«نگهبانان جنگل» بومی در برزیل کشته شدند

گروه کوچکی از مردم بومی از چندین قبیله در تظاهرات برنامه ریزی شده قبلی علیه خشونت، قطع درختان غیرقانونی، استخراج معادن و دامداری شرکت کردند.

به گفته شورای مبلغان بومی، یک سازمان غیرانتفاعی که خشونت علیه مردم بومی را نظارت می‌کند، دو عضو گروه بومی برزیل که به خاطر نگهبانان جنگل‌هایش که با جنگل‌زدایی غیرقانونی مبارزه می‌کنند، شناخته شده‌اند.

در تظاهرات روز یکشنبه در سائوپائولو، سونیا گوجاجارا، یکی از اعضای قبیله و هماهنگ کننده اجرایی انجمن مردمان بومی برزیل، به خبرنگاران گفت که قبل از اظهار نظر در مورد گزارش ها به جزئیات بیشتری نیاز دارد.

گزارش سالانه شورای مبلغان درباره خشونت علیه بومیان که ماه گذشته منتشر شد، گزارش داد که در سال 2021، 176 نفر از مردم بومی کشته شدند که اندکی نسبت به سال قبل کاهش یافته است اما نسبت به میانگین 5 سال قبل، یعنی 123، بسیار بالاتر است.



منبع

نه آژانس امور بومی دولت فدرال و نه پلیس فدرال به ایمیل های آسوشیتدپرس که درخواست اظهار نظر داشتند، پاسخ ندادند.

گوجاجارا در منطقه بومی آراریبویا در مارانهائو زندگی می‌کند و برای بیرون راندن مهاجمان در سرزمین‌هایشان گشت‌زنی می‌کند. این اغلب آنها را در تیررس قرار داده است: F ive در یک دوره پنج ماهه در سال های 2019-2020 کشته شدند.

بخش غیرانتفاعی در ایالت مارانهائو در بیانیه‌ای که روز جمعه در اینستاگرام منتشر شد، اعلام کرد، جانیلدو اولیویرا گوجاجارا، نگهبان جنگل با شلیک گلوله‌های متعدد از پشت کشته شد، در حالی که مرد دیگری که در حمله صبح چهارشنبه مورد اصابت گلوله قرار گرفت جان سالم به در برد و در یک واحد بهداشتی به سر می‌برد. در این بیانیه آمده است که در یک شهرداری جداگانه در مارانهائو، جائل کارلوس میراندا گوجاجارا صبح همان روز توسط یک وسیله نقلیه نامشخص زیر گرفته شد و اعضای گروه او مشکوک هستند که این یک قتل هدفمند بوده است.