نکاتی از تحقیقات AP/Frontline مایکل فلین

این دو گروه میلیون‌ها دلار را صرف تلاش‌های مرتبط با انتخابات کرده‌اند، از جمله بررسی اطلاعات نادرست از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به سفارش جمهوری‌خواهان آریزونا.

___

AP و «Frontline» با ده‌ها نفر صحبت کردند، سوابق مالی مبارزات انتخاباتی، پرونده‌های شرکت‌ها و خیریه‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و اطلاعات منبع باز مشابه را بررسی کردند و در چندین رویداد عمومی که در آن فلین ظاهر شد، شرکت کردند. خبرنگاران ده‌ها سخنرانی، مصاحبه و حضور عمومی فلین را بررسی کردند.

فلین به عنوان رئیس شرکت آینده آمریکا، یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های غیرانتفاعی محافظه‌کار کشور انتخاب شد. این شرکت در پایان سال 2020 حدود 3 میلیون دلار دارایی داشت و فلین در فوریه به AP و “Frontline” گفت که از زمان انتخاب شدن به عنوان رئیس، حدود 1.7 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

بر اساس شمارش AP و “Frontline”، فلین بیش از 60 سخنرانی حضوری در 24 ایالت انجام داد. او اغلب ادعا می کند که ایالات متحده بر اساس ارزش های یهودی-مسیحی بنا شده است. او هشدار می دهد که سنگ بستر در حال فروپاشی است.

___

___

نکات مهم تحقیق:

بیش از 40 مورد از تأییدات فلین برای نامزدهایی بود که به دنبال پست های ایالتی یا حتی محلی بودند. او نامزدهای مجلس ایالتی در میشیگان، اوهایو، آریزونا، فلوریدا، تگزاس و میسوری را تایید کرد. در آریزونا، میشیگان، کالیفرنیا و کلرادو، او تایید خود را به نامزدهای وزارت امور خارجه داد، سمتی که معمولاً شامل مدیریت انتخابات می شود.

___

فلین اغلب می گوید که کشور در بحبوحه «جنگ معنوی» است و بسیاری از همشهریانش «شر» هستند.

99 تایید

AP و “Frontline” دریافتند که فلین 99 نامزد را برای چرخه انتخابات 2022 تایید کرده است. AP و “Frontline” دریافتند که حداقل 80 درصد علناً دروغ‌هایی را منتشر کرده‌اند یا در مورد شکست ترامپ در سال 2020 تردید ایجاد کرده‌اند یا در تلاش‌ها برای براندازی انتخابات شرکت کرده‌اند. حدود 22 نفر از نامزدها در 5 تا 6 ژانویه 2021 در کاپیتول حضور داشتند. یک سوم آنها در ارتش خدمت کرده اند. حداقل 38 نفر از لفاظی های ناسیونالیستی مسیحی استفاده کرده اند.

ساموئل پری، جامعه شناس در دانشگاه اوکلاهاما، که در زمینه محافظه کار مطالعه می کند، گفت که ناسیونالیسم مسیحی به دنبال ادغام هویت مسیحیان و آمریکایی ها است و این ایده را مطرح می کند که ایالات متحده بر اساس اصول کتاب مقدس بنا شده است و رابطه مطلوبی با خدای مسیحی دارد. مسیحیت و سیاست

در سال‌های پس از آن، فلین ایالات متحده را طی کرد و سعی کرد حمایت سیاسی خود را جمع کند.

او اخیراً در یک پادکست گفت: «آنها مثل ما لباس می‌پوشند و مثل ما حرف می‌زنند، اما مثل ما فکر و عمل نمی‌کنند. و آنها قطعاً آنچه را که ما می‌خواهیم نمی‌خواهند.»

ده ها نامزد فرمانداری، از جمله نامزدهای دن کاکس در مریلند و داگ ماستریانو در پنسیلوانیا، مورد حمایت فلین قرار گرفتند. هر دو اتوبوس هایی را سازماندهی کردند تا مردم را برای محاصره ساختمان کنگره در 6 ژانویه به واشنگتن ببرند.

تحقیقی که توسط آسوشیتدپرس و سریال “Frontline” PBS انجام شد، نشان داد که فلین از حضورهای عمومی برای ایجاد انرژی در رای دهندگان استفاده کرده است، حمایت های سیاسی را برای ایجاد اتحاد و شبکه ای از گروه های غیرانتفاعی برای پیشبرد جنبش جمع آوری کرده است. در طول مسیر، فلین و شرکت هایش صدها هزار دلار برای تلاش های او به دست آورده اند.

برخی از نامزدهای مورد حمایت فلین پس از شکست در انتخابات مقدماتی، ادعاهای بی اساس مبنی بر تقلب در انتخابات کردند.

___

رهبری پروژه آمریکا گفته است که میلیون‌ها دلار دیگر به «سازمان‌های مردمی» در سراسر کشور داده است. سوابق مالی کمپین نشان می دهد که صدها هزار دلار به گروه های سیاسی مختلف کمک کرده است. همچنین ابتکاری را در چندین ایالت برای بسیج و آموزش ناظران رای‌گیری و کاپیتان‌های حوزه‌ها و به منظور هدایت تلاش‌ها برای رای دادن به راه انداخت.

مایکل فلین، ژنرال بازنشسته ارتش و مشاور سابق امنیت ملی رئیس جمهور دونالد ترامپ، به طور سیستماتیک یک جنبش سیاسی بر اساس ایده های ناسیونالیستی مسیحی ایجاد کرده است.

این ابتکار زنگ خطر را با طرفداران دموکراسی به صدا درآورده است.

خود فلین برای یک مصاحبه نادر جلوی دوربین با آنچه او رسانه اصلی می نامد نشست.

پایه ای از ایده های ناسیونالیستی مسیحی

___

فلین و پاتریک برن، بنیانگذار Overstock.com، سال گذشته پروژه آمریکا را راه اندازی کردند. بر اساس پرونده ای که در تنظیم کننده های خیریه کارولینای شمالی منتشر شده است، این گروه گفته است که قصد دارد 50 میلیون دلار در سال بودجه 2021 هزینه کند. رهبران آن به AP گفتند که ده ها میلیون کمتر از آن هزینه کرده است.

برای دسترسی به تیم تحقیقاتی AP، به [email protected] ایمیل بزنید

ریچارد لاردنر، اریک تاکر، نویسندگان آسوشیتدپرس، هلن ویفرینگ و آرون کسلر، عکاس کارولین کستر و تهیه کنندگان «فرونت لاین» ریچارد رولی و پل آبود در این گزارش مشارکت داشتند.

تامین مالی انکار انتخابات

فلین درگیر گروه‌هایی شده است که از بودجه مالی خوبی برخوردار هستند و بر اساس این فرض غلط که تقلب گسترده در رأی‌گیری وجود دارد، از تغییرات در نحوه برگزاری انتخابات حمایت می‌کنند.

«اگر می‌خواهیم یک ملت تحت خدا داشته باشیم، که باید، باید یک دین داشته باشیم. یک ملت زیر دست خدا و یک دین زیر دست خدا، درست است؟» او گفت.

برای پوشش کامل شورش کاپیتول، به https://www.apnews.com/capitol-siege بروید



منبع

رشته ناسیونالیسم مسیحی در بسیاری از رویدادهای فلین جریان دارد.

فلین یکی از رهبران تلاش “سرقت دزدی” برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 بود که ترامپ به جو بایدن دموکرات شکست خورد. فلین در یک گردهمایی در نزدیکی کاخ سفید در 6 ژانویه 2021، زمانی که رئیس جمهور وقت ترامپ از هوادارانش خواست تا به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کنند، فلین در ردیف اول نشست.

فلین و متحدانش پیشنهاد کرده اند که او می خواهد به دولت بازگردد. برخی از منتقدان فلین نگران هستند که نفوذ فزاینده ای که از شبکه ای که او می سازد به او کمک کند تا به آنجا برسد.

در یکی از مراسم جمع آوری کمک های مالی، یک واعظ بر سر فلین دعا کرد و گفت که آمریکا یک ملت مسیحی باقی خواهد ماند و فلین “سلاح های سنگین” در کتری خداوند است. در راهپیمایی مسیحیان پاتریوت در کلیسایی در کالیفرنیای شمالی، به فلین یک تفنگ تهاجمی روی صحنه اهدا شد. در ژوئیه در ویرجینیا، او گفت که کشیش‌ها «باید به اندازه کتاب مقدس درباره قانون اساسی از منبر صحبت کنند». در نوامبر گذشته، فلین در تگزاس به جمعی از مردم گفت: «این لحظه ای از زمان است که خوب در مقابل شر است.»