نیوت گینگریچ بایدن را ستایش می کند و به حزب جمهوری خواه نسبت به دست کم گرفتن رئیس جمهور هشدار می دهد

همانطور که موری کمپتون روزنامه نگار افسانه ای در مورد آیزنهاور در Esquire می نویسد: «او لاک پشت بزرگی بود که جهان هشت سال بر پشت او نشست. ما به او خندیدیم. ما با غصه در مورد حرکت صحبت کردیم. و در تمام این مدت ما هرگز حیله گری زیر پوسته را نشناختیم.»

پرزیدنت بایدن در حال تحویل خودکار به سناتور جو مانچین، سناتور چاک شومر و نمایندگان جیمز کلیبرن، فرانک پالون و کتی کاستور در کاخ سفید دیده می شود.

در همین حال، جمهوری خواهان در تلاش هستند تا بازگشت دونالد ترامپ را که برای سومین بار نامزد می شود، با انبوهی از نامزدهای جوان تر که مشتاق به چالش کشیدن او هستند، آشتی دهند. این نامزد احتمالی احتمالاً با برخی از چالش‌های مشابهی روبرو خواهد شد که جمهوری‌خواهان در سال 2022، زمانی که بسیاری از آنها کمپین‌هایی را بر اساس مسائل جنگ فرهنگی مانند امنیت عمومی و حقوق تراجنسیتی‌ها به راه انداختند.

مطمئناً گینگریچ حامی بایدن نیست، و او در دستور کار ظاهراً «بیدار» بایدن به شدت ضربه می زند، به منظور آغاز به کار آنچه او «سوسیالیسم دولت بزرگ» می نامد، اشاره ای ظاهراً به تریلیون ها دلاری که رئیس جمهور اختصاص داده است. با تایید کنگره، برای امداد رسانی به ویروس کرونا، پروژه های زیرساختی و طرح های انرژی سبز.

ریگان نیز مانند بایدن برای همیشه درگیر سوالاتی در مورد سن و صلاحیت ذهنی او بود. در سال 1983 در ستونی برای نیویورک تایمز، ویلیام سافایر، سخنران سابق نیکسون، از ریگان خواست تا بازنشسته شود. سافایر گفت: «من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور ریگان بهتر است با سپردن مشعل به کسی که آماده است در مسیری که در ابتدا تعیین کرده بود، به کشور خدمت کند.»

او حتی رئیس جمهور فعلی را با اسلاف جمهوری خواه دوایت دی. آیزنهاور و رونالد ریگان مقایسه می کند، که هر دوی آنها در برخی مواقع از تخمین های مشابه پایینی سود می بردند.

واشنگتن – پرزیدنت بایدن اخیراً از یکی از چهره هایی که کمتر احتمال دارد ارزیابی مطلوبی از یک دولت دموکرات ارائه دهد: نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، ستایش را دریافت کرد – با پشتکار و واجد شرایط، اما به همان اندازه مورد تحسین قرار گرفت.

اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا بایدن مجدداً انتخاب شود یا خیر، موفقیت او در کمک به حزب دموکرات برای جلوگیری از فاجعه در انتخابات میان دوره ای تقریباً به عنوان استدلالی برای نامزدی مجدد خواهد بود. بایدن، خانواده و مشاوران قدیمی او انتظار دارند در طول فصل تعطیلات تصمیم نهایی را بگیرند.

نیوت گینگریچ، رئیس سابق مجلس نمایندگان در حال صحبت با میکروفون با یک دست بالا، و رئیس جمهور بایدن در حال لبخند زدن و عینک آفتابی.

ما بایدن را خیلی دوست نداریم، به سختی روی مشکلات صحبت کردن، گاهی اوقات رفتارهای عجیب و غریب، کمبودهای واضح حافظه و سایر نقص های شخصی او تمرکز می کنیم. گینگریچ نوشت: بیزاری ما از او و سیاست های او باعث می شود که او و دموکرات ها را دست کم بگیریم.

گینگریچ در نشست موسسه سیاست اول آمریکا در واشنگتن در ماه ژوئیه. (اندرو هارنیک/AP)

با این حال، او همچنین معتقد است که حملات حزب جمهوری‌خواه به رئیس‌جمهور بی‌اثر بوده است، و به‌عنوان شواهد از عملکرد شگفت‌آور خوب دموکرات‌ها در انتخابات ماه گذشته اشاره کرد.

نیوت گینگریچ، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، روی صحنه نشسته و در اجلاس موسسه سیاست اول آمریکا در واشنگتن با میکروفون صحبت می کند.

کمی بیش از یک سال بعد، ریگان در مبارزات انتخاباتی مجدد خود پیروز شد، با پیروزی 49 ایالتی که بی رقیب باقی مانده است.

حملات جمهوری خواهان اغلب بر سن بایدن و پیری فرضی او متمرکز بوده است. برخی از مخالفان رئیس‌جمهور کنونی در جریان انتخابات مقدماتی 2020 برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، حملات مشابهی – البته با شدت کمتر – انجام دادند. آنها در آن زمان کار نکردند. به نظر نمی رسد که گینگریچ فکر می کند که اکنون در حال کار هستند.

او نوشت: «تیم بایدن یکی از بهترین انتخابات دوره اول خارج از سال را در تاریخ داشت. «آنها رد نشدند. آنها مجبور نبودند تاوان سوء مدیریت وحشتناک خود را در اقتصاد بپردازند.»

بایدن و از سمت چپ، سناتور جو منچین و چاک شومر و نمایندگان جیمز کلیبرن، فرانک پالون و کتی کاستور در کاخ سفید در ماه اوت. (دیمیتریوس فریمن/واشنگتن پست از طریق گتی ایماژ)

این امتیاز قابل توجهی برای مردی بود که عملاً نبردهای پارتیزانی امروزی را اختراع کرد، که اجازه می دهد امتیاز یا سازش کمی داشته باشد. گینگریچ استیضاح رئیس جمهور کلینتون را مهندسی کرد. بعداً، گینگریچ که کنگره را در میان کاستی‌های اخلاقی ترک کرد، به پرزیدنت اوباما به‌عنوان یک «سوسیالیست» ظاهراً مبدل انتقاد کرد.

گینگریچ در ستون جدیدی که در وب‌سایت خود منتشر کرد، به حزب خود هشداری صریح داد: «جمهوری‌خواهان باید یاد بگیرند که از دست کم گرفتن رئیس جمهور جو بایدن دست بردارند».

به نظر می‌رسد گینگریچ می‌گوید که این یک اشتباه است، علیرغم اینکه خودش جنگ‌های فرهنگی زیادی به راه انداخته است. او می نویسد: «امروز در میان جمهوری خواهان پیشرو درک (یا تصدیق) کافی وجود ندارد که سیستم و رویکرد ما شکست خورده است.



منبع

نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان و رئیس جمهور بایدن. (تصویر عکس: یاهو نیوز؛ عکس ها: اندرو هارنیک/AP، سوزان والش/AP)