نیروهای اوکراینی به پل کلیدی در جنوب تحت اشغال روسیه حمله کردند

او گفت که پل همچنان پابرجا است اما عرشه آن با سوراخ هایی سوراخ شده بود که مانع از عبور وسایل نقلیه می شد.

کیریلنکو گفت که در باخموت، یک شهر کلیدی در خط مقدم حمله روسیه، گلوله باران به یک هتل آسیب رساند و تلفاتی به همراه داشت. عملیات نجات در جریان بود.

در سایر تحولات:

به گفته یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، در بحبوحه تلاش مسکو برای به دست گرفتن کنترل کامل مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک، روس ها مناطق حاشیه ای در شمال شرقی باخموت به دست آورده اند.

ارتش روسیه آخرین تلفات خود را در ماه مارس گزارش کرد، زمانی که اعلام کرد 1351 سرباز در این عملیات کشته و 3825 نفر زخمی شدند.

– بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز سه‌شنبه به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، جایزه رهبری سر وینستون چرچیل را اهدا کرد و به مقایسه بین رهبران دو کشور در مواقع بحران پرداخت. زلنسکی طی مراسمی در دفتر جانسون در لندن که با حضور اعضای خانواده چرچیل، وادیم پریستایکو سفیر اوکراین و اوکراینی هایی که از سربازان بریتانیایی آموزش دیده اند، جایزه را از طریق لینک ویدیویی دریافت کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که تلفات نظامی روسیه به نزدیک به 40 هزار نفر رسیده است و افزود که ده ها هزار نفر دیگر زخمی و معلول شده اند. ادعای او نمی تواند به طور مستقل تأیید شود.

استرموسوف گفت که نیروهای اوکراینی از پرتابگرهای موشک انداز متعدد HIMARS که توسط ایالات متحده تهیه شده بود برای اصابت به پل استفاده کردند.

– به گفته شهردار شهر، ایهور ترخوف، بر اثر گلوله باران شهر خارکف، در شمال شرق، شش نفر زخمی شدند.

مؤسسه مطالعات جنگ گفت، با این حال، بعید است که نیروهای روسیه “قبل از اوایل پاییز” قلمرو قابل توجهی در اوکراین را اشغال کنند.

___

– فرماندار دنیپروپتروفسک در منطقه مرکزی شرق اوکراین گفت که نیروهای روسیه دو منطقه را با توپخانه هدف قرار داده اند. فرماندار Valentyn Reznichenko گفت که در شهر Marhanets یک زن زخمی شد و چندین ساختمان مسکونی، یک بیمارستان و یک مدرسه در اثر گلوله باران آسیب دیدند.

این پل گذرگاه اصلی رودخانه دنیپر در منطقه خرسون است. تنها گزینه دیگر سدی در نیروگاه برق آبی در کاخوفکا است که هفته گذشته نیز زیر آتش اوکراین قرار گرفت اما همچنان برای ترافیک باز مانده است.

پل 1.4 کیلومتری (0.9 مایلی) در گلوله باران اوکراینی در هفته گذشته آسیب جدی دید که چندین بار مورد حمله قرار گرفت. برای کامیون ها بسته بود اما تا اواخر روز سه شنبه برای وسایل نقلیه مسافربری باز بود.

در اوایل جنگ، نیروهای روسی به سرعت منطقه خرسون را در شمال شبه جزیره کریمه که روسیه در سال 2014 ضمیمه آن کرد، تسخیر کردند. آنها با ضدحمله اوکراینی مواجه شده اند، اما تا حد زیادی مواضع خود را حفظ کرده اند.

کریل استرموسوف، معاون رئیس دولت منصوب شده از سوی مسکو برای منطقه خرسون، گفت که ارتش اوکراین اواخر روز سه‌شنبه به پل آنتونیفسکی بر روی رودخانه دنیپر حمله کرد.

کوبیدن این گذرگاه ها ادامه تدارکات نیروهای نظامی روسیه در منطقه را در بحبوحه حملات مکرر اوکراین برای ارتش روسیه دشوار می کند.

کیو، اوکراین (AP) – نیروهای اوکراینی با حمله موشکی و توپخانه ای روسیه به چندین منطقه در اوکراین، به یک پل استراتژیک ضروری برای مسکو برای تأمین نیروهای خود در جنوب این کشور حمله کردند.

به گفته فرماندار منطقه پاولو کیریلنکو، نیروهای روسیه به توپخانه خود در منطقه شرقی دونتسک ادامه دادند و شهرها و روستاها را هدف قرار دادند.

حملات اوکراین به پل در خرسون در حالی صورت می‌گیرد که بخش عمده‌ای از نیروهای روسی در نبرد در مرکز صنعتی شرقی اوکراین در دونباس گیر افتاده‌اند، جایی که در مقابل مقاومت وحشیانه اوکراین به دستاوردهای آهسته‌ای دست یافته‌اند. تدارکات تسلیحات ایالات متحده مانند HIMARS به کند کردن پیشروی روسیه کمک کرده است.

پوشش AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع