هرشل واکر می‌گوید مادربزرگش چروکی تمام‌خون بود. مامانش میگه وگرنه

هرشل واکر در یک رویداد کمپین اخیر در جورجیا. (عکس: تصویر: کریس مک گونیگال/ هاف پست؛ عکس: گتی ایماژ)

درعوض، کریستین واکر گفت که او با شنیدن داستان‌هایی در مورد مادر پدرش بزرگ شده است.

در یک رویداد کمپین ژانویه در دانشگاه جورجیا، او گفت که به تازگی متوجه شده است که مادرش “40٪ بومی آمریکایی” است.

HuffPost با هر سه قبیله چروکی به رسمیت شناخته شده فدرال در ایالات متحده – ملت چروکی، گروه شرقی هندی‌های چروکی و گروه متحد کیتوواه هندی‌های چروکی – تماس گرفت تا ببیند آیا آنها سوابقی دارند که بتواند ادعاهای واکر در مورد اصل و نسب خود را تأیید کند. قبایل

او در یک مصاحبه تلفنی کوتاه در روز چهارشنبه گفت: “او با چروکی خویشاوند بود.” زمانی که من بچه کوچکی بودم، او با چروکی خویشاوند بود. در پاسخ به این سوال که منظورش از آن چیست، او گفت که تصور می‌شود مادربزرگش به نوعی با مردم چروکی مرتبط است، اما او نمی‌دانست چگونه.

در یک رویداد کمپین 20 ژوئن در کالج پارک، جورجیا، واکر گفت که با انجام یک تست اجداد 23 و من متوجه شده است “من بخشی از بومیان آمریکا هستم”. او با اشاره به بومیان آمریکا گفت که می‌خواهد «همه خانواده‌ام را تصدیق کند».

ادعای او در ماه سپتامبر بیش از همه پیش رفت. او گفت که مادرش به تازگی به او گفته است مادربزرگ چروکی بود.

نامزد مجلس سنا در یکی از رویدادهای انتخاباتی ماه مه خود، درست پس از گفتن اینکه مادرش بخشی از بومیان آمریکاست، گفت: «این رنگ را فراموش کنید و به چیز درست بازگردید: آمریکا». “مردمی که نماینده آمریکا هستند.”

واکر ماه‌هاست که ادعا می‌کند که اصل و نسب مهمی از بومیان آمریکا دارد و هر بار می‌گوید که این خبر را تازه از مادرش یاد گرفته است.

در ادامه ویدئویی از سخنان وی را مشاهده می کنید:

دو نفر پاسخ ندادند. اما سخنگوی Cherokee Nation، بزرگترین دولت قبیله ای در ایالات متحده با بیش از 360000 شهروند، گفت که هیچ سابقه ای از واکر در پایگاه داده شهروندان خود ندارد.

سخنگوی این قبیله گفت: “هیچکس در پایگاه داده ثبت نام چروکی نیشن با آن نام و تاریخ تولد وجود ندارد.”

او گفت: «نمی‌دانم چقدر به عقب برمی‌گردد» اصل و نسب ظاهری چروکی او. “ببین مادربزرگم وقتی من خیلی جوان بودم از دنیا رفت. من در مورد چگونگی ارتباط او اطلاعات زیادی ندارم.”

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.



منبع

واکر در رویداد 28 سپتامبر در فورسیث، جورجیا گفت: “مادر من همین الان به من گفت که مادرم، مادربزرگم، چروکی کامل است.” “پس من بومی آمریکا هستم!”

در یک رویداد کمپینی که در اواخر ماه گذشته مورد توجه قرار نگرفت، هرشل واکر، نامزد جمهوری خواه سنا جورجیا، با هیاهوی زیادی اعلام کرد که مادربزرگش “چروکی تمام قد” است و این بدان معناست که او بومی آمریکایی است.

بسیاری از آمریکایی ها فکر می کنند با وجود ناتوانی، اصل و نسب چروکی دارند به طور مستقیم به یک چروکی در شجره نامه خود اشاره کنند. همانطور که اسلیت در سال 2015 بیان کرد، یکی از دلایلی که مردم این اسطوره را با این آسانی تداوم می بخشند، این است که «تغییر هویت برای ادعای مالکیت یک گذشته خیالی چروکی، در یکباره راهی برای تأیید هویت آمریکایی شما و تبرئه خود از همدستی در جنایاتی که آمریکایی ها در طول تاریخ علیه این قبیله مرتکب شدند.»

قبایل هر کدام الزامات منحصر به فرد خود را برای اثبات اصل و نسب دارند. ملت چروکی، برای یک، نیاز به مدارک دارد که مستقیماً یک شخص را به یک اجداد خطی ثبت نام شده مرتبط می کند که در فهرست The Dawes Rolls فهرست شده است، لیست نهایی افرادی که واجد شرایط عضویت قبیله ای در به اصطلاح پنج قبیله متمدن پذیرفته شده اند: Cherokees، Creeks، Choctaws، Chickasaws و Seminoles.

او ادامه داد: “من یک سوپر مات هستم.” من نمی دانم چه هستم، اما این خیلی خنده دار بود. این خیلی خنده دار بود گفتم مامان چرا هیچوقت به ما چیزی نگفتی؟ او گفت: “در دوران من، با بسیاری از بومیان آمریکا بدتر از سیاه پوستان رفتار می شد.”

این احساس بسیار شبیه روایتی است که واکر با ادعاهایش در مورد اینکه بخشی از چروکی است، سعی در ایجاد آن دارد.

در سال 2018، وزیر امور خارجه وقت چروکی، چاک هاسکین جونیور، سناتور الیزابت وارن (D-Mass.) را به دلیل انتشار نتایج آزمایش DNA برای اتصال خود به بومیان آمریکایی سرزنش کرد. جمهوری‌خواهان سال‌ها وارن را به خاطر آن مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌دادند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، بارها و بارها از او با عنوان «پوکاهونتاس» یاد می‌کرد. (وارن بعداً به دلیل تلاش برای پیوند دادن خود به بومیان آمریکا عذرخواهی کرد.)

او ادعای خود را در چهار رویداد مبارزاتی در ماه مه تکرار کرد، گویی تازه آن را کشف کرده است. در یک بار، او گفت که تازه فهمیده است که مادرش «بخش بزرگی از بومیان آمریکاست» و این بدان معناست که او «بخشی از بومیان آمریکا» نیز هست. در دیگری، او دوباره گفت: “مامان من بخشی از بومیان آمریکایی است، بخش بزرگی از آن” و به این معنی است که “من هم “دیگر” هستم.” در مورد دیگری، او گفت: «به سیاهپوست بودنم افتخار می‌کنم، اما… ممکن است سیاه‌پوست نباشم»، زیرا تازه یاد گرفته است که «مادر من بخشی از بومیان آمریکاست». و در مورد دیگری، او گفت که به تازگی متوجه شده است که “مادرش بخش بزرگی از بومیان آمریکایی است.”

هرشل واکر در یک رویداد کمپین اخیر در جورجیا.  (عکس: تصویر: کریس مک گونیگال/ هاف پست؛ عکس: گتی ایماژ)

واکر هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای خود در مورد داشتن اصل و نسب بومی ارائه نکرده است، جز اینکه بگوید این چیزی است که مادرش به او گفته است.

کمپین واکر به درخواست بعدی برای اظهار نظر در مورد روایت مادرش از اصل و نسب چروکی‌های خانواده‌شان، که با ادعای واکر مبنی بر اینکه مادربزرگش چروکی کامل بوده، در تضاد است، پاسخ نداد.

در همین حال، کمپین واکر به درخواستی برای اظهار نظر در مورد ادعای او مبنی بر عضویت در چروکی یا به درخواست شواهدی مبنی بر اینکه مادربزرگش چروکی کامل بوده پاسخی نداد. HuffPost همچنین نام و تاریخ تولد مادربزرگ واکر را درخواست کرد که مقامات Cherokee Nation می توانند آن را در پایگاه داده خود جستجو کنند. کمپین پاسخی نداد.

هرشل واکر در یک رویداد کمپین اخیر در جورجیا. (عکس: تصویر: کریس مک گونیگال/ هاف پست؛ عکس: گتی ایماژ)

سخنگوی ملت چروکی تا زمان انتشار به درخواست هاسکین، رئیس اصلی قبیله، در مورد ادعاهای واکر پاسخ نداد.

بنابراین هاف پست مستقیماً به سراغ منبع ادعاهای واکر رفت: مادرش، که گفت نمی‌داند اجدادی نزدیک چروکی کامل بوده یا خیر.