نیوسام می گوید 95 درصد تگزاسی ها بیشتر از کالیفرنیایی ها مالیات می پردازند. اما آیا او درست است؟

گزارش ITEP نشان داد کالیفرنیا عادلانه ترین سیستم مالیاتی کشور را دارد و تگزاس را به عنوان دومین ناعادلانه پس از واشنگتن ذکر کرد.

این مطالعه نشان داد که «بسیاری از خانواده‌های کم درآمد و متوسط ​​مالیات کمتری را تحت سیستم مالیاتی نسبتاً پیشرونده کالیفرنیا نسبت به سیستم‌های بسیار قهقرایی که برای تأمین مالی خدمات عمومی در تگزاس و سایر ایالت‌های محافظه‌کار استفاده می‌شوند، پرداخت می‌کنند».

تگزاس به منابع و خدمات طبیعی بسیار وابسته است و بیشتر بر اموال، فروش و مالیات های مربوط به منابع طبیعی متکی است.

دفتر نیوسام که از او خواسته شد منبعی برای این ادعا ارائه دهد، به مطالعه سال 2018 توسط موسسه مالیات و سیاست اقتصادی، یک گروه لیبرال اشاره کرد.

ITEP دریافت که 1٪ از درآمدهای برتر در تگزاس به طور متوسط ​​​​3.1٪ مالیات ایالتی و محلی را به عنوان سهم درآمد پرداخت می کنند. 1 درصد برتر در کالیفرنیا 12.4 درصد پرداخت کردند.

کالیفرنیا نهمین بار مالیاتی کشور را داشت، در حالی که تگزاس در نظرسنجی سال 2022 توسط WalletHub، یک سایت خدمات مالی، در رتبه 34 قرار گرفت.

نیوسام در کنفرانس خبری بودجه خود سه شنبه این نکته را بیان کرد.

اما سخنگوی این گروه، جان وایتن، به The Bee گفت: «ما درصد خاصی از کالیفرنیایی‌هایی را که مالیات کمتر/بیشتر از تگزاسی‌ها پرداخت می‌کنند، محاسبه نمی‌کنیم.» این کالیفرنیا را به عنوان منصفانه ترین سیستم مالیاتی کشور ستایش کرد.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که کالیفرنیایی‌ها به طور متوسط ​​مالیات بیشتری نسبت به تگزاسی‌ها می‌پردازند، اگرچه وایتن گفت که این میانگین‌ها در سراسر ایالت تا حد زیادی منعکس‌کننده مالیات‌های بالاتر کالیفرنیا بر خانوارهای مرفه است.

ری پریمن، اقتصاددان ساکن واکو در تگزاس، گفت که ایالت وی سودهای عظیمی در مالیات و حق امتیاز نفت و گاز دارد.

فرماندار گفت: «نرخ‌های مالیاتی ما دوباره از ایالت تگزاس پایین‌تر است. من فقط می خواهم به همه یادآوری کنم که 95 درصد تگزاسی ها مالیات بیشتری نسبت به کالیفرنیایی ها پرداخت می کنند.

هوئن گفت: «بنابراین، درآمدهای ایالت به سرعت یا به اندازه دوره‌های رشد اقتصادی کالیفرنیا افزایش نمی‌یابد، اما در طول دوره‌های رکود اقتصادی نیز به این سرعت یا به همان اندازه کاهش نمی‌یابد. کشورهای متکی به منابع طبیعی نیز تمایل دارند چرخه های اقتصادی را متفاوت تجربه کنند.

ITEP مطالعه چهار ساله را به روز نکرده است، اما Whiten گفت که یافته های این مطالعه به طور کلی باید حفظ شود، زیرا هیچ یک از ایالت ها اصلاحات اساسی مالیاتی را از زمان انتشار آن اعمال نکرده اند.

تگزاس 6335 دلار پرداخت – بدون مالیات بر درآمد، 5027 دلار مالیات بر دارایی و 1620 دلار مالیات بر فروش.

فرماندار گاوین نیوسام اخیراً اعلام کرد که “95٪ از مردم تگزاس مالیات بیشتری نسبت به کالیفرنیایی ها پرداخت می کنند.”

نرخ مالیات بر دارایی تگزاس حدود دو برابر بیشتر از کالیفرنیا است، اگرچه خانه های تگزاس به طور متوسط ​​هزینه کمتری دارند.

علاوه بر این، قوانین مالیاتی معمولا پیچیده هستند.

کریس هوئن، مدیر اجرایی مرکز بودجه و سیاست کالیفرنیا، گفت: درک این نکته مهم است که دو ایالت دارای مشخصات اقتصادی و سیستم های مالیاتی بسیار متفاوتی هستند.

ITEP دریافت که برای 40 درصد از افرادی که بیشترین درآمد را دارند – کسانی که 56000 دلار یا بیشتر در تگزاس و 62100 دلار در کالیفرنیا درآمد دارند – این نرخ ها در کالیفرنیا بالاتر است.

کالیفرنیایی 11946 دلار پرداخت کرد که شامل 5844 دلار مالیات بر درآمد، 5073 دلار مالیات بر دارایی و 1029 دلار مالیات بر فروش بود.

برخلاف مطالعه ITEP، تجزیه و تحلیل بنیاد مالیات، مالیات‌های مختلف کوچکتر یا اثرات مالیات‌های عمده پرداخت شده توسط مشاغل را در نظر نگرفت.

او گفت: «ایالت شاهد سطوح بی سابقه تولید در هر دو و همچنین قیمت بسیار بالا بوده است. دولت همچنین مبالغ هنگفتی از برنامه های تشویقی مختلف دارد که هنوز هزینه نشده است.



منبع

این دو ایالت مالیات فروش تقریباً قابل مقایسه ای دارند.

اما آیا این حقیقت دارد؟ برخی از ساکرامنتو بی به این نتیجه رسیدند که، خوب، بیانیه نیوسام به طور مستقل قابل تأیید نیست.

کارشناسان خاطرنشان می کنند که مقایسه مالیات فردی همیشه دشوار است. بدهی مالیاتی افراد به متغیرهای مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه آیا آنها خانه دارند، حقوق آنها، میزان سوختی که هنگام رانندگی مصرف می کنند و غیره.

در مطالعه دیگری، بنیاد مالیات، یک گروه تحقیقاتی با گرایش محافظه کار مستقر در واشنگتن، مالیات های پرداخت شده توسط فردی با درآمد 100000 دلاری را در حومه تگزاس و کالیفرنیا مقایسه کرد.

نکته اصلی یافته های ITEP این است که در حالی که جمع آوری مالیات کلی کالیفرنیا بیشتر از تگزاس است، روش های به شدت متفاوتی که در آن دو ایالت افزایش درآمد دارند، به معنای کاهش مالیات برای بسیاری از خانواده های کالیفرنیایی با درآمد متوسط ​​است.

کالیفرنیا در مقابل تگزاس

تفاوت بزرگ بین این دو ایالت این است که تگزاس مالیات بر درآمد ایالتی ندارد. کالیفرنیا دارد و بالاترین نرخ آن بالاترین نرخ ایالتی در این کشور است.

ITEP گفت که سیستم مالیاتی ایالت به دلیل نرخ مالیات بر درآمد تدریجی، مالیات اضافی بر درآمد بیش از 1 میلیون دلار و محدودیت در معافیت های مالیاتی برای مالیات دهندگان با درآمد بالا، نسبتاً مترقی است.

جارد والزاک، معاون پروژه های ایالتی بنیاد گفت: «تگزاس یک ایالت مالیاتی بسیار پایین تر از کالیفرنیا است، تجربه ای که برای اکثر مالیات دهندگان در نقاط مختلف طیف درآمد صادق است.

مالیات بر دارایی، مالیات بر درآمد افراد و مالیات فروش و مالیات غیر مستقیم را به عنوان سهمی از کل درآمد شخصی در ایالت مقایسه کرد.

نیوسام خاطرنشان کرد که در حالی که نرخ های مالیات ایالت بر افراد بسیار ثروتمند در میان بالاترین نرخ های کشور است، “همه در آن دنیای نادر زندگی نمی کنند.”

درآمد کمتر، مالیات کمتر