نیویورک از پایانه کشتی های کروز به عنوان پناهگاه پناهجویان استفاده می کند

دفتر شهردار در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترمینال کروز بروکلین اتاق، غذا، مراقبت‌های پزشکی و سایر خدمات را برای 1000 مرد مجرد خواهد داشت تا زمانی که در فصل بهار به تجارت سفرهای دریایی بازگردد. اولین ساکنان آن از یک مرکز امدادی دیگر در یک هتل نقل مکان خواهند کرد، که به اسکان خانواده های پناهجو با کودکان تغییر خواهد کرد.

اقدامات قبلی شهر برای ایجاد سرپناه برای تازه واردان با استقبال و استفاده متفاوتی روبرو شده است. طرح برپایی یک چادر به اندازه آشیانه در یک پارکینگ ساحلی به دلیل نگرانی در مورد سیل طوفان لغو شد. سپس شهر مجموعه ای از چادرهای غول پیکر را در جزیره ای ساخت که دارای پارک و امکانات ورزشی است. تأسیسات چادر سه هفته بعد پس از استفاده سبک بسته شد زیرا تعداد ورودها برای مدتی کاهش یافت.

آدامز، یک دموکرات که بارها درخواست کمک ایالتی و فدرال برای رسیدگی به جریان پناهجویان – که برخی از آنها توسط فرمانداران خارج از ایالت حمل می شوند – به پرجمعیت ترین کشور، می گوید: «شهر ما در نقطه شکست خود است. شهر آدامز این هفته به ال پاسو، تگزاس سفر کرد تا از مرز جنوبی ایالات متحده بازدید کند و نقطه را فشار دهد. او پاییز امسال به دلیل این موضوع وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

آدامز گفت که مقامات شهر “به فراتر رفتن از تعهدات اخلاقی و قانونی ما ادامه می دهند و نیازهای افرادی که به نیویورک می رسند را برآورده می کنند.”



منبع

به گفته شهردار، در مجموع 41000 پناهجو از بهار گذشته به این شهر آمده اند. با این ترمینال، این شهر دارای پنج مرکز “پاسخ و امداد اضطراری بشردوستانه” برای نزدیک به 28000 پناهجوی است که در حال حاضر در آن اسکان داده شده است و کسانی که ممکن است وارد شوند. حدود 77 هتل نیز به عنوان پناهگاه اضطراری انتخاب شده اند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای گفتند: «ادامه جابه‌جایی پناهجویان در اطراف مناطق مانند مهره‌های شطرنج، بی‌رحمانه است و نشان‌دهنده ناکامی شهرداری در مدیریت شایسته این بحران است».

شهر نیویورک (AP) – شهردار شهر نیویورک، اریک آدامز، روز شنبه گفت که شهر نیویورک به طور موقت ترمینال کشتی های کروز را به یک پناهگاه و مرکز خدمات برای پناهجویان تبدیل می کند و آخرین مجموعه از امکاناتی را که شهر راه اندازی کرده است – و گاهی اوقات تعطیل می کند، اعلام کرد. پایین – به عنوان فشار برای رسیدگی به هجوم مداوم.

برخی از مدافعان افرادی که به سرپناه نیاز دارند، از طرح پایانه کشتی‌های کروز انتقاد کردند و گفتند که ساختمان ساحلی ممکن است دچار سیل شود و برای اسکان مردم مناسب نیست. انجمن کمک های حقوقی و ائتلاف برای بی خانمان ها گفتند که هتل ها گزینه کوتاه مدت بهتری هستند و برنامه بلندمدت باید آزادسازی فضا در پناهگاه های بی خانمان های موجود در شهر با تلاش های قوی تر برای دریافت مسکن دائمی ساکنان آنها باشد. .