نیروی دریایی آمریکا شایعه بازداشت نانسی پلوسی را رد کرد

Real Raw News داستان های ساختگی بسیاری را منتشر کرده است که توسط خبرگزاری فرانسه افشا شده است، از جمله اتهامات دستگیری بی اساس، تئوری های توطئه Covid-19 و سایر ادعاهای نادرست در مورد پلوسی. علیرغم سلب مسئولیت در صفحه “درباره ما” وب سایت که می گوید حاوی “طنز، تقلید و طنز” است، کاربران رسانه های اجتماعی اغلب مقالات را به گونه ای به اشتراک می گذارند که گویی واقعیت دارند.

در این مقاله آمده است: «سپاه دادستان کل قاضی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا روز جمعه علیه نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، که پنجشنبه شب پس از شرکت در ضیافت دولتی باشکوه بایدن دستگیر شد، اتهامات رسمی ارائه کرد.

نیروی دریایی آمریکا شایعه بازداشت نانسی پلوسی را رد کرد

تیتر 3 دسامبر 2022 از Real Raw News می‌گوید: «JAG نانسی پلوسی را به خیانت، توطئه فتنه‌انگیز متهم می‌کند».

اما این اتهامات که خبرگزاری فرانسه به زبان اسپانیایی آن را رد کرد، نادرست است. کاسی کالینز، افسر اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده، گفت که این شایعه “صحت ندارد”.

ادعاهایی مبنی بر دستگیری پلوسی در وب سایت های دیگر و همچنین پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر در چندین مورد منتشر شده است. زبان ها.

سپاه JAG نیروی دریایی بازوی قانونی شاخه نظامی ایالات متحده است. ارتش، نیروی هوایی، گارد ساحلی و سپاه تفنگداران دریایی همچنین دارای وکیل قاضی هستند که علاوه بر خدمت به عنوان دادستان و وکیل مدافع در طول این مدت، کمک حقوقی نیز می کنند. دادگاه های نظامی

اسکرین شات از Real Raw News گرفته شده در 8 دسامبر 2022

اسکرین شات از یک پست فیسبوک که در 7 دسامبر 2022 گرفته شده است

پلوسی در 18 نوامبر اعلام کرد که از سمت رئیس مجلس کناره‌گیری می‌کند، هرچند که نماینده منطقه 12 کالیفرنیا باقی خواهد ماند. این نماینده کنگره که در ضیافت شام ایالتی کاخ سفید در 1 دسامبر شرکت کرد فرانسه، اغلب موضوع آنلاین است اطلاعات غلط

خبرگزاری فرانسه برای اظهار نظر با دفتر پلوسی تماس گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.



منبع در ژانویه 2021، NewsGuard ناظر رسانه‌ای Real Raw News را بررسی کرد و دریافت که “داستان‌های موجود در سایت عموماً تئوری‌های توطئه و دیگر ادعاهای رد شده، از جمله در مورد سیاست ایالات متحده را ترویج می‌کنند.”

نیروی دریایی آمریکا شایعه بازداشت نانسی پلوسی را رد کرد

مقاله ای ادعا می کند که سپاه دادستان کل نیروی دریایی آمریکا (JAG) نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان را به اتهام “خیانت و توطئه فتنه انگیز” بازداشت کرده است. اما شاخه نظامی می گوید این ادعا نادرست است و وب سایتی که این شایعه را به وجود آورده است مرتباً داستان های ساختگی را تحت پوشش طنز

در وب سایت وزارت دفاع هیچ اشاره ای به بازداشت احتمالی پلوسی نشده است. و هیچ خبرگزاری معتبری چنین ادعایی را در مورد رئیس مجلس گزارش نکرده است.