نوم داکوتای جنوبی تلاش می کند قانونگذاران را در مورد کاهش مالیات متقاعد کند

در همین حال، دموکرات ها سال ها برای لغو مالیات ایالتی بر خواربار و مواد غذایی تلاش کرده اند. اما حتی نماینده لیندا دوبا، که تنها یکی از دو دموکرات کمیته تخصیص مشترک خواهد بود، پیش‌بینی کرد که اگر دولت با تورم در بودجه معلمان، کارمندان ایالتی و جامعه همگام شود، فقط می‌تواند مالیات را کاهش دهد. ارائه دهندگان پشتیبانی

در حالی که او و سناتور کیسی کرابتری، رهبر تازه منتخب حزب جمهوریخواه، روز دوشنبه به کاپیتول آمدند، گفتند که رویکرد محتاطانه ای نسبت به بودجه در پیش گرفته اند و نسبت به ایده کاهش مالیات ها که درآمد مستمر ایالت را فراهم می کند ابراز تردید کردند. .

نوم عصر دوشنبه یک شام برای قانونگذاران در کمیته ای که بودجه دولتی را تکمیل می کند میزبانی کرد و پیش نمایشی از برنامه بودجه خود را به آنها ارائه داد.

برخی از جمهوری خواهان نیز طرحی را برای کاهش مالیات بر دارایی بر خانه های مردم با جایگزین کردن درآمد حاصل از مالیات بر دارایی که به مدارس با بودجه دولتی اختصاص می یابد، پیش می برند.

تونی ونهویزن، رئیس سابق ستاد فرمانداری که سال آینده معاونت خواهد کرد، گفت: «ما وارد سالی می‌شویم که علاقه واقعی به کاهش مالیات‌ها وجود دارد، اما به دلیل تورم بالا، تقاضاهای جدید زیادی نیز وجود دارد. – سمت ریاست در کمیته تخصیص مجلس. جالب خواهد بود که ببینیم فرماندار چگونه پیشنهاد می کند آن جعبه ها را بررسی کند.

فرماندار برآورد کرده است که لغو مالیات ایالتی بر خواربار حدود 100 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و استدلال کرده است که رشد درآمد ایالتی می تواند آن را پوشش دهد. رشد درآمد در سال جاری 76 میلیون دلار بیشتر از پیش بینی های تصویب شده قانونگذار بوده است و ایالت سال مالی گذشته را در ژوئیه با 115 میلیون دلار مازاد به پایان رساند.

تنظیم بودجه در اکثر دوره اول نوم پر از درآمدهای ایالتی بود که به دلیل هزینه های مصرف کننده و کمک به بیماری همه گیر فدرال افزایش یافته بود. نوم رویکرد خود را به اقدامات دولتی حفاظت از کووید-19 برای حفظ اقتصاد ایالت نسبت داده است.

نوم در طول سخنرانی پیروزی خود در روز انتخابات، چنان مطمئن بود که ایالت آماده کاهش مالیات مواد غذایی است که به پروژه‌های دیگری نیز اشاره کرد که می‌خواهد تأمین مالی کند – مشوق مرخصی با حقوق خانوادگی و ایجاد راهی برای کارکنان مراقبت از کودکان برای دریافت مزایا.

SIOUX FALLS، SD (AP) – فرماندار داکوتای جنوبی، کریستی نوم، روز سه‌شنبه سعی خواهد کرد با جزئیات طرح خود برای لغو تاریخی مالیات ایالت بر خواربار، مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان را به دست آورد. اما برای تحقق وعده انتخاباتی، فرماندار جمهوری خواه باید قانونگذاران را متقاعد کند که ایالت می تواند با تورم و لیست بلندبالایی از مواردی که بر بودجه ایالت فشار می آورد نیز مقابله کند.

با این حال، تورم، قانونگذاران را بر سایر اقلام بودجه نیز متمرکز کرده است. برخی از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌گویند که ابتدا می‌خواهند برای افرادی که درآمد خود را از بودجه دولتی دریافت می‌کنند – معلمان، کارمندان ایالتی و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که از طریق برنامه‌های دولتی بودجه می‌شوند، حمایت کنند. قانونگذاران همچنین به دنبال پرداخت لیستی از هزینه های آتی هستند: توسعه Medicaid که امسال توسط رأی دهندگان تصویب شد، ارتقاء 600 میلیون دلاری سیستم زندان ایالتی، و برنامه هایی برای رفع کمبود نیروی کار در مراکز مراقبت از سالمندان.

سناتور لی شوئنبک، یک جمهوری خواه که ریاست مجلس سنا را بر عهده دارد، گفت که یک رکود بالقوه می تواند بر درآمدهای بودجه ایالت در سال آینده تأثیر بگذارد و تورم در حال حاضر باعث پر شدن حفره های بودجه شده است.

اما قانون‌گذاران همچنین هشدار می‌دهند که آن سال‌های فراوان – زمانی که میلیون‌ها دلار صرف ارتقای پردیس‌های دانشگاهی شد – ممکن است به زودی به پایان برسد.

نوئم، یک جمهوری خواه، از پیشنهادی برای لغو مالیات بر خواربار مواد غذایی در روزهای پایانی جلسه قانونگذاری در ماه مارس انتقاد کرد، اما پاییز امسال، مسیر خود را تغییر داد و آن را به یکی از محورهای کمپین انتخاب مجدد خود تبدیل کرد. او استدلال کرده است که این امر به کاهش فشار تورم در بودجه خانوار کمک می کند.

او گفت: “ما شاهد دعوای بین کسانی خواهیم بود که می خواهند همه این برنامه های تخفیف مالیاتی را انجام دهند – اما شما باید مراقب همه مردم ایالت ما باشید.”



منبع