نیویورک تایمز به دلیل نظری که گفته بود ملکه “به پنهان کردن تاریخ خونین استعمارزدایی کمک کرد” مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال، توییتر پست یک استاد دانشگاه آمریکایی را حذف کرد که امیدوار بود مرگ ملکه “دردآور” باشد.

نیویورک تایمز به دلیل تبلیغ مقاله ای که ادعا می کرد ملکه الیزابت دوم “به پنهان کردن تاریخ خونین استعمار زدایی کمک کرده است” مورد انتقاد قرار گرفت.

این موضوع باعث واکنش شدید بن گلداسمیت، سرمایه‌دار و برادر زک گلداسمیت، یکی از همتایان محافظه‌کاران، در رسانه‌های اجتماعی شد که این مقاله را “وحشتناک” نامید و افزود که او “آنقدر شوریده است” که قصد دارد اشتراک خود را لغو کند.

این مقاله که توسط مایا جاسانوف، استاد تاریخ دانشگاه هاروارد نوشته شده، در ادامه به این موضوع پرداخته است که چگونه مردم «ممکن است هرگز یاد نگیرند که ملکه در مورد جنایاتی که به نام او مرتکب شده است چه کاری انجام داده یا نمی‌داند».

در عرض دو ساعت پس از تایید مرگ ملکه توسط کاخ باکینگهام، سینکلر در توییتی نوشت: «نژادپرستی در دهه 60 در انگلستان غیرقانونی بود و همینطور است. [sic] اجازه رشد پیدا کرده است، پس چرا سیاه و قهوه ای باید عزاداری کنند!! #ملکه.”

این ایستگاه رادیویی پس از اینکه کارشناس در رسانه های اجتماعی نوشت که نژادپرستی در انگلیس “اجازه رشد یافته است”، سعی کرد از خود فاصله بگیرد.

و در یک اقدام اشتباه دیگر در رسانه‌های اجتماعی، ترور سینکلر حساب توییتر خود را در میان درخواست‌ها برای اخراج او توسط Talksport حذف کرد، زیرا او پیشنهاد کرد جوامع سیاه‌پوست و آسیایی نباید برای ملکه سوگواری کنند.

این نشریه آمریکایی مطلبی را منتشر کرد که در آن ادعا کرد که پادشاه سابق “جبهه سنتی” را در “دهه‌ها تحولات خشونت آمیز” قرار داده است.

مجله نیویورک تایمز

و دیوید مک مورتری، رئیس انتشارات بریتانیا در گوگل، اضافه کرد که انتشار این مقاله در روز درگذشت ملکه “کاملاً نامناسب” است.

دانشگاه او بیانیه ای صادر کرد و گفت که آنها “پیام های توهین آمیز و اعتراض آمیز” را که او به اشتراک می گذارد، نادیده نمی گیرند و افزود که آنها “نماینده ارزش های موسسه نیستند”.

مقاله نیویورک تایمز اذعان کرد که ملکه «تجسم عمیق و صادقانه ای به وظایف خود دارد» اما در ادامه ادعا کرد: «با طراحی به همان اندازه که با تصادف زندگی طولانی او، حضور او به عنوان رئیس دولت و رئیس دولت کشورهای مشترک المنافع، انجمنی متشکل از بریتانیا و مستعمرات سابق آن، در طول دهه‌ها تحولات خشونت‌آمیز، یک جبهه سنت‌گرای بی‌حساب قرار دادند.

مجله نیویورک تایمز

جاناتان لیتل همچنین در توییتر نوشت که نیویورک تایمز “به یک تقلید ناخوشایند از خود تبدیل شده است که با نفرت پیچیده شده است”.

با این حال، پست او متعاقباً از توییتر حذف شد و گفت که او قوانین آنها را “نقض” کرده است.

پروفسور اوجو آنیا، از دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی نوشت: «شنیدم که پادشاه ارشد یک امپراتوری نسل‌کشی دزد و تجاوزگر بالاخره در حال مرگ است. باشد که درد او طاقت‌فرسا باشد.»

این پست صدها پاسخ عصبانی را در پی داشت و بسیاری خواستار تحریم Talksport شدند مگر اینکه او اخراج شود.



منبع

“به این ترتیب، ملکه کمک کرد تا تاریخ خونین استعمارزدایی که هنوز نسبت و میراث آن به اندازه کافی مورد تایید قرار نگرفته است، پنهان شود.”

توییتر پست پروفسور آمریکایی را حذف کرد