نوزادی در حال کاهش وزن و استفراغ بود. در بیمارستان، پزشکان متوجه شدند که او از رژیم غذایی شیر بادام گرسنگی می‌کشد.

دکتر اویس درانی، پزشک اورژانس تگزاس شرقی، قبلاً در مورد عواقب آن، مانند بی حالی و تشنج که از نزدیک شاهد آن بود، با اینسایدر صحبت کرده بود.

بطری بچه

مارینا چاپارو، متخصص تغذیه کودکان حدود پنج سال پیش در بیمارستان کودکان میامی مشغول به کار بود که نوزادی با علائمی از جمله کاهش وزن و استفراغ بستری شد.

درانی گفت: “ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. ما قرار نیست یک نوزاد گرسنه را از بخش اورژانس دور کنیم. مطمئن خواهیم شد که وقتی آن نوزاد مرخص شد، نوعی برنامه ریزی وجود دارد.” اما لطفاً از هیچ یک از این گزینه‌های دیگر استفاده نکنید زیرا می‌تواند منجر به مسائل تهدیدکننده زندگی شود.»

درانی افزود: “آنها به اندازه بزرگسالانی که ممکن است 12 ساعت زیر نور خورشید باشند و آب بدنشان کم شود انعطاف پذیر نیستند – ما هنوز در اکثر موارد خوب خواهیم بود، اما برای یک نوزاد اینطور نیست.” هر الکترولیت، هر جزء، هر ماده معدنی در آن فرمول بسیار مهم است.

در ابتدا، چاپارو و همکاران پزشکش، که در بخش غدد درون ریز کودکان کار می کردند، فکر کردند که نوزاد مبتلا به دیابت نوع 1 است که عامل شایع کتواسیدوز است.

با توجه به کمبود شیر خشک در سال گذشته، سایر مادران اخیراً به دستور العمل های اینترنتی برای شیر خشک های خانگی روی آورده اند.

او می‌گوید: «یک شیر خشک اساساً به اندازه هر داروی تجویز شده تنظیم می‌شود، وقتی صحبت از ترکیبات موجود در آن به میان می‌آید تا اطمینان حاصل شود که کلیه‌های نوزاد، کبد، الکترولیت‌های آن‌ها در حال رشد هستند – هر چیز دیگری در تعادل بسیار خوبی است.»

مارینا چاپارو، متخصص تغذیه کودکان، خطرات عدم تغذیه صحیح نوزادان را تشریح کرد.

  • او گفت که در برخی موارد، والدین شیرخشک‌هایشان را کم می‌کنند تا دوام بیشتری داشته باشند، اما این تعادل الکترولیت را خنثی می‌کند که می‌تواند منجر به کاهش سدیم در نوزادان شود. این به نوبه خود می تواند حجم خون نوزادان را کاهش دهد و باعث کاهش فشار خون و سطوح پایین اکسیژن در گردش به طور خطرناکی شود.

    چاپارو افزود، مادر نوزاد «بهترین کاری را که می توانست انجام می داد» انجام می داد و احتمالاً فکر می کرد که چون شیر بادام برای او کار می کند، برای کودکش مفید است.

    BENEJAM/Shutterstock

    • به گفته آکادمی اطفال آمریکا، در حالی که شیر آجیل را می توان در رژیم غذایی اکثر کودکان نوپا ادغام کرد، اما مواد مغذی مناسبی برای جایگزینی شیر مادر یا شیر خشک در نوزادان زیر 1 سال ندارد. شیر گاو یا سایر جایگزین های شیر غیر لبنی هم این کار را نمی کند.

      چاپارو، که اکنون اداره تغذیه دوزبانه خود را برای کودکان و خانواده اداره می کند، گفت که این داستان در طول سال ها در ذهن او مانده است زیرا خطرات اطلاعات نادرست پزشکی را نشان می دهد – چیزی که در سال های اخیر گسترده تر شده است.

      شیر آجیل جایگزین مطمئنی برای شیر خشک نوزاد نیست

      در مواجهه با کمبود، درانی به والدین توصیه کرد در صورت امکان به سایر مارک های موجود روی آورند یا از پزشک اطفال یا بیمارستان محلی خود برای نمونه شیر خشک بخواهند.

      اما این تجربه باعث شد که چاپارو متوجه شود که “این پیام های رژیمی گاهی چقدر عمیق در فرهنگ ما می آیند، و ما به آنها گوش می دهیم و گاهی آنها را به فرزندان و خانواده هایمان ترجمه می کنیم.” “این موردی است که من می گویم، “این می تواند واقعا خطرناک باشد.”

      پزشکان می گویند که رقیق کردن شیر خشک نیز می تواند خطرناک باشد

      به گفته پزشکان، رقیق کردن شیر خشک نوزاد نیز می تواند منجر به بی حالی و تشنج های تهدید کننده زندگی شود.

    چاپارو گفت که نوزاد در نهایت خوب بود و پس از چند روز تغذیه با شیر خشک مناسب ترخیص شد. مادر نیز تحصیلات بهتری را ترک کرد.

    اما پس از چند آزمایش، ارائه دهندگان دریافتند که بیماری نوزاد ناشی از دیابت نیست، بلکه ناشی از گرسنگی است: مادرش به او یک رژیم غذایی با شیر بادام می داد، احتمالاً بر اساس توصیه های پزشکی نادرست که در اینترنت پیدا کرده بود.

    چاپارو در یک وبینار که توسط کمیسیون توت فرنگی کالیفرنیا برگزار شد، گفت: «بازسازی شیر خشک واقعاً سخت است، واقعاً داشتن آن تعادلی که دانشمندان علوم غذایی سال‌ها در حال بررسی آن هستند، دشوار است». هنگام تهیه فرمول خود، “به خطر آلودگی متقابل و عفونت اشاره نکنیم”.

    نوزاد مبتلا به کتواسیدوز بود، یک وضعیت بالقوه کشنده که زمانی رخ می‌دهد که بدن شروع به تجزیه اسیدهای چرب برای انرژی، آزاد کردن کتون‌ها و اسیدی کردن خون می‌کند.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    او به دلیل رژیم غذایی شیر بادام، نوزادی را در کتواسیدوز دیده است که نشانه گرسنگی است.