هدف ایالات متحده این است که صنعت تراشه چین را با قوانین جدید صادراتی فراگیر کند

اوایل روز جمعه، ایالات متحده، YMTC، سازنده تراشه‌های حافظه برتر چین و 30 شرکت چینی دیگر را به فهرست شرکت‌هایی اضافه کرد که مقامات آمریکایی نمی‌توانند آنها را بازرسی کنند، تنش‌ها با پکن را تشدید کرد و ساعت 60 روز را آغاز کرد که می‌تواند مجازات‌های بسیار سخت‌تری را در پی داشته باشد.

(گزارش توسط استفن نلیس در سانفرانسیسکو و کارن فریفلد در نیویورک؛ گزارش اضافی توسط دیوید شپردسون در واشنگتن، جویس لی در سئول و یو لون تیان در پکن؛ ویرایش توسط آنا نیکولاسی دا کوستا و کلارنس فرناندز)



منبع

بر اساس سیاست جدیدی که روز جمعه اعلام شد، اگر یک دولت از انجام بررسی‌های سایت در شرکت‌هایی که در فهرست تأیید نشده قرار دارند، توسط دولت ممانعت کند، مقامات ایالات متحده پس از 60 روز فرآیند اضافه کردن آنها به فهرست نهادها را آغاز خواهند کرد.

گسترش قدرت های ایالات متحده برای کنترل صادرات تراشه های ساخته شده با ابزارهای آمریکایی به چین بر اساس گسترش به اصطلاح قانون تولید مستقیم خارجی است. قبلاً به منظور کنترل صادرات تراشه‌های ساخت خارج از کشور به غول مخابراتی چینی Huawei Technologies Co Ltd به دولت ایالات متحده و بعداً برای توقف جریان نیمه‌رساناها به روسیه پس از تهاجم این کشور به اوکراین، گسترش یافت.

چین نمی‌خواهد از تولید تراشه دست بکشد… اما این واقعاً سرعت آن‌ها را کاهش می‌دهد.»

مجموعه اقدامات می تواند بزرگترین تغییر در سیاست ایالات متحده در قبال فناوری حمل و نقل به چین از دهه 1990 باشد. در صورت موثر بودن، آنها می توانند صنعت تولید تراشه چین را با مجبور کردن شرکت های آمریکایی و خارجی که از فناوری ایالات متحده استفاده می کنند برای قطع حمایت از برخی از کارخانه ها و طراحان تراشه های برجسته چین، دچار مشکل کنند.

مقامات ارشد دولتی روز پنجشنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران که پیش‌بینی این قوانین را داشتند، گفتند بسیاری از اقدامات با هدف جلوگیری از فروش تراشه‌های پیشرفته توسط شرکت‌های خارجی به چین یا تامین ابزارهایی برای ساخت تراشه‌های پیشرفته خود به شرکت‌های چینی انجام شده است. با این حال، آنها اعتراف کردند که هیچ وعده ای مبنی بر اجرای اقدامات مشابه توسط کشورهای متحد دریافت نکرده اند و گفتگو با آن کشورها ادامه دارد.

نهاد موجود در فهرست YMTC تنش‌های رو به افزایش با پکن را تشدید می‌کند و تامین‌کنندگان آمریکایی خود را مجبور می‌کند تا قبل از ارسال حتی کم‌فناوری‌ترین اقلام، به دنبال مجوزهای دشوار از دولت ایالات متحده باشند.

قوانینی که روز جمعه منتشر شد، همچنین محموله های طیف گسترده ای از تراشه ها را برای استفاده در سیستم های ابررایانه چینی مسدود می کند. قوانین ابررایانه را به عنوان هر سیستمی با بیش از 100 پتافلاپ قدرت محاسباتی در فضایی به وسعت 6400 فوت مربع تعریف می‌کنند، تعریفی که دو منبع صنعتی گفتند که می‌تواند به برخی از مراکز داده تجاری در غول‌های فناوری چین نیز ضربه بزند.

نوشته استفن نلیس، کارن فریفلد و الکساندرا آلپر

اریک سایرز، کارشناس سیاست دفاعی در موسسه امریکن انترپرایز، گفت که این اقدام منعکس کننده تلاش جدید دولت بایدن برای مهار پیشرفت های چین به جای تلاش برای یکسان سازی میدان بازی است.

روز جمعه، دولت بایدن محدودیت‌های گسترده‌تری را برای شرکت‌های IFLYTEK، Dahua Technology و Megvii در چین اعمال کرد، شرکت‌هایی که در سال 2019 به دلیل ادعاهایی که به پکن در سرکوب گروه اقلیت اویغور کمک کرده‌اند، به فهرست موجودیت اضافه شدند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز شنبه این اقدام را سوء استفاده از اقدامات تجاری برای تقویت “هژمونی فناوری” ایالات متحده خواند.

با این حال، لازم بود از طریق مشورت با مقامات کنترل صادرات ایالات متحده، عدم اطمینان به حداقل برسد.

وی افزود: «حوزه قانون و تأثیرات احتمالی بسیار خیره‌کننده است، اما شیطان قطعاً در جزئیات اجرا خواهد بود».

این قوانین، که برخی از آنها فوراً اعمال می‌شوند، مبتنی بر محدودیت‌هایی است که امسال طی نامه‌هایی به ابزارسازان برتر KLA Corp، Lam Research Corp و Applied Materials Inc ارسال شده است و عملاً آنها را ملزم می‌کند که ارسال تجهیزات را به کارخانه‌های کاملاً متعلق به چین که تراشه‌های منطقی پیشرفته تولید می‌کنند، متوقف کنند. .

ایالات متحده باید فوراً اقدامات خلاف را متوقف کند و با شرکت‌های سراسر جهان از جمله شرکت‌های چینی رفتار منصفانه داشته باشد.»

زمانی که مقامات ایالات متحده نمی توانند بازدیدهای خود را در محل انجام دهند تا مشخص شود که آیا می توان برای دریافت فناوری حساس ایالات متحده به آنها اعتماد کرد یا خیر، به لیست تایید نشده اضافه می شوند و تامین کنندگان آمریکایی را مجبور می کند هنگام حمل و نقل به آنها دقت بیشتری داشته باشند.

انجمن صنعت نیمه هادی، که نماینده سازندگان تراشه است، گفت که در حال مطالعه مقررات است و از ایالات متحده می خواهد که “قوانین را به شیوه ای هدفمند – و با همکاری شرکای بین المللی – برای کمک به هموار کردن زمین بازی اجرا کند.”

رویترز اولین بار بود که جزئیات کلیدی محدودیت‌های جدید بر روی سازندگان تراشه‌های حافظه، از جمله مهلت زمانی برای شرکت‌های خارجی فعال در چین و اقدامات برای گسترش محدودیت‌ها در ارسال فناوری‌های KLA، Lam، Applied Materials، Nvidia و AMD به چین را گزارش کرد.

جیم لوئیس، کارشناس فناوری و امنیت سایبری در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی (CSIS)، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، گفت: «این چینی‌ها را سال‌ها به عقب برگرداند. اوج جنگ سرد

مقررات جدید همچنین صادرات تجهیزات ایالات متحده به سازندگان تراشه های حافظه چینی را به شدت محدود می کند و نامه های ارسال شده به Nvidia Corp و Advanced Micro Devices Inc (AMD) را برای محدود کردن ارسال تراشه های مورد استفاده در سیستم های ابررایانه ای که کشورهای سراسر جهان برای توسعه به آنها متکی هستند به چین محدود می کند. سلاح های هسته ای و سایر فناوری های نظامی.

(رویترز) – دولت بایدن مجموعه گسترده ای از کنترل های صادراتی را روز جمعه منتشر کرد، از جمله اقدامی برای قطع ارتباط چین با تراشه های نیمه هادی خاص که در هر نقطه از جهان با تجهیزات آمریکایی ساخته می شود، و به طور گسترده ای دامنه خود را در تلاش برای کاهش سرعت فناوری و نظامی پکن گسترش داد. پیشرفت ها

یکی از مقامات گفت: «ما می دانیم که اگر سایر کشورها به ما نپیوندند، کنترل های یکجانبه ای که اعمال می کنیم، به مرور زمان کارایی خود را از دست خواهند داد. و اگر رقبای خارجی تحت کنترل های مشابه نباشند، خطر آسیب رساندن به رهبری فناوری ایالات متحده را داریم.»

شرکت‌ها در سرتاسر جهان شروع کردند به مبارزه با آخرین اقدام ایالات متحده، با کاهش سهام سازندگان تجهیزات نیمه‌رسانا.

وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاطعانه با این اقدام آمریکا مخالف است، زیرا این اقدام به تجارت عادی و مبادلات اقتصادی بین شرکت‌های دو کشور آسیب می‌زند و ثبات زنجیره‌های تامین جهانی را تهدید می‌کند.

وزارت صنعت کره جنوبی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ اختلال قابل توجهی در تامین تجهیزات تولید تراشه های سامسونگ و SK Hynix در چین ایجاد نخواهد شد.