نوشابه، غلات صبحانه، غذاهای منجمد مرتبط با زوال شناختی طولانی مدت

سوزان شوخ گزارشگر سلامت و سیاست عمومی اسپرینگفیلد نیوز-لیدر است. او را در توییتر @szuchsm دنبال کنید. ایده داستان؟ به او در [email protected] ایمیل بزنید.

الگوهای غذایی کم مواد غذایی فرآوری شده، مانند رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا (DASH) و رژیم غذایی مدیترانه ای، در حال حاضر توصیه های رایج برای افرادی است که به دنبال حفظ سلامت مغز خود هستند.

در حالی که این یافته‌ها ممکن است باعث تغییر اساسی در توصیه‌های ارائه شده به بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر و زوال عقل در مورد تغذیه نشود، دانش موجود را تأیید می‌کند: آنچه برای قلب مفید است برای مغز نیز مفید است.

بیشتر: مطالعه نشان می دهد که خوردن غذاهای فرآوری شده به مغز شما آسیب می رساند. حتی “2 کوکی” می تواند بر سلامتی تأثیر بگذارد.

بیشتر: آنچه می خوریم مهم است. محققان همچنان در جستجوی «بهترین» رژیم غذایی هستند.

این مطالعه که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، که بر روی 10775 نفر در برزیل طی 8 سال مورد بررسی قرار گرفت، ارتباط بین مصرف زیاد غذاهای فوق فرآوری شده و زوال شناختی، به ویژه حافظه و عملکرد اجرایی را نشان داد. ناتالیا گونکالوز، دکترای دانشکده پزشکی دانشگاه سائوپائولو، این یافته ها را ارائه کرد.

بر اساس تحقیقاتی که در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر این هفته در سن دیگو منتشر شد، نوشابه، غلات صبحانه و غذاهای منجمد می توانند در درازمدت بر سلامت شناختی تأثیر بگذارند.

گوان می‌گوید: «یک چیزی که من همیشه توصیه می‌کنم عدس است، زیرا سرشار از پروتئین، بسیار مغذی، فوق‌العاده ارزان است و می‌توانید یک دسته بزرگ از عدس درست کنید و آن‌ها را فریز کنید.» و تا زمانی که خوردن عدس برایتان مهم نیست، این یک جایگزین خوب برای بیمارانی است که ممکن است پول نقد در بند نباشند یا در دسترسی به غذای سالم مشکل داشته باشند.

او گفت: «این مطالعه خاص به میزان کار رو به رشدی که می‌توانیم در مورد آنچه در زندگی سالم و کاهش خطر توصیه می‌کنیم، اضافه کند.» “اینها اصطلاحاتی هستند که با یادگیری بیشتر شروع به استفاده از آنها می کنیم و در این فضا واقعاً می توانیم در مورد کاهش ریسک صحبت کنیم.”

بیشتر: این دانشجوی ایالت میسوری می‌خواهد مراقبت‌های بهداشتی را تغییر دهد: «کد پستی شما نباید سلامت شما را تعیین کند».

بیشتر: مردی که در دویدن تازه کار است، 35 مایل در فریسکو هایلاین می دود تا آگاهی آلزایمر را افزایش دهد.

این مقاله در ابتدا در اسپرینگفیلد نیوز-لیدر منتشر شد: مطالعه ارتباط بین غذاهای فوق فرآوری شده و زوال شناختی را نشان می دهد.



منبع

با توجه به انجمن آلزایمر، 19٪ از سیاه پوستان و 14٪ از بزرگسالان اسپانیایی 65 سال و بالاتر، در مقایسه با 10٪ از بزرگسالان مسن سفیدپوست، به زوال عقل آلزایمر مبتلا هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تفاوت‌های بزرگ در خطر ناشی از نابرابری در سلامت و عوامل اجتماعی-اقتصادی است.

انجمن آلزایمر دوره‌ای به نام «زندگی سالم برای مغز و بدن شما» ارائه می‌کند و سارا لاوگرین، معاون برنامه‌های انجمن آلزایمر، گفت که این تحقیق آنچه را که قبلاً در کلاس آموزش داده شده بود، تقویت کرد.

Lynetta Smith، متخصص تغذیه بالینی در Citizens Memorial Healthcare در بولیوار، گفت: «وقتی مطالعات تغذیه‌ای ما با چیزی که به عنوان عقل سلیم می‌شناسیم هماهنگ باشد، هیجان‌انگیز است.

چیزی که اسمیت بر آن تاکید کرد اهمیت نگاه کردن به غذایی که می خوریم به عنوان یک «الگوی رژیمی» بود – چه غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم و عادات اطراف آن ها.

غذاهای فرآوری شده کمتر علاوه بر مواد مغذی آن فوایدی نیز دارد.

از آنجایی که مردم برای تهیه وعده‌های غذایی سالم در خانه زمان می‌گذارند، این یک فعالیت شناختی است: شما باید برنامه‌های غذایی خود را تهیه کنید، باید به مواد تشکیل دهنده خود فکر کنید و آنها را اندازه‌گیری و آماده کنید تا به خوبی از آنها استفاده کنید. اسمیت گفت: از بودجه خود به خوبی استفاده کنید. “اغلب با تهیه وعده های غذایی، شما با دیگران کار می کنید تا آن عامل اجتماعی را که به سلامت مغز ما وارد می شود، دریافت کنید.”

“مصرف بالا” در این مطالعه به عنوان بیش از 20٪ کالری دریافتی روزانه طبقه بندی شد – به این معنی که 400 کالری برای یک زن فعال، که میزان کالری توصیه شده روزانه او 2000 کالری است، یا 500 کالری برای یک مرد فعال، که دریافت کالری توصیه شده روزانه آن 2500 کالری است. .

دکتر ژان گوان، متخصص سالمندان در CoxHealth گفت: “ما می دانیم که یک رژیم غذایی سالم، یک رژیم غذایی سالم برای قلب پر از میوه ها و سبزیجات، می دانیم که از بسیاری جهات محافظت کننده است.”

گوان تاکید کرد که غذای منجمد لزوماً نباید بد باشد: “شما می توانید بخش زیادی از غذاهای سالم برای قلب تهیه کنید و آن را فریز کنید. هنوز هم یک غذای منجمد است که می توانند در مایکروویو قرار دهند، اما یک غذای فرآوری شده منجمد نیست.”

“من به نوعی در مورد (تأثیر غذای فرآوری شده بر شناخت) به طور شهودی متعجب بودم، زیرا برای من، روشی که شما متوجه می شوید چه چیزی باعث رونق آلزایمر شده است، یافتن چیزهایی است که از الان تا زمانی که من یک کودک بودم، شاید 20، 30 سالگی تغییر کرده است. سال ها پیش، یا حتی بیشتر، 40، 50 سال پیش، اپل گیت گفت.

دسترسی به غذای سالم برای برخی دشوار است

او همچنین یک گزینه آگاهانه از قیمت را برای کسانی که به دنبال دریافت بیشترین سود برای دلار خود هستند ارائه کرد.

اسمیت گفت: “یک هم افزایی زیبایی در غذاهای ما وجود دارد، و وقتی به الگوهای غذایی که فواید شناختی خاصی دارند، نگاه می کنیم، آنها الگوهایی هستند که تحقیقات زیادی برای فواید قلبی عروقی انجام داده اند.”

این مطالعه برای مارک اپلگیت، داوطلب انجمن آلزایمر که مادرش مبتلا به بیماری آلزایمر است، جالب بود. از آنجایی که این بیماری در خانواده اش وجود دارد، اپلگیت در مطالعات بالینی شرکت کرده و همچنین سلامت خود را در تلاش برای کاهش عوامل خطر خود بهبود بخشیده است.

به گفته لاوگرین، زمانی که محصولات تازه در دسترس نیست، محصولات منجمد می توانند به همان اندازه خوب باشند.

اسمیت گفت: «افرادی که بیشترین خطر را دارند کسانی هستند که کمترین توانایی را برای دسترسی به آن غذاها دارند، چه نتوانند آنها را بخرند، چه به دلیل محیط خانه خود یا به دلیل ناتوانی جسمی یا ذهنی نمی توانند آنها را درست تهیه کنند. . “تهیه غذاها، تهیه یک برنامه منو، برای همه آسان نیست. ما چیزهای زیادی در بشقاب هایمان داریم.”

برای برخی، بیابان های غذایی یا درآمد کم ممکن است به این معنی باشد که غذاهای فوق فرآوری شده تنها گزینه آنهاست و بیشتر آنها را در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار می دهد.