نمایندگان مجلس برای غلبه بر GOP برای آب و هوا و مراقبت های بهداشتی برنده می شوند

جمهوری خواهان با تکرار دیگر مضامین جنگ فرهنگی، از ابتکاراتی مانند معافیت های مالیاتی برای انرژی پاک و وسایل نقلیه الکتریکی به عنوان رویاهای لیبرال بیهوده انتقاد کرده است. کوین بردی، نماینده تگزاس، نماینده ارشد جمهوریخواه کمیته راه و روش مجلس نمایندگان، گفت: «اگر توافق سبز و رفاه شرکت‌ها بچه‌دار می‌شد، به این شکل بود.

آب و هوا یک مسئله بهداشتی است. این یک مسئله شغلی است. این یک مسئله امنیتی است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از کالیفرنیا، این هفته به خبرنگاران گفت و این یک مسئله ارزشی برای ما است.

جمهوری خواهان می گویند طرح دموکرات ها برای گسترش بودجه IRS، با هدف جمع آوری حدود 120 میلیارد دلار مالیات پرداخت نشده، 87000 مامور را پیش بینی می کند که خانواده ها را دنبال می کنند. دموکرات‌ها آن را ناپسند خواندند و گفتند که افزایش بودجه ۸۰ میلیارد دلاری IRS جایگزین موج بازنشستگان، نه فقط نمایندگان، و مدرن‌سازی تجهیزات است و می‌گویند خانواده‌ها و مشاغل کوچکی که درآمد سالانه زیر ۴۰۰ هزار دلار دارند، هدف قرار نخواهند گرفت.

مشخص نیست که رای دهندگان پس از ماه ها تورم شدیدی که توجه رای دهندگان را تحت تأثیر قرار داده بود، به دموکرات ها برای این قانون پاداش می دهند. اگرچه رکورد قیمت‌های بنزین کاهش یافته است، اما محبوبیت بایدن به‌طور مخربی پایین است و انتخابات میان‌دوره‌ای سابقه‌ای ثابت در پایان دادن به حرفه قانون‌گذاران از حزبی دارد که کاخ سفید را در اختیار دارد.

ستون این لایحه حدود 375 میلیارد دلار در مدت 10 سال است تا صنعت و مصرف کنندگان را تشویق کند تا از انرژی انتشار دهنده کربن به اشکال پاک تر انرژی روی آورند، که توسط کارشناسان به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری اقلیمی کنگره تا کنون مورد استقبال قرار گرفته است. این شامل 4 میلیارد دلار برای مقابله با خشکسالی فاجعه بار غرب است.

با مخالفت مانچین با این مبالغ، مبلغی که دموکرات ها در ماه نوامبر از مجلس نمایندگان عبور دادند به حدود 2 تریلیون دلار کاهش یافت. درست قبل از کریسمس، مانچین به‌طور غیرمنتظره‌ای این لایحه را با استناد به ترس از تورم و عدم اطمینان بین‌المللی و به دست آوردن خنده‌های آجری از سوی دموکرات‌های خشمگین کنگره و کاخ سفید، غرق کرد.

دموکرات‌ها آماده بودند تا این اقدام را از طریق اختلافات محدود مجلس نمایندگان در روز جمعه بر سر مخالفان جمهوری‌خواه قوی انجام دهند. آنها از اتحاد حزبی مشابه و رای تساوی‌شکنی معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس در روز یکشنبه استفاده کردند تا این طرح را از طریق 50-50 مجلس سنا به قدرت برسانند.

این لایحه حدود 740 میلیارد دلار درآمد را در طول دهه افزایش می دهد که بیش از یک سوم از پس انداز دولت ناشی از کاهش قیمت دارو است. بیشتر از مالیات‌های بالاتر بر شرکت‌های ۱ میلیارد دلاری، مالیات بر شرکت‌هایی که سهام خود را بازخرید می‌کنند و جمع‌آوری‌های مالیاتی قوی‌تر IRS سرازیر می‌شود. حدود 300 میلیارد دلار برای جبران کسری بودجه باقی خواهد ماند که کسری از مجموع 16 تریلیون دلاری پیش بینی شده در این دوره است.

در یک جفت اولویت اصلی سلامت دموکرات ها، 64 میلیارد دلار دیگر به 13 میلیون نفر کمک می کند تا طی سه سال آینده حق بیمه بیمه درمانی خریداری شده خصوصی را بپردازند. Medicare قدرت مذاکره در مورد هزینه‌های دارویی خود را به دست می‌آورد، در ابتدا در سال 2026 فقط برای 10 دارو. هزینه‌های نسخه خارج از جیب دارندگان مدیکر از سال 2025 به 2000 دلار محدود می‌شود و از سال آینده آنها بیش از 35 دلار ماهانه برای انسولین، داروی پرهزینه دیابت، پرداخت نمی‌کنند.

آنها در ابتدا یک طرح محیطی و اجتماعی بلندپروازانه 10 ساله و 3.5 تریلیون دلاری را تولید کردند که آن را «ساخت بازگشت بهتر» نامیدند. این شامل مهدکودک رایگان، مرخصی خانوادگی و پزشکی با حقوق، مزایای مدیکر، افزایش تحصیل و مسکن و کاهش محدودیت‌های مهاجرتی بود. این سازمان به دنبال کاهش معافیت‌های مالیاتی دوران ترامپ برای ثروتمندان و شرکت‌ها بود و ۵۵۵ میلیارد دلار برای تلاش‌های اقلیمی پیشنهاد کرد که بسیار بالاتر از منابع موجود در قانون روز جمعه است.

جمهوری‌خواهان می‌گویند افزایش مالیات‌های این قانون، شرکت‌ها را مجبور به افزایش قیمت‌ها می‌کند و شرایط کشور را با بدترین تورم از سال 1981 که به چشم‌انداز انتخاباتی دموکرات‌ها آسیب می‌زند، بدتر می‌کند. تحلیلگران غیرحزبی می گویند که این اقدام به هر طریقی تأثیر ناچیزی بر تورم خواهد داشت.

این بسته تنها سایه‌ای از دیدگاه اولیه بایدن است و تنها پس از یک سال درگیری‌های درونی غالباً تلخ بین رهبران حزب، مترقی‌ها و میانه‌روها به رهبری سناتور جو مانچین، DW.Va.، که با انشعاب حتی آن اتاق قدرت یافته بود، تولید شد. در نهایت، دموکرات‌هایی که تشنه اعلام پیروزی بودند، مصالحه‌ای را بر سر اهدافی مانند مهار هزینه‌های دارویی، مالیات بر شرکت‌های بزرگ و به‌ویژه محدود کردن انتشار کربن ایجاد کردند. آنها امیدوارند نشان دهند که می توانند دستاوردهایی را از واشنگتن که اغلب به شدت در بن بست است که بسیاری از رای دهندگان را از خود دور می کند، به دست آورند.

واشنگتن (AP) – یک لایحه اقتصادی شاخص دموکرات روز جمعه در حاشیه تصویب مجلس نمایندگان قرار گرفت و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را در آستانه پیروزی پشت سرگذاشته بر اهداف آب و هوایی، بهداشتی و مالیاتی خود قرار داد که می تواند حزب او را به پیش ببرد. از انتخابات نوامبر

GOP همچنین می گوید این لایحه مالیات بر خانواده های کم درآمد و متوسط ​​را افزایش می دهد. تجزیه و تحلیل کمیته مشترک غیرحزبی مالیات در کنگره، که شامل معافیت‌های مالیاتی لایحه برای مراقبت‌های بهداشتی و انرژی نمی‌شود، تخمین می‌زند که افزایش مالیات شرکت‌ها تا حدودی به دلیل کاهش قیمت سهام و دستمزدها، تأثیری جزئی بر مالیات‌دهندگان خواهد گذاشت.

با گفتگوهای پشت درهای بسته میان مانچین و رهبر اکثریت سنا، چاک شومر، DN.Y که ظاهراً در حال مرگ بود، این دو قانونگذار واشنگتن را شوکه کردند و ماه گذشته توافق خود را بر سر بسته جدید کاهش یافته اعلام کردند.

مانچین میلیاردها دلار برای فناوری جذب کربن برای صنایع سوخت فسیلی که او مدافع آن است، به علاوه روش‌های حفاری بیشتر نفت در زمین‌های فدرال و قول‌هایی برای مجوز پروژه انرژی سریع‌تر به دست آورد.

هزینه‌ها، اعتبارات مالیاتی و وام‌ها باعث تقویت فناوری‌هایی مانند پنل‌های خورشیدی، تلاش‌های مصرف‌کننده برای بهبود بهره‌وری انرژی در خانه، تجهیزات کاهش انتشار برای نیروگاه‌های زغال‌سنگ و گاز و کنترل آلودگی هوا برای مزارع، بنادر و جوامع کم درآمد می‌شود.

لایحه اقتصادی دموکرات ها ریشه در اوایل سال 2021 داشت، پس از آن که کنگره یک اقدام 1.9 تریلیون دلاری را برای مخالفت جمهوری خواهان برای مبارزه با رکود اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر تصویب کرد. رئیس جمهور جدید و حزبش با جسارت به فراتر رفتند.

این لایحه به مدت سه ماه پایان می‌یابد که در آن کنگره به بهبود مزایای سلامتی کهنه‌سربازان، بستن کمربند صنعت نیمه‌رسانا، تقویت متوسط ​​محدودیت‌های اسلحه برای خریداران جوان، تامین مالی جنگ اوکراین با روسیه و افزودن فنلاند و سوئد به ناتو رای داده است. همه با حمایت دو حزب به تصویب رسیدند، که نشان می دهد جمهوری خواهان نیز می خواهند جنبه سازنده خود را نشان دهند.

سناتور مرکزی کیرستن سینما، ایالت آریز، همچنین از اهرم خود برای امتیازات دیرهنگام استفاده کرد، مالیات های بالاتر برنامه ریزی شده بر مدیران صندوق های تامینی را حذف کرد و به برنده شدن صندوق های خشکسالی کمک کرد.



منبع