونگذاری بایدن را متوقف کنند.

دموکرات های همکار جو بایدن، اکثریت اندکی در سنا و مجلس نمایندگان دارند. کنترل سنا می تواند با نتیجه مسابقات در جورجیا، آریزونا، نوادا، کارولینای شمالی، نیوهمپشایر، اوهایو، پنسیلوانیا و ویسکانسین تعیین شود.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که واکر، که مخالفت خود را با سقط جنین بدون استثنا اعلام کرده است، در سال 2009 برای خاتمه بارداری زنی که با او قرار ملاقات داشت و بعداً یکی از فرزندانش را به دنیا آورد، هزینه سقط جنین را پرداخت کرد. واکر این ادعا را “دروغ آشکار” خوانده است. رویترز به طور مستقل این ادعا را تایید نکرده است.

جمهوری خواهان به دنبال این بوده اند که توجه رای دهندگان را از پرسش های مربوط به شخصیت واکر و نیاز به کنترل سنا با تمرکز بر مسائلی از جمله تورم، جرم و جنایت و امنیت مرزی منحرف کنند.

هود افزود که بیشتر نظرسنجی ها در این نظرسنجی قبل از انتشار اولین گزارش های رسانه ای در مورد ادعای سقط جنین انجام شده است.

دیوید سامرال، رئیس حزب جمهوری خواه شهرستان بیب، گفت: «ما کاملاً پشت کاندیداهای خود هستیم و در تلاش برای کسب رأی و تضمین آن هستیم».