نکات کلیدی از آنچه ممکن است جلسه نهایی کمیته مجلس نمایندگان باشد

از آن زمان چندین نفر از اعضای پسران مغرور در ارتباط با شورش خشونت آمیز متهم شدند، از جمله تعدادی از رهبران این گروه که اکنون با اتهام توطئه فتنه انگیز روبرو هستند.

این کمیته همچنین فیلم‌های ویدئویی که قبلاً دیده نشده بود از رهبران کنگره هر دو جمهوری‌خواه و دموکرات را در 6 ژانویه نشان داد که فعالانه برای متوقف کردن شورش و ایمن سازی ساختمان کنگره تلاش می‌کنند تا بتوانند صدور گواهینامه رای را از سر بگیرند.

مقامات پنتاگون هرگز از این دستورالعمل پیروی نکردند، چرا که کلوگ گفت: «فاجعه‌بار» و «بی‌خدمتی بزرگ به ملت» بود.

همکاری دو حزبی نشان داده شده در این فیلم جدید نه تنها در تضاد کامل با صحنه‌های خشونت در سایر بخش‌های کنگره، بلکه با ساعت‌ها انفعال آشکار در داخل کاخ سفید در این مدت بود، در حالی که به گفته بسیاری از شاهدان، رئیس جمهور در حال تماشای نمایش خشونت از تلویزیون بود.

نماینده بنی تامپسون، معاون خانم، رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه، در جلسه استماع روز پنجشنبه.

در اینجا برخی از نکات کلیدی از جلسه استماع روز پنجشنبه آورده شده است.

گزیده ای از ایمیل های سرویس مخفی در طول جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه در 13 اکتبر در واشنگتن نمایش داده می شود.

ویدئویی از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، چارلز شومر، رهبر اکثریت سنا، سمت راست، و استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در جلسه استماع روز پنجشنبه پخش می‌شود. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

ترامپ به طور خصوصی اعتراف کرد که بایدن در انتخابات پیروز شد

فیلمی که قبلاً دیده نشده بود از حضور رهبران کنگره در 6 ژانویه

بر اساس گزارشی که کمیته نشان داد، این منبع به اف بی آی گفت: «برنامه آنها به معنای واقعی کلمه کشتن مردم است. “لطفا، لطفاً این نکته را جدی بگیرید و بیشتر بررسی کنید.”

نماینده بنی تامپسون، معاون خانم، رئیس کمیته منتخب مجلس در 6 ژانویه، در جلسه استماع روز پنجشنبه. (Tasos Katopodis/Getty Images)

اما روز پنج‌شنبه، این هیئت همچنین شواهد جدیدی ارائه کرد مبنی بر اینکه ترامپ واقعاً به طور خصوصی اعتراف کرده است که شکست خورده است و بایدن به زودی رئیس‌جمهور شود، حتی در حالی که او علناً دقیقاً خلاف آن را ادعا می‌کرد.

در جلسات قبلی، کمیته منتخب مکرراً به دنبال مقابله با ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه او بر این باور است که او برنده واقعی انتخابات 2020 است، با ارائه شواهد مختلفی که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور سابق در واقع از شکست خود در برابر جو آگاه بوده است، مقابله کرده است. بایدن

همچنین مشخص نیست که آیا کمیته قصد دارد بر اساس یافته‌های تحقیقات خود، ارجاع جنایی به وزارت دادگستری انجام دهد، اگرچه چنی روز پنجشنبه گفت که کمیته اکنون “اطلاعات کافی برای بررسی ارجاع جنایی برای چندین نفر” دارد.

این کمیته به احضار ترامپ رای داد

نماینده آدام شیف، کالیفرنیا، گفت که در حالی که کمیته هنوز در حال بررسی آن سوابق است، او “نمونه ای از شواهد جدید و مرتبط” را ارائه کرد، از جمله گزارش های اطلاعاتی و سایر ارتباطات که نشان می دهد سرویس مخفی و سایرین در داخل سفید هاوس از قبل از 6 ژانویه 2021 از پتانسیل خشونتی که به طور خاص در ساختمان کنگره انجام می شود آگاه بود.

در طول تقریباً دو ساعت و نیم، چنی و هشت عضو دیگر کمیته منتخب هر کدام به نوبت ترکیبی از شواهد جدید و افشا شده قبلی را ارائه کردند که به گفته آنها، بینشی از وضعیت ذهنی و انگیزه های ترامپ در حین مبارزه ارائه می کرد. برای لغو نتایج انتخابات 2020 و جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت.

در پایان جلسه پنج‌شنبه، اعضای کمیته منتخب به اتفاق آرا به صدور احضاریه برای درخواست شهادت و اسناد از شخص ترامپ رأی دادند.

به گزارش ان بی سی نیوز، این هیئت در نظر دارد طی روزهای آینده احضاریه خود را برای رئیس جمهور سابق صادر کند، اما احتمال همکاری ترامپ بسیار اندک است و این احضاریه تنها تا پایان دوره فعلی کنگره به قوت خود باقی خواهد ماند.

گزیده ای از ایمیل های سرویس مخفی در طول جلسه استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه در 13 اکتبر در واشنگتن نمایش داده می شود. (الکس وانگ/گتی ایماژ)

بعدش چی؟

در گزارش هشداردهنده دیگری در 26 دسامبر، دفتر صحرایی سرویس مخفی اطلاعاتی را که توسط FBI دریافت شده بود، مخابره کرد که در آن یک منبع نسبت به برنامه گروه افراطی خشن «پسرهای مغرور» برای راهپیمایی مسلحانه به دی سی در ژانویه هشدار داد. 6. این منبع گفت که این گروه که برنامه های خود را در چندین وب سایت از جمله TheDonald.win شرح داده بودند، معتقد بودند که آنها به اندازه کافی افراد دارند که “از تعداد پلیس بیشتر باشد تا نتوان آنها را متوقف کرد.”

سوابق جدید سرویس مخفی هشدارهایی را درباره خشونت قبل از 6 ژانویه نشان می دهد

به عنوان مدرک دیگری مبنی بر اینکه ترامپ به طور خصوصی در حال آماده شدن برای ترک دفتر بیضی شکل در حالی که علناً برای چسبیدن به قدرت مبارزه می کرد، نماینده آدام کینزگر، نماینده ایالتی، شهادت نواری را از میلی و سایر مقامات از جمله داگلاس مک گرگور، مشاور ارشد این بازیگر ارائه کرد. وزیر دفاع و مشاور سابق امنیت ملی کیت کلوگ که گفت که ترامپ در پی شکست خود در انتخابات 2020 دستور خروج فوری نیروهای آمریکایی از سومالی و افغانستان را صادر کرد.

در میان شواهد جدیدی که در روز پنجشنبه ارائه شد، افشاگری‌های مختلفی از نزدیک به 1 میلیون صفحه ایمیل، ضبط‌شده و سایر اسنادی بود که کمیته در ماه‌های پس از آخرین جلسه عمومی آن از سرویس مخفی به دست آورده است.

چنی که درخواست احضار ترامپ را ارائه کرد، گفت که بیش از یک سال پس از آغاز تحقیقات هیئت، یکی از آخرین وظایف باقی مانده آن «جستجوی شهادت، تحت سوگند، از بازیگر مرکزی 6 ژانویه» بود.

در شهادت ضبط شده به کمیته، تعدادی از مقامات سابق دولت ترامپ، از جمله ژنرال مارک میلی، که به عنوان رئیس ستاد مشترک در دوران ترامپ و بایدن، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، آلیسا فرح گریفین، و کسیدی هاچینسون، خدمت کرده است. یکی از دستیاران مارک میدوز، رئیس وقت کاخ سفید، همگی مکالماتی را توصیف کرد که در آنها شنیده بودند که ترامپ به شکست خود اعتراف کرده است.

نمونه‌هایی از این شواهدی که در جلسه نشان داده شد شامل هشدارهای اطلاعاتی ایمیلی بود که سرویس مخفی در اوایل 24 دسامبر 2020 دریافت کرد، در مورد پست‌هایی در انجمن‌های اینترنتی طرفدار ترامپ مانند TheDonald.win و دیگران، که در آن کاربران درباره «هدف قرار دادن اعضای کنگره» در 6 ژانویه.

رئیس کمیته، نماینده بنی تامپسون، نماینده خانم، با اذعان به این اقدام به عنوان یک “اقدام جدی و خارق العاده”، گفت: “این یک سوال در مورد پاسخگویی به مردم آمریکا است. او باید پاسخگو باشد. او باید پاسخ دهد. او موظف است به افسران پلیسی که جان و بدن خود را برای دفاع از دموکراسی ما به خطر انداختند، پاسخ دهد.»

پلوسی همراه با فیلم هایی از آشوبگرانی که از پنجره ها می کوبند، به ساختمان روتوندا کپیتال یورش می برند و می خواهند بدانند “او” کجاست، به همراه چاک شومر رهبر اکثریت سنا، استنی هویر رهبر اکثریت مجلس نمایندگان و همچنین رهبران جمهوری خواه مانند رهبر اقلیت سنا. میچ مک کانل و اقلیت ویپ جان تون – دیده می شود که با آرامش تماس می گیرند و از مقامات مختلفی از جمله وزیر دفاع موقت کریس میلر، فرماندار وقت ویرجینیا رالف نورتام و معاون رئیس جمهور مایک پنس درخواست کمک می کنند.

نایب رئیس کمیته، نماینده لیز چنی از ایالت وایو، در جریان گفت: «شاهد فراوانی که تاکنون ارائه شده است به ما نشان داده است که عامل اصلی 6 ژانویه یک مرد بود، دونالد ترامپ، که بسیاری دیگر از او پیروی کردند. سخنان آغازین او هیچ یک از اینها بدون او اتفاق نمی افتاد. او شخصاً و بطور اساسی در همه اینها نقش داشت.»

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، دموکرات، در یکی از کلیپ‌ها شنیده می‌شود که در حالی که او و دیگران به مکان امنی منتقل می‌شوند، می‌گوید: «ما باید … روند کار را به پایان برسانیم وگرنه آنها پیروز کامل خواهند شد.

چنی در حالی که درها را برای امکان چنین ارجاعی باز گذاشت، افزود که اعضای کمیته “می دانند که نقش ما تصمیم گیری در مورد پیگرد قانونی نیست.”



منبع

شیف گفت: «در صبح روز 6 ژانویه، مشخص بود که سرویس مخفی خشونت را پیش بینی کرده بود.

ویدئویی از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، چارلز شومر، رهبر اکثریت سنا، سمت راست، و استنی هویر، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در جلسه استماع روز پنجشنبه پخش می‌شود.

در همین حال، کمیته گفته است که به بررسی شواهد ادامه می‌دهد و قصد دارد گزارشی جامع درباره یافته‌های خود به همراه پیشنهادهای قانونی برای جلوگیری از تلاش‌های قیام در آینده ارائه کند – هرچند که دقیقاً نگفته است که انتظار دارد این گزارش چه زمانی ارائه شود. منتشر می شود.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان که روز پنج شنبه در جلسه علنی نهایی آن بررسی می شد، صریح ترین استدلال خود را مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، شخصاً مسئول شورش خشونت آمیز سال گذشته در ساختمان کنگره آمریکا بود، مطرح کرد.