هاولی، توبرویل هنگام تخلیه مجلس سنا از ترامپ تماس گرفت

تامی توبرویل: او زنگ زد – با تلفن من تماس نگرفت، با شخص دیگری تماس گرفت و آنها آن را به من دادند. و من اساساً به او گفتم، گفتم، آقای رئیس‌جمهور، ما در حال حاضر کار زیادی در اینجا انجام نمی‌دهیم، زیرا آنها فقط معاون رئیس‌جمهور ما را بیرون آوردند. و در واقع، من تلفن شما را قطع می کنم، باید بروم.

الین لوریا: در طول این هرج و مرج، رئیس جمهور ترامپ در آن مقطع چه کرد؟ او به تماس با سناتورها برای به تعویق انداختن بیشتر شمارش انتخابات بازگشت. در حالی که معاون رئیس جمهور در حال تخلیه از سنا بود، رئیس جمهور ترامپ با سناتور تامی توبرویل، یکی از قوی ترین حامیان وی در سنا تماس گرفت. همانطور که سناتور توبرویل بعداً به یاد آورد، او مجبور شد به تماس پایان دهد تا بتواند خود اتاق سنا را تخلیه کند. بیا گوش بدهیم.

الین لوریا: سناتور جاش هاولی نیز مجبور به فرار شد. اوایل همان روز بعد از ظهر، قبل از شروع جلسه مشترک، او از جبهه شرقی کاپیتول عبور کرد. همانطور که در این عکس می بینید، او مشت خود را به نشانه همبستگی با معترضانی که از قبل در دروازه های امنیتی تجمع کرده بودند، بلند کرد.

ما با یک افسر پلیس کاپیتول که در آن زمان آنجا بود صحبت کردیم. او به ما گفت که ژست سناتور جاش– سناتور هاولی جمعیت را عصبانی کرد و او را بسیار آزار داد زیرا او این کار را در یک فضای امن و محافظت شده توسط افسران و موانع انجام می داد. بعداً در همان روز، سناتور هاولی پس از آن که معترضانی که به آنها کمک کرد تا به ساختمان کنگره یورش بردند، گریخت. خودت ببین.



منبع

در جلسه استماع روز پنجشنبه کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه، نماینده الین لوریا، نماینده دموکرات، گفت که کمیته تشخیص داده است که با تخلیه سنا در جریان حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره، رئیس جمهور دونالد، رئیس جمهور آمریکا، در حال تخلیه است. ترامپ با سناتورها تماس گرفت تا از آنها بخواهد تا شمارش آرای کالج الکترال را به تعویق بیاندازند. در میان کسانی که توسط رئیس جمهور فراخوانده شد، سناتور تامی توبرویل، آر-آلا، و سناتور جاش هاولی، آر-مو.، که در فیلم های امنیتی در حال فرار از اتاق سنا دیده می شد، بودند.

رونوشت ویدیویی