نیروهای مسلح اوکراین صدها سرباز روسی را در جریان ضد حمله زلنسکی دستگیر کردند

و صادقانه بگویم، این عملیات [the counteroffensive in Kharkiv Oblast – ed.] به ما این امکان را داده است که سهم قابل توجهی در این زمینه داشته باشیم [prisoner exchange] سرمایه.”

نیروهای مسلح اوکراین در اواخر ماه اوت یک ضد حمله را در استان خرسون آغاز کردند و به زودی یک ضد حمله را در استان خارکف نیز آغاز کردند.

  • منبع: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با رویترز که زلنسکی در تلگرام به اشتراک گذاشته است.

    کاترینا تیشچنکو – شنبه، 17 سپتامبر 2022، 21:15

    زمینه:

    • روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. پشتیبانی Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



    منبع در 10 سپتامبر، موسسه مطالعات جنگ گزارش داد که نیروهای اوکراینی تا عمق 70 کیلومتری در برخی نقاط به خطوط روسیه نفوذ کرده و در پنج روز گذشته از 6 سپتامبر، بیش از 3000 کیلومتر مربع از خاک را پس گرفته اند. بیش از آنچه که نیروهای روسی در تمام عملیات های خود از آوریل به بعد به تصرف خود درآورده بودند.

  • جزئیاتزلنسکی در پاسخ به این سوال که چه تعداد سرباز روسی در جریان ضد حمله اسیر شدند، گفت که تعداد آنها “صدها” است.

    من به سربازان روسی خطاب می کنم: تسلیم شدن برای آنها درست است. ما طبق کنوانسیون ژنو با آنها به عنوان اسیران جنگی رفتار می کنیم. هدف ما این است که تعداد بیشتری از آنها داشته باشیم تا بتوانیم خود را برگردانیم [soldiers held in Russia]. بنابراین ما هدف داریم که صندوق را دوباره پر کنیم.

    نقل قول از Zelenskyyدر هر صورت، من صادقانه می توانم به شما بگویم که روسیه بیشتر از سربازان یا مزدوران روسی که برای فدراسیون روسیه کار می کنند، یعنی تروریست ها، سربازان ما را اسیر نگه می دارد. بنابراین هدف ما این است که این صندوق را دوباره پر کنیم. [the prisoner exchange fund ed.].

    نیروهای اوکراینی چند صد سرباز روسی را در جریان حمله متقابل در منطقه خارکف اسیر کردند و بدین ترتیب کمک قابل توجهی به صندوق تبادل اسرای اوکراینی کردند.

    اگرچه نیروهای روسی در حین فرار از استان خارکف بسیاری از تجهیزات نظامی خود را به جا می گذاشتند، وزارت دفاع روسیه عقب نشینی آنها را “گروه بندی مجدد برنامه ریزی شده” خواند که هدف آن افزایش تهاجم در جبهه دونتسک بود.