نویر دروازه بان آلمان در مورد بازوبندهای کاپیتانی خود از فیفا سرپیچی کرد

اولیور بیرهوف، مدیر تیم آلمان، در عرض دو ساعت از اعلام این خبر گفت: “بدیهی است که اطلاعیه کوتاه تعجب آور است.” به نظر می رسد که فیفا موضع روشنی ندارد.

این دروازه بان کهنه کار وقتی در کمپ تمرینی آلمان درباره لغو پروژه جدید فیفا که توسط آژانس های سازمان ملل حمایت می شود، سوال شد، گفت: “بله.”

نویر گفت: «خوب است که ما با کشورهای دیگر در اروپای غربی قدرت داریم.

بدنه فوتبال گفت: «این کمپین‌ها بازخورد دریافتی از اتحادیه‌های عضو ما را در نظر گرفته‌اند که مانند فیفا متعهد به استفاده از قدرت فوتبال برای ایجاد تغییرات مثبت در سراسر جهان هستند.»

پیتر مولر، مدیر ورزشی دانمارک، زمان اعلام فیفا را «کمی عجیب» توصیف کرد.

دانمارک این گزینه را دارد که با پیراهن سیاه بازی، رنگ عزاداری برای کارگران مهاجری که در ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز برای میزبانی مسابقات جان خود را از دست داده‌اند، بازی کند.

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

شعار “بدون تبعیض” – تنها شعاری که با آرزوی تیم های اروپایی مطابقت دارد – قرار است در مرحله یک چهارم نهایی ظاهر شود.

اریکسن در یک کنفرانس خبری که در آن یک تی شرت ساده مشکی برای تمرین پوشیده بود، گفت: “من نمی دانم عواقب آن چه خواهد بود.”

___

به نظر می‌رسید این راه‌اندازی یک روز قبل از بازی افتتاحیه جام جهانی، جایگزین تعهد تیم‌های اروپایی برای بستن بازوبندهای خود به عنوان بخشی از کمپین ضد تبعیض به رهبری هلند و جلب توجه به قوانین کشور میزبان قطر و سوابق مربوط به مسائل حقوق بشر باشد.

مدینات آش شمال، قطر (AP) – مانوئل نویر دروازه بان آلمانی قرار است از کمپین فیفا مبنی بر اینکه کاپیتان ها فقط بازوبندهای رسمی با شعارهای منتخب در بازی های جام جهانی ببندند، سرپیچی کند.

اگرچه آلمان تا چهارشنبه بازی نمی کند، اما در مقابل ژاپن، سه تیمی که در ماه سپتامبر به کمپین “One Love” پیوستند، روز دوشنبه بازی خواهند کرد: انگلیس، هلند و ولز.

فیفا چندین هفته پیش مستقیماً به درخواست اروپایی ها برای مجوز برای پوشیدن لوگوی چند رنگ و قلب نپرداخته بود، سپس روز شنبه از پیشنهاد خود رونمایی کرد.

مولر گفت: “ما فکر می کنیم بازوبندی که با آن بازی می کنیم، بیانیه ای حتی قوی تر است.”

دانمارک روز سه شنبه مقابل تونس بازی می کند و کاپیتان سیمون کایر باید بازوبند “One Love” را ببندد.

کریستین اریکسن، بازیکن بازی دانمارک نیز روز شنبه گفت که دانمارک عقب نشینی نمی کند.

قوانین جام جهانی ایجاب می کند که تجهیزاتی مانند بازوبند کاپیتانی باید توسط فیفا مجاز و ارائه شود، اما نویر گفت که او طرح “One Love” را حتی اگر جریمه هم داشته باشد، خواهد پوشید.

شعارهای انتخابی فیفا برای بازی های گروهی شامل «SaveThePlanet»، «ProtectChildren» و «ShareTheMeal» است.