نه، نماینده سوالول به دلیل دروغگویی به کنگره با اتهاماتی مواجه نیست

ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

امتیاز ما: نادرست

این ویدئو در شش روز بیش از 300 بار به اشتراک گذاشته شد.

USA TODAY با کاربر رسانه اجتماعی تماس گرفت که ویدیو را برای نظر دادن به اشتراک گذاشت و بلافاصله پاسخی دریافت نکرد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: ادعای نادرست سوالول به دلیل دروغگویی به کنگره با اتهاماتی روبرو می شود | بررسی واقعیت



منبع

سوالول در میان چندین مقام فدرال و محلی بود که با یک مامور اطلاعاتی چین مرتبط بود که در نهایت برای او داوطلب شد. او هرگز به خاطر این موضوع با اتهاماتی مواجه نشد و کمیته اخلاق مجلس تحقیقات در مورد سوالول را در 23 ماه مه بدون یافتن تخلفی بست.

کمیته قوه قضائیه مجلس نمایندگان (یوتیوب)، 28 فوریه، نشانه گذاری کمیته مجوز و طرح نظارت بر قوه قضائیه برای کنگره 118

  • ویدیو اشتباه نوشته شده است. این نشان می دهد که سوالول در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می کند. هیچ مدرکی وجود ندارد که سوالول به دلیل دروغ گفتن در طول جلسه با اتهام مواجه است.

    هیچ مدرکی وجود ندارد که سوالول با اتهامات جنایی روبرو است

    این ویدئو بخشی از جلسه 28 فوریه کمیته قضایی مجلس نمایندگان را نشان می دهد که توسط جردن، یک جمهوری خواه از اوهایو، ریاست می شود. این جلسه شامل نشانه گذاری مجوز و طرح نظارت قوه قضائیه بود.

    Axios، 8 دسامبر 2020، اختصاصی: جاسوس مظنون چینی سیاستمداران کالیفرنیا را هدف قرار داد

  • PolitiFact نیز این ادعا را رد کرد.

    منابع بررسی حقایق ما:

    • بررسی واقعیت: پست به اشتباه ادعا می کند که سیاست بازپرداخت جدید مجلس قانون اساسی را دور می زند

      مایک کالفیلد، دانشمند پژوهشی در مرکز عمومی آگاه دانشگاه واشنگتن، قبلاً به USA TODAY گفت این تکنیک به دو صورت کار می کند. اول، کاربران تمایل دارند به پستی اعتماد کنند که دارای فیلم معتبر از منبعی معتبر است. همچنین از نحوه حرکت کاربران با صدای خاموش از کنار ویدیو استفاده می‌کند و هرگز متوجه نمی‌شود که عنوان با آنچه ویدیو نشان می‌دهد مطابقت ندارد.

      ادعا: نماینده اریک سوالول به دلیل دروغگویی به کنگره متهم است

      USA TODAY پست‌های متعددی را که زیرنویس‌های نادرست را با ویدئوهای سیاستمداران یا برنامه‌های خبری کابلی مرتبط می‌کنند، از بین برده است، نوعی اطلاعات نادرست که به عنوان «قاب‌بندی نادرست» شناخته می‌شود.

      سوالول در هیچ نقطه ای از این کلیپ به دروغگویی متهم نشده است و همچنین گزارش معتبری از هیچ آژانس یا رسانه ای مبنی بر اینکه او با اتهامات جنایی روبرو خواهد شد وجود ندارد.

      کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

      با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

      وب‌سایت اریک سوالول، 23 مه، کمیته اخلاق دو حزبی با بسته شدن تحقیقات Swalwell چین هیچ نتیجه‌ای مبنی بر تخلف پیدا نکرد.

    USA TODAY، 4 نوامبر 2022، بررسی حقایق: ویدئویی نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از کمیته 6 ژانویه انتقاد می‌کنند و به لیز چنی نمی‌خندند.

  • یک ویدیوی فیس بوک در 25 مه می گوید که اریک سوالول، نماینده دموکرات کالیفرنیا، به دلیل رفتار خود در کنگره دچار مشکل شده است.

    در توضیح این ویدیو آمده است: «آنها F.BI را خنثی می‌کنند» (sic) سوالول پس از دروغ گفتن به جیم جردن، حرفه‌اش را نابود می‌کند… فوراً با اتهاماتی روبرو می‌شود.»